Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
findira schreef:ZO moeilijk is Google nietHeeft iemand hier ook ervaring met Sliver Royal western zadels?
Aafke_ schreef:Je moet je niet doodstaren op een merk. Bovendien maken de meeste fabrieken verschillende lijnen, de beste lijn is goede kwaliteit, de slechtste kan echte bagger zijn. je ziet het al aan de prijs. Alhoewel je ook hele dure zadels hebt (duurder als een custom) die dan opeens breken en bagger blijken te zijn.
Echt oude zadels zijn vaak veel beter van kwaliteit als de nieuwere. Dus bij een zadel van 10/15 jaar oud heb je meer kans op goede kwaliteit als bij een nieuw zadel.
Zadels die voor de Amerikaans markt gemaakt zijn zijn ook vaak veel beter als zadels die voor de Europese markt gemaakt zijn.
Europese fabrieken vind ik slechter materiaal gebruiken als Amerikaans Fabrieken. Van wat ervan gezien heb.
Je moet zeker zijn dat ze je paard goed passen. Lijkt dat zo, maar gaat je paard toch slechter lopen, doe niet moeilijk, verkoop het weer en zoek een ander zadel. Het is een goed idee hierover afspraken te maken als je een tweedehands van een winkel koopt. Een tweedehands zadel zou je een week of zo op proef moeten kunnen krijgen, zeker van een winkel.
Verzorg het wel goed en lever het weer keurig, en schoon in als het toch niet bevalt.
Check je paard iedere keer goed na het rijden om te zien of je paard drukkingen heeft.
Lees het artikel over opzadelen op http://www.westergids.nl daar staat hoe.
Je moet zelf ook lekker zitten. Als je zelf niet lekker zit, kan je nooit goed voor de rug van je paard zijn. En de zit kan per fabrikant, en per lijn erg verschillen.
Ga voor Pasvorm, Goede Zit, en 10 jaar Oud. Is mijn advies
Aafke_ schreef:Lees mijn website westernsaddle in europe (onderschrift) over waar precies op letten, en kom naar de clinic (détails op commercieel) om alles eens in het echt te zien en kan je ook vragen stellen.
Triple Horn is hier toch geen onbekent merk? Moet je toch een goede inruilpreis voor kunnen krijgen?