[WN] zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:41

haha geeft niks Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:59

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:22

@dubbeldun, ja ik had al wel wat op internet gezocht, maar ik kon er nog niet zo wijs uit worden. Dus ik dacht ik plaats het hier, misschien hebben zij er ervaring mee Knipoog .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:57

Niet persoonlijk, maar er zijn ook teveel merken om ze allemaal IRl gezien te hebben Lachen
Voor NL is het iig geen veelvoorkomende naam.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:33

@Dubbeldun , ja dat geloof ik zeker. Maar ik ben er helemaal niet thuis in dus ik dacht laat ik het eens vragen. Je weet nooit toch? Knipoog
Ik had het topic ook bijna helemaal al gelezen om te kijken of het merk ergens genoemd werd maar dat was niet zo.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:25

Afbeelding

het is een westwood geworden. Volgende week maak ik foto's, dan plaats ik ze in the picture. Deze is vlug gemaakt. Morgen vakantie een weekje, dus goede foto's volgt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:31

Is dat die met de gele zitting?? heb ik pas nog gezien in Westerbork.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:51

dat klopt bij monique oregontrail. Die is vandaag hier geweest. West wood platinum. Was al verliefd in de winkel op het zadel

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:44

Leuk zadel heb je, alleen die lichte zitting vind ik niet zo heel erg mooi

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:56

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:26

ik had daarvoor een saddlesmith bob loomis voor men arabje! was een semi quarter en was hem te fijn geworden!
heb dan een fisiotherapeut laten komen die persoon werkt met continental en pullman en gaf me de equiflex mee als raad! ik heb dit nu sinds 6maand en vind het super! Is echt een totaal ander gevoel! Je voelt echt je paard veel beter, en ook snellere reactie in men geval, wissel, terugkomen in speed control, ... ik heb geen round skirt, maar de korste square die hij had! heb het niet zo voor round skirt persoonlijk vind ik dat niet zo mooi( maar dat is ieder zijn mening) ! dus ik ben er tevreden van! Cool Haha!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:01

Even een vraagje voor de 'vakmensen'. Ik wil graag een ander zadel. Heb nu een Triple Horn round skirt.
Ik heb 2 jonge paarden dus wil nog niet direct aan een op maat gemaakt zadel beginnen.
Welke merken (en dan heb ik het over o.a. Billy Cook, Circle Y, continental, Tex Tan, Garland etc) zijn julle wel over te spreken.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:24

Je moet je niet doodstaren op een merk. Bovendien maken de meeste fabrieken verschillende lijnen, de beste lijn is goede kwaliteit, de slechtste kan echte bagger zijn. je ziet het al aan de prijs. Alhoewel je ook hele dure zadels hebt (duurder als een custom) die dan opeens breken en bagger blijken te zijn.

Echt oude zadels zijn vaak veel beter van kwaliteit als de nieuwere. Dus bij een zadel van 10/15 jaar oud heb je meer kans op goede kwaliteit als bij een nieuw zadel.
Zadels die voor de Amerikaans markt gemaakt zijn zijn ook vaak veel beter als zadels die voor de Europese markt gemaakt zijn.
Europese fabrieken vind ik slechter materiaal gebruiken als Amerikaans Fabrieken. Van wat ervan gezien heb.
Je moet zeker zijn dat ze je paard goed passen. Lijkt dat zo, maar gaat je paard toch slechter lopen, doe niet moeilijk, verkoop het weer en zoek een ander zadel. Het is een goed idee hierover afspraken te maken als je een tweedehands van een winkel koopt. Een tweedehands zadel zou je een week of zo op proef moeten kunnen krijgen, zeker van een winkel.
Verzorg het wel goed en lever het weer keurig, en schoon in als het toch niet bevalt.

Check je paard iedere keer goed na het rijden om te zien of je paard drukkingen heeft.
Lees het artikel over opzadelen op www.westergids.nl daar staat hoe.
Je moet zelf ook lekker zitten. Als je zelf niet lekker zit, kan je nooit goed voor de rug van je paard zijn. En de zit kan per fabrikant, en per lijn erg verschillen.
Ga voor Pasvorm, Goede Zit, en 10 jaar Oud. Is mijn advies

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:00

Aafke_ schreef:
Je moet je niet doodstaren op een merk. Bovendien maken de meeste fabrieken verschillende lijnen, de beste lijn is goede kwaliteit, de slechtste kan echte bagger zijn. je ziet het al aan de prijs. Alhoewel je ook hele dure zadels hebt (duurder als een custom) die dan opeens breken en bagger blijken te zijn.

Echt oude zadels zijn vaak veel beter van kwaliteit als de nieuwere. Dus bij een zadel van 10/15 jaar oud heb je meer kans op goede kwaliteit als bij een nieuw zadel.
Zadels die voor de Amerikaans markt gemaakt zijn zijn ook vaak veel beter als zadels die voor de Europese markt gemaakt zijn.
Europese fabrieken vind ik slechter materiaal gebruiken als Amerikaans Fabrieken. Van wat ervan gezien heb.
Je moet zeker zijn dat ze je paard goed passen. Lijkt dat zo, maar gaat je paard toch slechter lopen, doe niet moeilijk, verkoop het weer en zoek een ander zadel. Het is een goed idee hierover afspraken te maken als je een tweedehands van een winkel koopt. Een tweedehands zadel zou je een week of zo op proef moeten kunnen krijgen, zeker van een winkel.
Verzorg het wel goed en lever het weer keurig, en schoon in als het toch niet bevalt.

Check je paard iedere keer goed na het rijden om te zien of je paard drukkingen heeft.
Lees het artikel over opzadelen op http://www.westergids.nl daar staat hoe.
Je moet zelf ook lekker zitten. Als je zelf niet lekker zit, kan je nooit goed voor de rug van je paard zijn. En de zit kan per fabrikant, en per lijn erg verschillen.
Ga voor Pasvorm, Goede Zit, en 10 jaar Oud. Is mijn advies

Bedankt voor je reactie.
Dat de qualiteit in Amerika beter is dan de zadels die voor de Europese marikt gemaakt is weet ik en daarmee heb ik ook geluk omdat ik in Amerika woon.
Ik wil ook graag een tweede hands en het liefst wil ik mijn Triple Horn inruilen. Alleen kennen ze dat merk hier niet en krijg ik de waarde er niet voor terug dus dat is geen optie.
Ik zal eens het artikel op westerngids.nl lezen. Ik wil graag wat meer te weten komen over de pasvorm en hoe ik kan zien of een zadel past of ergens drukt. Ik kan de grote verschillen wel zien. Bijv. als een zadel echt te klein is (voor persoon of paard) of juist veelste groot, maar over het fijnere werk wil ik meer te weten komen omdat ik tijdens de lessen ook vaak vragen krijg hierover.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:03

Lees mijn website westernsaddle in europe (onderschrift) over waar precies op letten, en kom naar de clinic (détails op commercieel) om alles eens in het echt te zien en kan je ook vragen stellen.

Triple Horn is hier toch geen onbekend merk? Moet je toch een goede inruilprijs voor kunnen krijgen?

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:05

Aafke_ schreef:
Lees mijn website westernsaddle in europe (onderschrift) over waar precies op letten, en kom naar de clinic (détails op commercieel) om alles eens in het echt te zien en kan je ook vragen stellen.

Triple Horn is hier toch geen onbekent merk? Moet je toch een goede inruilpreis voor kunnen krijgen?

Kijk eens links onder mijn avatar. Vandaar ook dat ze het merk hier niet kennen. Ik woon in de USA (Alabama).
Als de clinic in Europa is zal dit moeilijk worden Knipoog