Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dit klinkt alsof het paard eelt in zijn mond/ op de lagen kan kweken.Citaat:Een twisted wordt heel soms gebruikt door een trainer als een paard helemaal hard is gereden in de mond. Als een wannabe al met correctional heeft lopen rossen, moet je terug naar de basis om weer wat gevoel terug te krijgen. Op de GOEDE en tevens nette manier duurt dit best lang.
)
en krijgt het paard misschien weer lol in zijn werk en komt ook de will to please weer terug.bruintje123 schreef:Ik had van jou ook niet anders verwacht.....

superpony schreef:Sevke, ik snap wat je bedoeld, maar ik ken echt niemand die het gebruikt om een jong paard in te rijden of te trainen..

(en excuus voor het offtopic gaan) maar als de worldshow winnaars (dus de GROTE namen, niet de nederlandse of belgische sjakies op de hoek) die materialen gebruiken, kan je wel zeggen dat het geen goede trainers zijn, maar winnaarsgewijs gezien gaat die bewering dan wel een beetje mank.

Ik rij zelf nu een kleine 20 jaar western en heb nog nooit een westernruiter/trainer met dressuurzweep hun paard zien trainen. Of er moet de afgelopen 10 jaar erg veel verandert zijn in trainingsmethoden.
Dan is dit wire bitje nog heilig. 
Overlangs...
en dat komt aan hoor.. (nb, t is dat die smiley lacht, want grappig is het niet) bruintje123 schreef:Ik had van jou ook niet anders verwacht.....