80cm, veel boomloze roundskirt pads zijn voor mijn zadel te kort. Maar ik denk dat je als aanbieder ook juist de mensen met korte zadels tegemoet wilt komen, dus het mooist zou zijn in verschillende lengtes. Als daar markt voor is natuurlijk.
Sedelogic
Geplaatst: 12-02-14 21:19
Dank voor het meedenken. Wij willen graag vanuit de behoefte in de markt verder ontwikkelen.
Het zou ook handig zijn moest er een soort pocket-systeem kunnen voorzien worden, zoals bij Mattes. Op die manier kan je er naar eigen behoefte een build-up pad van maken. Diamond Wool heeft ook al zo'n pads.
Sedelogic
Geplaatst: 12-02-14 21:35
heb wel al een idee dat bij boomloos daadwerkelijk vrijheid geeft van de wervels. Zouden we wellicht kunnen ontwikkelen. Wil met jou daar wel een keer buiten forum om over brainstormen.
Ik vind het, naast ruggegraatvrijheid, ook belangrijk dat de western roundskirt pad voor boomloze zadels een langer doorlopend gedeelte heeft onder de fenders en dat daar wear leathers zitten. Het model van de 5 star pads dus eigenlijk.
Ulaan
Geplaatst: 12-02-14 22:12
Sedelogic schreef:
Zouden we wellicht kunnen ontwikkelen. Wil met jou daar wel een keer buiten forum om over brainstormen.
Is dat op mij bedoeld, of op de vraag voor boomloze zadels?
Sedelogic
Geplaatst: 12-02-14 22:21
Idd bedoeld naar reacie dubbeldun m.b.t. Boomloze zadels
Qua westernpads heb je idd 2 maten die veel gebruikt worden. Dat zijn de 75 cm voor korte zadels en 80 cm voor normale zadels. Voor ruggegraatvrijheid heb je voldoende aan grofweg 2-2,5 cm . Eea afhankelijk van de dikte die overblijft als je het materiaal indrukt.
De langere panelen onder de fenders waar de singeldruk ligt zijn zeker handig. En verder kun je de hele truckendoos opentrekken vwb build-up, swayback en schouderdistrofieplekken. Ik kan je wat merken noemen van bekende pads zodat je je een beeld kunt vormen van wat ik bedoel PB maar als je interesse hebt
pmarena
Geplaatst: 14-02-14 13:49
Hee wat leuk, ik heb dit topic toch maar eens een keer aangeklikt en begrijp nu dat Sedelogic wat anders is dan Koole?
Dat vind ik wel positief want heb zelf een poosje geleden contact opgenomen met Koole om te kijken naar mogelijkheden van gebruik van de pads onder Barefoots maar dat werd niet echt opgepakt.
Hier zie ik dat Sedelogic wel heel leuk bezig lijkt te zijn met voldoen aan vraag vanuit de markt
Persoonlijk zou ik voor onder de Barefoots graag een roundskirt westernpad zien met dunne zijkanten (om brede zit te voorkomen) en verdikkingen naast de ruggengraat die bij voorkeur ook handmatig aan te passen zijn door het verwijderen of toevoegen van sheets / inlages.
Met juist een lichte uitsparing onder de fenders / bovenbeen van de ruiter, wederom tegen een spreidzit van de ruiter.
Het is dan het mooiste als je eventueel ook halve of 1/3 sheets bij zou kunnen kopen die je bvb. gebruikt om "weke delen" van de rug / schoftgebied flexibel op te kunnen vullen
Het ontwerp op de tekening heeft wellicht iets wat veel knik er in zitten aan de zijkant in het verloop naar de achterkant?
Hier voor de beeldvorming een Barefoot Arizona pad, wordt ook regelmatig door mensen aangeschaft voor gebruik onder andere boom/ boomloze westernzadels.
Lengte is ca. 67 cm en zijkant ca. 42 cm en deze pad wordt gebruikt onder zowel maat 1 als maat 2 Barefoots dus veel langer zou het niet moeten worden voor veel van mijn klanten die toch graag een zo kort mogelijke combinatie van zadel en pad willen op hun vaak korte paardjes
We zijn inderdaad bezig met nieuwe ontwerpen die voor jou interessant kunnen zijn. Houd facebook pagina en website in de gaten!
annebe
Geplaatst: 06-05-15 08:00
Oud topic, maar hoe staat het met de ontwikkelingen van het western roundskirt pad?
criollo_yess
Geplaatst: 06-05-15 08:49
Heel oud topic, maar ik heb een prototype van Sedelogic ontvangen en al een hele tijd in gebruik.Verder heb ik weinig contact meer gehad met Sedelogic er over, dus hoe het er nu mee staat weet ik niet, zou je ze even moeten contacten.
De pad die ik heb is idd roundskirt, 3 laags. Ik vind het een prettige pad. Lekker lichtgewicht en goed wasbaar. Hij is wel op mijn verzoek vrij kort gemaakt, dus mocht je er ook 1 willen even checken welke lengte je nodig hebt.
wij hebben op stal ook zo'n pad gehad voor western om uit te proberen. best prima pad, deze was alleen iets dun dus meer geschikt als onderlegger voor op shows. maar staleigenaar was er erg tevreden over en vond het zelf ook wel wat.
Ik heb er ook zoeentje. Prima pad. Dun genoeg om er op show nog een blanket over te gooien.
hondjewaf
Geplaatst: 02-01-16 11:18
Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met deze pad onder hun westernzadel? Het lijkt me een hele fijne pad, maar ik zou graag van gebruikers van deze pad horen hoe de pad bevalt.
En is de pad voor boomloze zadels ook al in aantocht?
Mac
Geplaatst: 16-01-16 11:24
xyzutu2 schreef:
En is de pad voor boomloze zadels ook al in aantocht?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Ben weer terug naar Bob Marshall en een goede schokdempende pad met ruggegraatvrijheid die breed genoeg is dat deze onder de BM flappen past lijkt me wel wat.