[WN] Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 15:11

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:19

De prijzen voor de basismodellen zijn ook bij Sportssaddle zelf niet slecht. Zijn zelfs gelijk http://www.sportssaddle.com/pricelist.php als bij die jij linkt.

Alleen niet vergeten dat er allerlei opties zijn die je er apart bij moet kopen ;) Zo zit er bij geen van de modellen zo fenders. Die moet je er allemaal apart bij berekenen. Wordt de prijs toch al een stuk minder leuk van :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 22:55

misschien toch deze maar dan met horn?
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:04

Bijna goed .... 17 inch graag, inclusief horn, met diamond tooling en korte fenders. Strikje erom hoeft niet :9 .

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:41

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:44

Da's zeker een mooie +:)+

Ik blijf de prijzen wel bizar hoog vinden hoor....wat heeft die van jou nou bijvoorbeeld nieuw gekost dan als ik vragen mag? :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:50

@melissa_b: dat is inderdaad een mooie maar ik heb te weinig paard om een square skirted BM kwijt te kunnen ...

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:54

@ maflinger: Het zadel is van begin tot eind 66cm lang.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:33

Die is ook mooi :j

Ik heb zelf via ebay een hand tooled trail rider gekocht in chocolate met bruin suede zitting..Het is een 15 inch maar omdat bm best klein valt weet ik niet of dit nou de juiste maat is voor mij..Hij zit trouwens heerlijk,maar ik zit redelijk opgesloten..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:45

pleiada schreef:
Die is ook mooi :j

Ik heb zelf via ebay een hand tooled trail rider gekocht in chocolate met bruin suede zitting..Het is een 15 inch maar omdat bm best klein valt weet ik niet of dit nou de juiste maat is voor mij..Hij zit trouwens heerlijk,maar ik zit redelijk opgesloten..

http://www.sportsaddle.com/answers/determinesize.htm

even inches converteren naar cm converteren en je weet het :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:18

Bij boomloos wordt aanbevolen om één inchmaat ruimer te nemen als je bij een zadel met boom nodig hebt.
Maar mijn ervaring is dat dat alleen geldt voor de Barrelmodellen omdat die een hoeger pommel/cantle hebben waardoor je er strakker in zit.
Mijn Barrelmodel is 16,5" en niet té ruim, terwijl de net verkochte basis-Trail een 15,5" was en daar had ik ruimte genoeg in.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:24

Oke dus dat scheelt nogal..Ik had hem al opgemeten volgens de methode die op de site staat en het inderdaad een 15 inch..Ik pas er ook wel in maar moet denk ik even wennen aan de fork die wat meer naar binnen komt..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:27

In een barrelzadel hoor je ook meer 'opgesloten' te zitten, dat is bij boomzadels ook zo.
In de maattabel op de site gaat het ook vooral om je beenomtrek, niet je butt-maat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:32

Misschien handig als je gaat barrelen, maar niet met buiten rijden en zeker niet als je ook gewoon lichtrijdt :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:16

DubbelDun schreef:
Misschien handig als je gaat barrelen, maar niet met buiten rijden en zeker niet als je ook gewoon lichtrijdt :D

Ik denk dat het smaak/bouw is en uitproberen wat je lekker vind rijden. Ik heb nu een basis vol-suede BM endurance (niet mijn smaak maar was goedkoop), weet niet eens hoeveel inch en die zit prima... maar als ik naar mijn twee boomzadels kijk zit ik toch lekkerder 'in' mijn Barrelzadel dan 'op' mijn reining zadel'. Maar dan moet ik er dus bij vermelden dat ik in verhouding dikke benen en een platte kont heb, dat zal wel uitmaken denk ik.

Als ik de staatsloterij win bestel ik van alle drie de soorten één haha.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:49

Sorry dat ik inbreek op dit topic, maar vind het niet zo'n belangrijke vraag om zelf een topic voor aan te maken. Als jullie dat toch liever hebben dan hoor ik het wel!

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe je weet of een zadel past? Want overal op bokt lees je dat je een nieuw zadel moet passen met zadelmaker enzo. En dit zijn zadels van marktplaats enzo. Ik heb geen eigen paard en voorlopig zal er ook echt geen een komen. Maar ik vroeg het me af. Stel ik koop een kaal paard, kan ik dan ook zo'n zadel van marktplaats kopen? Moet er daarna nog iemand naar laten kijken om passend te maken ofzo? Dat vroeg deze zadelleek zich af :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:55

@Kaartje23 : Een Bob Marshall kun je overal vandaan kopen :) De modellen zijn allemaal gelijk, behalve dat je modellen met een Peaked Pommel hebt. Die zijn meer geschikt voor paarden met meer schoft/iets hollere rug.
De uitvoering (en daarmee de prijs) kan wel erg verschillen.
Omdat BM boomloos is heb je gewoon een veel grotere paskans als bij een boom-zadel. Wel kan de aansingelplek voor bepaalde paarden niet op de juiste plek zitten, maar daar is meestal met een bepaalde singel wel iets aan te doen.

Mijn eigen BM heeft op een IJslander van 1,35 tot aan een Belgisch Trekpaard gelegen en op allemaal lag hij goed :)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:28

Bedankt voor de uitleg!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:57

Als ik mocht kiezen zou ik voor een nieuwe Trail gaan met veel zilver erop light oil en square double skirts. Het mooiste vind ik de oak leaf tooling en een donkerbruine zitting.

Voor degene die op zoek zijn mijn Bob Marshall is te koop. Ik wil toch een maatje groter zodat straks mijn man er ook in past.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:53

Ladies and gentleman........we've got him!!!

Vandaag mn gloednieuwe BM opgehaald, het heeft door omstandigheden erg lang geduurd, daar konden de importeurs niets aan doen, ondanks dat kreeg ik er zelfs nog een bosje bloemen bij, als dat niet attent is!

Hier mijn BM showzadel,zelf samen gesteld, met double skirts, flower tooling met basket tooling in het midden, dark oil, en de wrangler beugelophanging. Nu nog wel inrijden want het zadel voelt nog wat stug (maarja ben alleen maar tweede handsjes gewend) ben er erg blij mee!!

http://i46.tinypic.com/281a7t3.jpg

http://i50.tinypic.com/1604wu8.jpg

http://i45.tinypic.com/qsru40.jpg

http://i45.tinypic.com/2lua13r.jpg

http://i46.tinypic.com/2urb91g.jpg

http://i49.tinypic.com/24c61dt.jpg

wilde de foto's eigenlijk direkt zichtbaar posten, maar weet niet hoe dit moet via tinypics, heb nu de vierde link gekopieerd en geplakt, nog tips???

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:37

WOW, gaaf hoor.. prachtig zadel!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:34

Oeh, een verse Bob Marshall... Niet helemaal mijn smaak maar hij ziet er mooi uit. Veel plezier ermee!

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:36

[img]hier%20je%20link[/img]

De 2e link, zoals hierboven, maar dan zonder de spaties na [img]en%20voor[/img]
Alleen is je afbeelding te groot qua pixels.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:08

de afbeeldingen zijn te groot

wel een erg mooi zadel, helemaal mijn smaak :j

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:41

ok bedankt ik ga eens leren om deze te verkleinen! vandaag eerst maar eens even een proefritje ;)