[WN] Ervaring met de nieuwe Freeform Western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:31

Edaja schreef:
Op de foto's van BZ lijkt hij ook wel erg hoog te liggen? Terwijl het andere model bij het uitgebreide testverslag (2 pagina's terug meen ik) gewoon netjes 'plat' leek te liggen?

Ik heb ook ooit een freeform enduro gehad, en die vond ik nog vrij hard zitten (BF gewend). Hoe zit dat met deze? Zit hij zachter of vergelijkbaar?

Bij BZ was hij nog nieuw uit de doos. Dan is het vrij normaal dat het allemaal wat lomp ligt. Na een paar uurtjes rijden vormt dat wat meer.

Ik heb ook een enduro gehad, jaren BF gereden, nu een startrekk western en onlangs op deze freeform western proef gezeten. Ik vind de zitting erg zacht. Natuurlijk niet zo extreem als de BF (maar dat kan natuurlijk ook niet) maar zeker zachter dan de enduro en heel veel zachter dan de startrekk.

Monavdm

Re: Ervaring met de nieuwe Freeform Western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:57

Ahja even geen rekening mee gehouden ;)

Fijn om te horen dat deze zachter zit dan de enduro! Dan is hij wellicht toch het proberen waard haha.
Eerst eens even zien wat de prijs zou zijn en hoe ik dat bij elkaar zou kunnen sparen haha.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:46

Edaja, ik heb je een PB gestuurd

Wat is er met al onze smiley's gebeurd??? :?

Monavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:57

Bedankt voor je pb!
Ik zal morgen eens kijken om hem als test zadel aan te vragen maar dat wordt voor mij pas ergens in juli :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:47

Het is al wat langer geleden hier qua reacties, maar denk dat ik toch wel mijn vraag beste hier kan zetten.

Heb dit zadel gevonden:
http://store.treelesssaddle.com/v/vspfi ... rail-2.jpg

Freeform western oregon trail. En OMG wat is ie mooi!

Ik kan alleen niet vinden of deze in NL ook te verkrijgen is, is hier iemand die dit zadel heeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:38

Freeform heeft idd behoorlijk wat modellen. Die western ziet er ook niet verkeerd uit, maar heb je dit ook gelezen:
Citaat:
Fitting multiple horses is no problem with the interchangeable fork covered in leather.

Maw voor een goede pasvorm heb je wel de juiste pommelmaat nodig.
Met een zwart zadel vallen de ritjses iig minder op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:41

Ja en dat is dus beetje nog mijn probleem.. want welke pommel zou ik dan nodig hebben..
zo op het oog zo bestellen is ook wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:25

Ik heb net buitenzinnig een pb gestuurd en via hen kan ik passen en hem bestellen als hij zou passen +:)+
*ik weet wat ik voor mijn verjaardag wil over 2 jaar* O:) :')