[WN] Interessant ontwerp; een nieuw boomloos zadel van Circle Y

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:02

Mooi zadel, Rina +:)+ en ik ben nog steeds weg van je pad :9
Beugels zouden idd iets langer mogen :j

jackie

Re: Interessant ontwerp; een nieuw boomloos zadel van Circle Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:24

zadel ziet er goed uit.

vind je het zadelknop/pommel niet vervelend hoog? het zadelknop staat in elk geval wel wat schuin naar voren. ik heb bij mijn BM het probleem dat de knop op een paard met wat doorgezakte rug vervelend dicht tegen mijn buik aan zit. met andere woorden, de 16 of 17 inch zitting word gereduceerd tot 14 inch.....

heb je trouwens de normale of de brede uitvoering?

crazycactus

Re: Interessant ontwerp; een nieuw boomloos zadel van Circle Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:39

Ik heb vandaag Rina's zadel ook uitgeprobeerd, en ik vond het prettig zitten toen ik eenmaal gewend was aan de zit. Het kan alleen maar beter worden als het leer soepeler is. Vind de kwaliteit van het leer erg mooi.
@jackie dat probleem had ik met mijn merrie ook, maar geen idee hoe dit zadel op een doorgezakte rug gaat liggen, ben bang dat je hetzelfde probleem houd.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:16

Ik verwacht/ weet bijna wel zeker dat dit zadel niet op een paard met een doorgezakte rug te gebruiken is. Mijn oudje Daisy is 25 en heeft ook een ahum aardig holle rug :+ Ik geloof niet tot nauwelijks dat dit zadel haar gaat passen. Voor een wat doorgezakte rug is een Swaybackpad onder een BM imo de beste oplossing. Daarmee rijd ik Daisy dus ook ;) Ik heb een 17 inch BM en nee nog niet echt last van de pommel in mijn maag.

En heyyyyyy Cactus is weer online *\o/*

[Edit: Idefix wakker??? ;) Hij lijkt dus in de verste verte niet op een Barefoot :D ]