[WN] Zo wordt mijn Wade gemaakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JaNee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:27

Citaat:
Toch moet ik ook zeggen dat ik het paardenhoofd niet zo mooi gelukt vind.
Dat is jouw mening en daar kan die zadelmaker waarschijnlijk wel mee kunnen leven.....
Wat echter als dat hoofd EXACT zo geslagen is, als op de tekening van de opdrachtgever weergegeven?
Dan verschilt dus jouw smaak van die van de opdrachtgever.....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:47

JaNee99 schreef:
Citaat:
Toch moet ik ook zeggen dat ik het paardenhoofd niet zo mooi gelukt vind.
Dat is jouw mening en daar kan die zadelmaker waarschijnlijk wel mee kunnen leven.....
Wat echter als dat hoofd EXACT zo geslagen is, als op de tekening van de opdrachtgever weergegeven?
Dan verschilt dus jouw smaak van die van de opdrachtgever.....

zadelmaker = JaNee99 = wederom in derde persoon typen. Niet doen, nergens voor nodig.

Volgens mij heb ik nergens aangehaald wiens inbreng het paardenhoofd is geweest. Ik zei niet dat heeft de zadelmaker goed verkloot zeg. Ik zei dat ik het paardenhoofd niet zo mooi gelukt vind. Kwam nergens in voor dat het aan jou lag. Dat mijn smaak verschilt van de TS mag duidelijk wezen, want ik zal nooit een zadel door jou laten maken, omdat ik nog niet 1 zadel van jou voorbij heb zien komen die in de buurt van mijn smaak komt. En dat is gewoon ieder voor zich.

_Sammy_

Re: Zo wordt mijn Wade gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:50

Jezus wat gaaf zeg! heeel mooi.

daar moet je trots op zijn, ben benieuwd naar het eindresultaat :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:05

hahaha. ik vind het echt hilarisch hoe zadelmaker/janee99 meteen overal op springt als een dolle hond waar ook maar een heel klein beetje kritiek zou kunnen zijn over het werk, zelf op gebied van smaak.
beetje zielig.
of wat zeg ik, niet een beetje zielig, heel zielig.
een goede vakman accepteerd ook kritiek en kijkt positief hoe hij er iets uit kan leren niet hoe hij het zo heftig mogelijk kan verdedigen en maar vooral hard kan blijven roepen dat hij perfect is en nooit eits fout kan doen..
pfffffffffffffffffffffffffffffff

JaNee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:37

Tja Pien. Wellicht is die zadelmaker wel niet zo perfect als jij.

Maar als ik die zadelmaker zou zijn - wat ik niet ben - zou ik heel blij zijn met de velen hier, die zijn werk waarderen.
Ik lees - naast jouw scherpzinnige reacties - toch ook veel lovende woorden.
Eigenlijk veel meer lovende woorden dan - oprechte en opbouwende - kritiek.

Misschien zou JIJ eens moeten proberen om zelf iets van leer te maken.
Begin klein; een riem om je broek op te houden.
Daar kan niet veel mis mee en is voor jou nog nuttig ook.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:50

??????????
waarom moet ik zelf leer gaan bewerken om te mogen zeggen dat ik leer door iemand anders bewerkt niet mooi vind??
dus als ik kleren van winkel X niet mooi vind moet ik maar zelf kleren gaan maken? beetje krom vind je zelf niet?

dit is alweer uitgelopen op een soort van ruzie hier zonder mijn reactie dus je kan dit helaas niet aan mij ophangen.

maar het blijft gewoon zo dat als iemand ook maar iets zegt over deze zadels wat niet lijkt op 'ow wat geweldig mooi' daar meteen aanvallend en bits op gereageerd wordt.
wordt eens volwassen man.

vandaag weer heerlijk in aken geweest waar een enorm goed niveau was in zowel reining als pleasure. en raad eens? geen vaquero zadel te bekennen..... raar he.... of zou het......

Cowboy_jc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:42

Misschien wordt het toch maar weer eens tijd om NIET iets op bokt te zetten waar je zelf trots op bent.
Het topic wordt toch maar vervuild met andere discussie die niet over het onderwerp gaan of vervuild doordat men graag anoniem ruzie maakt.
Het valt mij in ieder geval heeeeeeel erg op dat een bepaald persoon pas reageert als ze de boel lekker verder kan opstoken.
Deze persoon mag dat blijkbaar WEL op dit forum terwijl andere die hun mening geven geweerd worden.

Als je iets niet mooi vind kan je of gewoon niet reageren of het in ieder geval wel positief houden.
"Niet mijn smaak, maar hoop dat je er veel plezier van hebt" klinkt altijd nog beter als "Zie je wel dat die vent er niets van kan, heb nog nooit iets moois gezien van hem".

Maar goed, als dit de toon van BOKT is dan was dit mijn laatste bericht hier.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:53

:wave:
Bedoel je nu dat de waarheid niet gezegd mag worden???!
Of dat je maar beter je mond/ keyboard kan houden??
Ja, lekker slijmen tegen elkaar , oe, ahh, ooh wat mooi, dat is lekker.
Dat voegt echt iets toe, lekker met zn allen kliekjes vormen, lijkt de manege wel.
Geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
O ja, mijn mening, ik vind het ook echt niet mooi, maar wens TS veel plezier met "haar' mooie zadel.
Ain"t THAT diplomatic!!! }>

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 07:55

het is jammer dat de starter van deze toppic er niet zelf een slotje op kunnen gooien anders zou ik het onmiddelijk doen. De rest van mijn MOOIE zadel foto's ga ik niet meer plaatsen en ook voor mij is dit mijn laatste bericht.
zelfs een kleuter klas heeft meer fatsoen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:59

Jammer, ben erg benieuwd hoe je zadel uiteindelijk wordt.
Over smaak valt te twisten, mijn smaak is het niet, maar neemt niet weg dat het een knap staaltje werk is. Ben benieuwd naar t uiteindelijke resultaat!

Cowboy_jc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:00

sonita schreef:
:wave:
Bedoel je nu dat de waarheid niet gezegd mag worden???!
Of dat je maar beter je mond/ keyboard kan houden??
Ja, lekker slijmen tegen elkaar , oe, ahh, ooh wat mooi, dat is lekker.
Dat voegt echt iets toe, lekker met zn allen kliekjes vormen, lijkt de manege wel.
Geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
O ja, mijn mening, ik vind het ook echt niet mooi, maar wens TS veel plezier met "haar' mooie zadel.
Ain"t THAT diplomatic!!! }>

Lees het topic nog maar eens door.
Het gaat over een zadel. Even later gaat het over hoe je zit of wie er iets over je houding kan/mag zeggen.
Nog even later wordt er weer gekibbeld over de manier of persoon die het zadel maakt.

Je mening mag je zeker geven. en jouw reactie over het zadel is precies zoals ik bedoel over positief reageren.
Je hoeft het niet mooi te vinden en dat mag je ook zeggen, maar je hoeft het dan niet meteen af te branden.
Dus Ja That was diplomatic

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:03

Hilarisch! Ik lach me hier echt een kriek. Jeetje, waar houden de mensen zich mee bezig. TS is trots op haar zadel, ze verwacht leuke reacties. Wees dan zo verstandig om te zwijgen als je het niet mooi vindt.
Als iemand een nieuwe liefde voorstelt ga je toch ook niet zeggen "wat een lelijkerd, jij mag hem hebben"? Je zegt "leuk voor jou, hopelijk wordt je gelukkig". Dat noemt men vriendelijk zijn en mensen niet kwetsen.

@ Ja/neen: wel of niet zadelmaker. Laat je zo niet kennen. Fijn dat je de zadelmaker zo wilt verdedigen, maar in mijn ogen is dit allesbehalve goede reclame. Zo tussen de regels gelezen, lijkt deze zadelmaker al heel wat "vijanden" gemaakt te hebben door eerdere topics. Lijkt me niet echt handig als zadelmaker van westernzadels met een beperkte afzetmarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:47

tadita schreef:
het is jammer dat de starter van deze toppic er niet zelf een slotje op kunnen gooien anders zou ik het onmiddelijk doen. De rest van mijn MOOIE zadel foto's ga ik niet meer plaatsen en ook voor mij is dit mijn laatste bericht.
zelfs een kleuter klas heeft meer fatsoen

Ik snap je reactie helemaal, hij is ook (meer dan) terecht, maar zou het echt heel jammer vinden als je het eindresultaat niet even (terecht) trots komt showen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:52

Lekker de mensen die toch alleen maar kritiek kunnen leveren negeren!

Want ik vind het een super mooi zadel samen met heel veel andere en ben super benieuw naar het eind resultaat!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:58

Ik wil het eindresultaat anders ook wel eens zien hoor. Een geheel geeft toch een veel beter beeld, vind ik.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:58

Ik sta ook achter jouw topic hoor! Trek het je niet aan, gewoon je eigen ding doen...laat ze maar "l....en"

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:00

Hij wordt echt supermooi :j
De tooling is heel persoonlijk dus logischerwijs vind niet iedereen dat helemaal fantastisch.

Ik ben heel benieuwd hoe hij uiteindelijk op je paard ligt :)

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 09:01

Daar heb je gelijk in ik zal hem dan voor de mensen die ECHT INTESSE hebben in het zadel, hem plaatsen.
en de mensen die te weinig seks en liefde tekort komen in deze wereld, gaan vooral door met zich uiten op een laag nivo.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:02

Ik zou het leuk vinden als je gewoon updates blijft plaatsen :j

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:12

Hier nog een geïnteresseerde in het vervolg van het zadelmaken. TS, zou je mij eens een PB kunnen sturen wat je aan kosten uiteindelijk kwijt bent aan het zadel?
Ik heb hier ook wel interesse in ;)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:15

Sonja schreef:
Mabotje schreef:
Bij mijn beide zadels/paarden alles mooi egaal droog/nat, zolang ik idd recht en in het midden zit. Een goed passend zadel verraadt dus ook blijkbaar meteen wanneer je niet goed zit ;) Mijn zadel schoof naar rechts en ik dacht dat het aan het zadel lag. Louis er ook bij gehaald. Bleek dat ík gewoon meer naar rechts zat dan links (makkelijk controleren met die V midden achter het zadel).

Ik ga hier toch nog even op terugkomen.
Ik denk namelijk dat een schoenmaker zich bij zijn leest moet houden.
En een zadelmaker bij het zadelmaken. Wat is de achtergrond van de zadelmaker om rijtechnische conclusies te trekken?
Ik zou (eigenwijs kreng als ik ben) een dergelijke conclusie van een zadelmaker niet zomaar aannemen. Persoonlijk zou ik daar een goede instructeur bij willen hebben, bij die controlesessie van de zadelmaker na een scheefzak-klacht. Of je moet wel zó ongelofelijk scheef op je paard hebben gezeten. Maar dan had je instructeur daar toch ook eerder wel wat van gezegd mag ik hopen??

Ik zal mijn verhaal nog even compleet maken dan ;) Nadat ik het zadel heb laten controleren en het dus niet aan het zadel kon liggen, ben ik verder gaan kijken. Trouwens, ik had de zadelmaker én de osteopaat tegelijk bij mijn paard, zodat we samen zadel en/of problemen bij het paard konden ontdekken dan wel uitsluiten. Dit is dan ook gebeurd, het lag niet aan het zadel én niet aan het paard, dus bleef ik over. Aangezien ik maar eens in de paar weken les heb van Rieky en de rest thuis moet trainen, is dat niet naar voren gekomen. Toen heb ik er een dressuurinstructrice bijgehaald en die zag direct dat ik te veel naar rechts zat. Met haar ben ik intensief aan mijn eigen zit en rechtrichting gaan werken. Toen was ook het probleem van verschuiven opgelost en dat is het nog steeds. Gaat allemaal prima nu. Je moet idd eerst een aantal dingen uitsluiten, maar dat spreekt bij mij voor zich en gaat vanzelf, dat was idd niet helemaal duidelijk uit mijn verhaal. Hoop dat ik nu e.e.a. verduidelijkt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:15

Denise04, dan kun je eigenlijk beter even met Louis zelf schakelen. Je kunt het zadel echt helemaal zelf 'opbouwen' en het dus ook zo gek en zo duur maken als je zelf maar wilt.
Ik heb z'n nummer evt. wel voor je, per PB verkrijgbaar.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:16

ik heb eigenlijk ook wel interrese in de updates
en hoeveel zon zadel uiteindelijk kost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:17

Kijk, héél goed en ontzettend zorgvuldig opgelost Marbotje. Compimenten, ook voor de kritische blik die je daarmee op jezelf hebt gericht!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:04

tadita schreef:
en de mensen die te weinig seks en liefde tekort komen in deze wereld, gaan vooral door met zich uiten op een laag nivo.

over laag niveau gesproken.......