[WN] Ervaringen met boomloos westernzadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:52

DubbelDun schreef:
Het smalle stuk riem wat aan de fenders zit :)

stirrup leathers dus .
dat is wat er veranderd moet worden aan de shell ,om de stirrup leathers net als over de bars van een regular boom te laten lopen zonder voor problemen te zorgen voor paard en ruiter.
en ook de bevestiging aan the fork and cantle moet aangepast worden(eigenlijk dus een andere shell maar met de zelfde flexibility

Mac

Re: Ervaringen met boomloos westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:27

Waarom is er eigenlijk besloten om naar een ander systeem te kijken WillieB?

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:15

Mac schreef:
Waarom is er eigenlijk besloten om naar een ander systeem te kijken WillieB?

Allereerst zijn de DS ontwikkeld voor barrelrace en ik heb toen met Bret Sr is gekeken of er ook iets voor reining en trail
ontwikkeld kon worden omdat er voor Europa geen barrelmarkt was (toen)
Zoals je weet is Bret Sr niet meer en heeft Brets kleinzoon Bret jr het voortgezet met Debra sibley .

Maar wij willen nu en kunnen/mogen gebruikmaken van de shell eens kijken of er ook een ander type gemaakt kan worden met de zelfde flex als de reiner,trail en barrel zadels van Bret.

Maar dus los van de DS.
Wij hier vinden het shell systeem een optie om een ander product te maken wat geschikt kan zijn voor de Europese markt.
Want ik zou geen roper op dat systeem willen en durven maken zoals ze hier gebruikt worden.
Daarvoor gebruiken we nog steeds de conventionele boom fiberglass covered under rawhide ,dus dubbel.
Zodat je er echt een Koe mee om kan trekken zonder dat je halve zadel aan de rope hangt.

Want er is nog steeds een groot verschil in EU markt en USA markt.
En wij zijn liefhebbers van de Wade type saddles en daarom beginnen we daar .
met een flatplate 3-way rigging.
wat het zadel dus wel weer een 1-2 kilo zwaarder zal maken .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:46

WillieB schreef:
Maar dus los van de DS.

Worden die zadels dan nog wel door PCS gemaakt of komen ze daar ook los van te staan?

Citaat:

Dat is zeer zeker zo :j . Heel ander gebruik, maar ook heel andere smaak qua kleur en tooling.

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:41

Hoi,

Ik heb zelf een bruin startrekk western zadel. Ik vond het echt een super zadel! Het lag super stabiel, aansingelen kon gewoon zoals bij alle western zadels. In het zadel zat ik echt super stevig, verder hoorde ik mensen wel eens zeggen dat je niet met een spijkerbroek zou kunnen rijden, omdat deze omhoog zou kruipen, maar daar heb ik absoluut niets van gemerkt!. Ging gewoon super! Ik had absoluut geen stoelzit. Ik heb er mee buiten gereden, lessen gevolgd. De drukverdeling vond ik altijd super goed.
Helaas is mijn paardje overleden waardoor dit zadel nu te koop staat.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:52

Mac schreef:
WillieB schreef:
Maar dus los van de DS.

Worden die zadels dan nog wel door PCS gemaakt of komen ze daar ook los van te staan?

nee ,heeft niets met PCS te maken!

Citaat:

Dat is zeer zeker zo :j . Heel ander gebruik, maar ook heel andere smaak qua kleur en tooling.

Inderdaad doen ze hier andere dingen en anders met hun (minder)dure spullen, qua tooling ben ik het maar gedeeltelijk met je eens....................................

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:28

rapido schreef:
Ik heb nog een Bob Marshall te koop. Trail model (show zadel)
Is verkocht :D