Owkay,
hier komt het...gisteren gebeld...
Hij heeft vastgesteld dat het wél past, heeft al tal van andere zadels verkocht, zelfde als de mijne aan andere mensen met Haflingers en die klagen niet, dus het moet wel passen als het zadel op andere haflingers wél past.
Dus volgens hem zijn alle Haflingers gelijk van bouw ??Hij neemt niets aan van Denis, om redenen die ik hier niet zomaar zal neerzetten...
Jammer, maar hij aksepteert de kennis en kunde van een gediplomeerd iemand dus niet. Is hij ergens bang voor soms !!De test moet komen van iemand die geen zadels verkoopt, maar wel zadelpasser is.
En waarom neeft hij daar dan wel genoegen mee, naar een konkurent ga je toch wel.Daarbij, als mijn zadel spant op de schouders, dat mag geen probleem zijn, want, zo redeneert hij, een singel van een mentuig komt ook op de schoft, dus waar maak ik dan problemen van?
Hoe zat dat met die appels en peren vergelijken ook weer...Het zadel kan niet te lang zijn, want de skirt kan niet drukken op de rug, die draagt niet...
Als het zadel té lang is en het leer raakt de rug gaat het wel dragen/schuren. Ook kan het dan nooit de vorm van de rug goed gaan volgen omdat het ' hangt' op het leer.Het zadel ligt veel te ver naar achteren op de foto's,
Het zadel moet niet over de ganse lengte gelijkmatig de druk verdelen, dat die druk voornamelijk op z'n schoft komt is niet meer dan normaal?
Idd is de druk van een boom niet over de hele lengte gelijk, maar het mag zeker niet op de schouder alleen terecht komen. Dat is zeker NIET normaal.Brugvorming kan niet, want een ralide boom past op alle paarden, zonder uitzondering.
Deze man zou het verboden moeten worden om nog zadels te verkopen. Hij kan het beter houden bij zijn hekken 
Ben ik nu een domme kip of meent hij dat nu echt?
Wat moet ik nu nog doen, als ik Denis niet ter hulp mag roepen ?
Tja heel veel meer keus blijft er niet over. De mensen die ik ken die zadels aanpassen/inmeten doen ook aan verkoop of wonen heel ver weg.Ik werd echt slecht gisteren. Moet ik nu m'n ogen dichtknijpen en niet meer op letten dat het spant op z'n schoft en gewoon doorrijden? Ik heb geen geld om nog een nieuw zadel te kopen...Ik voel me machteloos en woedend.
Ik kan me indenken dat je er moedeloos van wordt, maar hiermee doorrijden is geen optie. Eens m'n advokaat raad vragen, die me ook geholpen heeft met advies toen ik problemen had met m'n Quarter, die doet meer zo'n zaken. Als ik de zaak win, zijn de kosten toch niet voor mij.