[WN] Positie westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:28

Shakir schreef:
Als hij me niet wil helpen, laat ik iemand komen, die een druktest meting uitvoert, maar dan wil ik die kost ook vergoed zien als blijkt dat het niet past. Als het wel past, dan hou ik het zadel en neem ik de kosten voor mij.

Stel hem bovenstaande schriftelijk voor. Als hij dan doorheeft dat het je ernst is dan zal hij misschien minder moeilijk doen met voldoende geld teruggeven.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 21:48

DubbelDun schreef:
Shakir schreef:
Als hij me niet wil helpen, laat ik iemand komen, die een druktest meting uitvoert, maar dan wil ik die kost ook vergoed zien als blijkt dat het niet past. Als het wel past, dan hou ik het zadel en neem ik de kosten voor mij.

Stel hem bovenstaande schriftelijk voor. Als hij dan doorheeft dat het je ernst is dan zal hij misschien minder moeilijk doen met voldoende geld teruggeven.

Owkay, dan gaan we de uitdaging aan. Nu alleen nog iemand vinden die zo'n druktest kan doen en die geen zadels verkoopt...

Vulcan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:04

Shakir schreef:
Owkay, dan gaan we de uitdaging aan. Nu alleen nog iemand vinden die zo'n druktest kan doen en die geen zadels verkoopt...

Laat Denis dit ook gewoon doen! Eigenlijk maakt het toch niet uit dat hij ook zadels verkoopt? Je betaalt hem om die druktest te doen dus hij zal dit zeker willen doen! Als er iemand is die kan bewijzen dat je zadel niet past is hij het wel! Ik heb bij hem een tijdje geleden een zadelpascursus gevolgd, wat die man allemaal weet daar valt uw mond van open!
Ik heb hem ook laten langskomen om mijn zadel wat ik niet bij hem gekocht heb te laten nakijken, en ik woon een uur rijden van hem ;-)
En zoals DubbelDun zegt, misschien eerst eens aan die gezellige verkoper melden dat als hij je zadel niet terugneemt je verder gaat, misschien hoef je dan geen verdere testen meer te doen?
Succes in ieder geval, laat je niet doen!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:32

Ik zou niet eens de moeite nemen die zadeldruktest te doen/voor te stellen om je geld terug te krijgen (het volledige bedrag) voor een zadel dat niet correct is aangemeten c.q. veel te lang is. (Dat is tenminste hoe ik je post begrijp Shakir?) Die zadelpasser heeft z'n werk niet goed gedaan en moet het zadel gewoon terugnemen en jou het geld teruggeven. Zo simpel is het volgens mij. Zal niet zo simpel zijn in de praktijk maar dan moet je gewoon je poot stijf houden zoals wij in Nederland zeggen.

Als Denis al heeft aangeboden je te helpen bij het vinden van een zadel lijkt me dat dat je probleem voor het vinden van een goed passend zadel al oplost. Vertel hem eerlijk dat je je een beetje een sukkel voelt dat je niet gelijk van zijn diensten gebruik hebt gemaakt (en eventueel de redenatie daarachter van destijds) en maak gretig gebruik van zijn aanbod (ik begrijp uit jouw post en posts van anderen dat hij goed bekend staat).

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:43

Owkay,
hier komt het...gisteren gebeld...
Hij heeft vastgesteld dat het wél past, heeft al tal van andere zadels verkocht, zelfde als de mijne aan andere mensen met Haflingers en die klagen niet, dus het moet wel passen als het zadel op andere haflingers wél past.
Hij neemt niets aan van Denis, om redenen die ik hier niet zomaar zal neerzetten...
De test moet komen van iemand die geen zadels verkoopt, maar wel zadelpasser is.
Daarbij, als mijn zadel spant op de schouders, dat mag geen probleem zijn, want, zo redeneert hij, een singel van een mentuig komt ook op de schoft, dus waar maak ik dan problemen van?
Het zadel kan niet te lang zijn, want de skirt kan niet drukken op de rug, die draagt niet...
Het zadel ligt veel te ver naar achteren op de foto's, maar als ik het meer naar voren leg, dan ligt het nog meer op de schoft te duwen
Het zadel moet niet over de ganse lengte gelijkmatig de druk verdelen, dat die druk voornamelijk op z'n schoft komt is niet meer dan normaal? Brugvorming kan niet, want een ralide boom past op alle paarden, zonder uitzondering.
Ben ik nu een domme kip of meent hij dat nu echt?
Wat moet ik nu nog doen, als ik Denis niet ter hulp mag roepen ?
Alle andere zadelpassers wonen in Limburg of weet ik niet waar en zal weer zakken geld kwijt zijn aan vervoerskosten.
Ik werd echt slecht gisteren. Moet ik nu m'n ogen dichtknijpen en niet meer op letten dat het spant op z'n schoft en gewoon doorrijden? Ik heb geen geld om nog een nieuw zadel te kopen...Ik voel me machteloos en woedend.
Eens m'n advokaat raad vragen, die me ook geholpen heeft met advies toen ik problemen had met m'n Quarter, die doet meer zo'n zaken. Als ik de zaak win, zijn de kosten toch niet voor mij.
Laatst bijgewerkt door Shakir op 02-04-09 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:45

Wat een oplichter zeg!
Ongeloofelijk... ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar je moet je echt niet hiermee af laten schepen hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:46

En dan moet ik met deze gigantische onzinwetenschap nog steeds op mijn handen blijven zitten om de naam van deze malloot niet te mogen noemen !!!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:50

DubbelDun schreef:
En dan moet ik met deze gigantische onzinwetenschap nog steeds op mijn handen blijven zitten om de naam van deze malloot niet te mogen noemen !!!

Ik ben nog discreet, omdat ik nog geen oplossing heb en maar al te graag een wél passend zadel zou krijgen ipv dit zadel zonder geld te verliezen.
Als dit niet het geval is, mannekes, let dan op, want ik ben dat bedrog meer dan stinkend moe... dan doe ik wel de rest.
Hij doet me twijfelen, ben nog niet 100% zeker, wil dat een echt capabele persoon achter me staat, want mij vegen ze gelijk de goot in met m'n argumenten, ik ken er toch niets van, zo redeneren ze.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:54

vanavond zie ik Denis in de les, ik ga hem toch ter hulp vragen. Hij is erkend zadelpasser en dat zal de rechtbank wel goedkeuren.
Ik wil zelf ook eerst zeker zijn, dat ik niet iemand beschuldig zonder dat ik gelijk heb, want als ik niet 100% zeker ben dan kan ik die man toch ook niet zomaar betichten?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:00

Wat een koekebakker! En dan druk ik mij nog netjes uit. Dat het zadel niet past kan zelfs een niet-geschoolde zien. Dat het te lang is zie je in een oogopslag omdat de skirts de achterhand in de weg zitten bij het bewegen. Dat heeft niets te maken met drukverdeling. Te nauw bij de schoft breekt je op de langere duur op omdat de spieren zich daar niet kunnen ontwikkelen omdat ze daar simpelweg de ruimte niet voor hebben.

Net als Dubbeldun krijg ik hier ook hele warme handen van en een hoge bloeddruk.

En dan die opmerking dat ie dit zelfde zadel aan andere haflingereigenaren heeft verkocht en van hun geen klachten heeft ontvangen. Nee, dat snap ik, weten die mensen misschien veel. Arme hafjes...

Je zou van mij een boomzadel mogen lenen om het eens te laten passen (bijv. door Denis). Het is een donkerbruine roundskirt van goede kwaliteit dat op mijn hafje heeft gelegen. Mijn mafje zit tussen het brede ouderwetse type en het moderne sportieve type in. Dus wel iets breder maar niet superbreed. Ik meen begrepen te hebben dat jij ook een iets gevulder type bent en dat je daarom liever geen boomloos zadel wilt, dat zou voor dit zadel ook geen probleem moeten zijn (heb zelf broekmaat 46). Ik gebruik dit zadel niet meer omdat ik ben overgestapt op boomloos.

Laat maar weten als je geïnteresseerd bent. Zadel is van goede kwaliteit en zou goedkoper zijn dan het zadel dat je nu hebt aangeschaft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:02

Shakir schreef:
Owkay,
Hij heeft vastgesteld dat het wél past, heeft al tal van andere zadels verkocht, zelfde als de mijne aan andere mensen met Haflingers en die klagen niet, dus het moet wel passen als het zadel op andere haflingers wél past.
Dus volgens hem zijn alle Haflingers gelijk van bouw ??
Hij neemt niets aan van Denis, om redenen die ik hier niet zomaar zal neerzetten...
Jammer, maar hij aksepteert de kennis en kunde van een gediplomeerd iemand dus niet. Is hij ergens bang voor soms !!
De test moet komen van iemand die geen zadels verkoopt, maar wel zadelpasser is.
En waarom neeft hij daar dan wel genoegen mee, naar een konkurent ga je toch wel.
Daarbij, als mijn zadel spant op de schouders, dat mag geen probleem zijn, want, zo redeneert hij, een singel van een mentuig komt ook op de schoft, dus waar maak ik dan problemen van?
Hoe zat dat met die appels en peren vergelijken ook weer...
Het zadel kan niet te lang zijn, want de skirt kan niet drukken op de rug, die draagt niet...
Als het zadel té lang is en het leer raakt de rug gaat het wel dragen/schuren. Ook kan het dan nooit de vorm van de rug goed gaan volgen omdat het ' hangt' op het leer.
Het zadel ligt veel te ver naar achteren op de foto's,
Het zadel moet niet over de ganse lengte gelijkmatig de druk verdelen, dat die druk voornamelijk op z'n schoft komt is niet meer dan normaal?
Idd is de druk van een boom niet over de hele lengte gelijk, maar het mag zeker niet op de schouder alleen terecht komen. Dat is zeker NIET normaal.
Brugvorming kan niet, want een ralide boom past op alle paarden, zonder uitzondering.
Deze man zou het verboden moeten worden om nog zadels te verkopen. Hij kan het beter houden bij zijn hekken ;)
Tja heel veel meer keus blijft er niet over. De mensen die ik ken die zadels aanpassen/inmeten doen ook aan verkoop of wonen heel ver weg.
Ik werd echt slecht gisteren. Moet ik nu m'n ogen dichtknijpen en niet meer op letten dat het spant op z'n schoft en gewoon doorrijden? Ik heb geen geld om nog een nieuw zadel te kopen...Ik voel me machteloos en woedend.
Ik kan me indenken dat je er moedeloos van wordt, maar hiermee doorrijden is geen optie.
Eens m'n advokaat raad vragen, die me ook geholpen heeft met advies toen ik problemen had met m'n Quarter, die doet meer zo'n zaken. Als ik de zaak win, zijn de kosten toch niet voor mij.
Weet waar je aan begint, maar ook met een rechtzaak zul je met goed bewijs moeten komen.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:07

Maflinger_S schreef:
Wat een koekebakker! En dan druk ik mij nog netjes uit. Dat het zadel niet past kan zelfs een niet-geschoolde zien. Dat het te lang is zie je in een oogopslag omdat de skirts de achterhand in de weg zitten bij het bewegen. Dat heeft niets te maken met drukverdeling. Te nauw bij de schoft breekt je op de langere duur op omdat de spieren zich daar niet kunnen ontwikkelen omdat ze daar simpelweg de ruimte niet voor hebben.

Net als Dubbeldun krijg ik hier ook hele warme handen van en een hoge bloeddruk.

En dan die opmerking dat ie dit zelfde zadel aan andere haflingereigenaren heeft verkocht en van hun geen klachten heeft ontvangen. Nee, dat snap ik, weten die mensen misschien veel. Arme hafjes...

Je zou van mij een boomzadel mogen lenen om het eens te laten passen (bijv. door Denis). Het is een donkerbruine roundskirt van goede kwaliteit dat op mijn hafje heeft gelegen. Mijn mafje zit tussen het brede ouderwetse type en het moderne sportieve type in. Dus wel iets breder maar niet superbreed. Ik meen begrepen te hebben dat jij ook een iets gevulder type bent en dat je daarom liever geen boomloos zadel wilt, dat zou voor dit zadel ook geen probleem moeten zijn (heb zelf broekmaat 46). Ik gebruik dit zadel niet meer omdat ik ben overgestapt op boomloos.

Laat maar weten als je geïnteresseerd bent. Zadel is van goede kwaliteit en zou goedkoper zijn dan het zadel dat je nu hebt aangeschaft.

Ja heb interesse, bedankt voor dit aanbod. Als ik deze heisa achter de rug heb en m'n geld terug neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
Inderdaad erg é, dat als het op de ene Haflinger past, op de andere ook maar moet passen?
wat hij nog zei, dat het niet nauw steekt omdat ik geen top westernruiter ben, dat alleen mensen die zeer goed rijden echt zware eisen stellen aan een zadel...
Hebben we het hier nu over een dier? Ik heb het wel over de rug van m'n paardje, een zadel moet toch gewoon passen ongeacht welk niveau je rijdt? Dus omdat het maar een Haflinger is, steekt het niet zo nauw, daar komt het dus op neer.
Als dat niet belangerijk geweest, dan kocht ik ook geen nieuw zadel van 820 euro verdorie :( :( :( :( :( :(

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:08

DubbelDun schreef:
Shakir schreef:
Owkay,
Dus volgens hem zijn alle Haflingers gelijk van bouw ??
Jammer, maar hij aksepteert de kennis en kunde van een gediplomeerd iemand dus niet. Is hij ergens bang voor soms !!
En waarom neeft hij daar dan wel genoegen mee, naar een konkurent ga je toch wel.
Hoe zat dat met die appels en peren vergelijken ook weer...
Als het zadel té lang is en het leer raakt de rug gaat het wel dragen/schuren. Ook kan het dan nooit de vorm van de rug goed gaan volgen omdat het ' hangt' op het leer.
Het zadel ligt veel te ver naar achteren op de foto's,
Het zadel moet niet over de ganse lengte gelijkmatig de druk verdelen, dat die druk voornamelijk op z'n schoft komt is niet meer dan normaal?
Idd is de druk van een boom niet over de hele lengte gelijk, maar het mag zeker niet op de schouder alleen terecht komen. Dat is zeker NIET normaal.
Brugvorming kan niet, want een ralide boom past op alle paarden, zonder uitzondering.
Deze man zou het verboden moeten worden om nog zadels te verkopen. Hij kan het beter houden bij zijn hekken ;)
Tja heel veel meer keus blijft er niet over. De mensen die ik ken die zadels aanpassen/inmeten doen ook aan verkoop of wonen heel ver weg.
Ik kan me indenken dat je er moedeloos van wordt, maar hiermee doorrijden is geen optie.
Weet waar je aan begint, maar ook met een rechtzaak zul je met goed bewijs moeten komen.

Ik dacht dat zelfs jullie al zagen dat het zadel niet past? Dan kan het toch zo moeilijk niet zijn? Is het aantonen van de problemen door een erkend zadelpasser dan geen bewijs genoeg? of moet ik doen zoals hij zegt, rijden met het zadel tot de problemen zichtbaar zijn en ik het zadel niet meer kan terug doen???

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:11

Oei, inderdaad, las net jouw antwoord...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:25

Citaat:
nee, wees gerust, jij bent niet de domme kip in deze ;)
een zadel van een mentuig ligt achter en niet op de schoft én er zit niemand op.... dus minder druk dan een zadel, maar dat zou hij toch notabene moeten weten....

tjonge, wat zou ik die kerel eens even flink de waarheid willen gaan vertellen zeg! is ie nou helemaal gek geworden. Hoe komt ie erbij dat alle haffies dezelfde rug zouden hebben en het zadel overal op zou passen! wat een "?#)'()(_(_&&%_&%
Ben in staat om samen met jou naar hem toe te gaan en dat zadel in een klein donker gaatje te proppen en daar net zo lang te blijven staan tot je je geld terug hebt! *gaat bloeddrukpillen zoeken of neemt borrel*

Of Adje inschakelen en kijken of hij een Pools heeft met roundskirt....misschien inruilen, zadel is nog nieuw dus veel bezwaar kan hij niet ertegen hebben....???

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:39

Ik zou klaar zijn met deze koekebakker want die gaat zn poot ook heel stijf houden! je was er immers zelf bij toen het zadel op je paard zn rug gelegd was en je had er toen mee ingestemd dat ie goed lag door hem te kopen hoe hard dat ook mag klinken! Of je moet het nu via consumenten hulp of iets gaan proberen maar ik zou hem proberen in te ruilen voor een goed passend zadel en de koekebakker waar je hem van gekocht hebt lekker noemen aan een ieder die het horen wil! }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:47

ik was persoonlijk terug gegaan en had niet eerder vertrokken voordat ik een zadel had wat me wel beviel
man mee en gewoon een ander zadel eisen

enige probleem is of deze halvegare uberhaubt een zadel heeft wat wel past

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:55

Tjonge wat een ...
Maar je zit er wel mooi mee......

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:58

3000x NEEN! Allemaal stuk voor stuk kletskoek wat hij daar beweert! djeeses zeg. laat je niet ompraten door zo'n dingen! (wil je me in pb mss sturen wie dat is waarvan je dat zadel hebt? tis maar dat ik bij die kerel nooit terecht wil komen als ik nog een westernzadel zoek bij te kopen en zoveel westernshops zijn er niet in België...)

edit: dt fout :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:02

spatter schreef:
ik was persoonlijk terug gegaan en had niet eerder vertrokken voordat ik een zadel had wat me wel beviel, man mee en gewoon een ander zadel eisen

enige probleem is of deze halvegare uberhaubt een zadel heeft wat wel past

hier idem, gaan we samen?
als hij geen zadel heeft wat past dan simpel geld terug!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:04

rapido schreef:
Ik zou klaar zijn met deze koekebakker want die gaat zn poot ook heel stijf houden! je was er immers zelf bij toen het zadel op je paard zn rug gelegd was en je had er toen mee ingestemd dat ie goed lag door hem te kopen hoe hard dat ook mag klinken! Of je moet het nu via consumenten hulp of iets gaan proberen maar ik zou hem proberen in te ruilen voor een goed passend zadel en de koekebakker waar je hem van gekocht hebt lekker noemen aan een ieder die het horen wil! }>

sja uiteraard gaat hij dat als argument ingrijpen, maar hij maakt om te beginnen misbruik van het vertrouwen van zn klanten in zijn deskundigheid. Hij kan niet gaan beweren dat de klant zelf maar had moeten zien dat het past, want hij is de zadelmaker en jij laat hem een zadel aanmeten; daarbij vertrouw je op hem... als meteen erna al blijkt dat het echt totaal niet past, dan klopt er iets niet he... dat kan je niet op de groei van het paard steken ofzo...

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:08

Ik ben dit topic al een paar dagen aan het volgen. Echt onvoorstelbaar! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geen raad meer weet, maar ook ik deel de mening van anderen dat jij hier NIET de 'domme kip' bent, zoals je zelf zegt.

Een idee wat nog bij mij opkwam voor een echt onafhankelijke deskundige zou Patricia de Cocq (ik weet niet zeker of haar achternaam goed geschreven is). Zij promoveert volgens mij op dit moment aan de Universiteit van Utrecht (diergeneeskunde) op zadelpasvorm en heeft al meerdere keren op het Horseevent in Deurne presentaties en demo's gegeven hierover. Weliswaar op Engelse zadels, maar ze zal heus wel in staat zijn zinnige dingen over dit zadel te kunnen zeggen, want dit zadel is echt duidelijk te lang. Als hij haar niet als onafhankelijke deskundige wil zien, dan is hij waarschijnlijk de enige 'deskundige'. Ben overigens wel nieuwsgierig geworden om wie het hier nu gaat.....pmetje met naam zou ik ook wel interesse in hebben.
Zij heeft overigens ook een heel onderzoek gedaan naar de verschillende meetmethodes (PLIP, sensorpads zoals Arthur heeft) en weet ook hoe je die gegevens moet interpreteren.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet zeker of je met een pure drukmeting het niet passen van dit zadel kunt tackelen. Het te lang zijn kun je niet echt afzien aan die meting, je zou hooguit kunnen aantonen dat het zadel toch draagt waar het niet meer mag dragen, maar ik weet niet of die pads daar lang genoeg voor zijn. Als het zadel in de heupen prikt kun je dat niet met zo'n drukmeting aantonen. Druk op de schouders uiteraard weer wel.

Ik snap die hele man eerlijk gezegd niet: als jij als klant vind dat het zadel niet past, en hij ruilt het om of geeft je het geld terug dan ben je alleen maar blij met zijn service.......maar dat is een eigen keuze, zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tip.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:44

Kaunos schreef:
Ik ben dit topic al een paar dagen aan het volgen. Echt onvoorstelbaar! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geen raad meer weet, maar ook ik deel de mening van anderen dat jij hier NIET de 'domme kip' bent, zoals je zelf zegt.

Een idee wat nog bij mij opkwam voor een echt onafhankelijke deskundige zou Patricia de Cocq (ik weet niet zeker of haar achternaam goed geschreven is). Zij promoveert volgens mij op dit moment aan de Universiteit van Utrecht (diergeneeskunde) op zadelpasvorm en heeft al meerdere keren op het Horseevent in Deurne presentaties en demo's gegeven hierover. Weliswaar op Engelse zadels, maar ze zal heus wel in staat zijn zinnige dingen over dit zadel te kunnen zeggen, want dit zadel is echt duidelijk te lang. Als hij haar niet als onafhankelijke deskundige wil zien, dan is hij waarschijnlijk de enige 'deskundige'. Ben overigens wel nieuwsgierig geworden om wie het hier nu gaat.....pmetje met naam zou ik ook wel interesse in hebben.
Zij heeft overigens ook een heel onderzoek gedaan naar de verschillende meetmethodes (PLIP, sensorpads zoals Arthur heeft) en weet ook hoe je die gegevens moet interpreteren.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet zeker of je met een pure drukmeting het niet passen van dit zadel kunt tackelen. Het te lang zijn kun je niet echt afzien aan die meting, je zou hooguit kunnen aantonen dat het zadel toch draagt waar het niet meer mag dragen, maar ik weet niet of die pads daar lang genoeg voor zijn. Als het zadel in de heupen prikt kun je dat niet met zo'n drukmeting aantonen. Druk op de schouders uiteraard weer wel.

Ik snap die hele man eerlijk gezegd niet: als jij als klant vind dat het zadel niet past, en hij ruilt het om of geeft je het geld terug dan ben je alleen maar blij met zijn service.......maar dat is een eigen keuze, zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tip.

Probleem is dat ik er zelf ook niet veel van ken. Ik heb al veel geld verloren met een ander zadel(s) (voor een ander paard met heel moeilijke rug), en wou dit niet nog een tweede keer meemaken. Daarom wou ik iemand die aan huis kwam (hij zou paar zadels meebrengen en verschillende passen) en veel verstand had van westernzadels.
Na acht dagen heb ik hem laten weten dat ik het zadel wou terug geven, maar hij kon me overtuigen dat het zadel wel past.

Na tweede keer rijden was ik wel zeker dat het niet paste, maar dan was het zadel al 2X bereden geweest.

Hij heeft me aangeboden, na die acht dagen, van een ander zadel te nemen, waar ikzelf vaster op zat, omdat dat ook nog eens het probleem was, dat ik niet zo vast zat in het zadel als hij bokt, maar dat was net hetzelfde zadel qua lengte. Ik had dan toch besloten om het zadel te houden. Het zadel zit wel goed.

't Is misschien nog vroeg om ons zo kwaad te maken op hem, misschien komen we er wel uit. Mocht dat niet direkt opensmeuren op een forum, maar dat kwam omdat ik in het begin van de topic nog niet 100% zeker was dat het niet paste, ik voelde alleen aan dat er iets niet klopte.
Ik ben ook dom geweest van niet direkt te reageren en te twijfelen, omdat ik niet direkt wist wat er juist aan de hand was.
Laatst bijgewerkt door Shakir op 02-04-09 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:51

misschien moet je deze mensen eens een mail sturen of er iemand bij jou in de buurt deze opleiding gedaan heeft. Dat zijn officieel ´deskundigen´ (al heb ik zo mijn twijfels) maar daar kan jouw verkoper tenminste niet van zeggen dat ze niet deskundig zijn.
http://www.msfc.nl/zadelpasopleiding/ en dan onder contact een mailformulier invullen

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:56

cissy schreef:
misschien moet je deze mensen eens een mail sturen of er iemand bij jou in de buurt deze opleiding gedaan heeft. Dat zijn officieel ´deskundigen´ (al heb ik zo mijn twijfels) maar daar kan jouw verkoper tenminste niet van zeggen dat ze niet deskundig zijn.
http://www.msfc.nl/zadelpasopleiding/ en dan onder contact een mailformulier invullen

Zeker interessant, thx ;-)