[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:34

Sorry, maar ik zie ook geen gelijkenis. Heb helaas een paardje met erg weinig ruimte voor een westernzadel

@Berdien alvast bedankt. Ben heel erg benieuwd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:43

Nou ik heb de BF Nevada IRL gezien en op een paard gezien, en dat is écht heel anders Lachen

Graag gedaan Knipoog Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:05

Ik schop hem even omhoog, in plaats van een nieuw topic te openen. Dit in verband met de Sale bij Arthur en de vele mensen die hem ongetwijfeld hebben gezien :))

Ik dus ook! *\o/* Ik keek er weer pontificaal overheen :') maar werd er vriendelijk op gewezen. Uitgebreid bepoteld en alles opgetild en bevoeld. Ik vond hem er goed uit zien :j mooi degelijk zadel, leer zag er goed uit en de opbouw leek ook in orde. Beugelophanging vind ik wel een groot minpunt, die 'haak' leek omhoog te staan -> lekker in je been en als je stevig druk geeft op je fenders dan ben ik bang dat dat niet heel lang houdt. Maar, ze gaven al wel aan dat dat waarschijnlijk nog veranderd gaat worden.

Ik wordt op de hoogte gehouden over de verloop van het zadel, en zodra hij er écht is dan ga ik hem passen op Jessie, om te kijken hoe het qua breedte en lengte zit.

Maar zo op het oog vind ik het een heel leuk zadel :j

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:25

Berdien, ik ben heel benieuwd naar dit zadel (en naar een eventuele roundskirt versie in de toekomst).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:33

Ik heb hem ook gezien en kan niet veel toevoegen aan wat Berdien al geschreven heeft.
Stevig en degelijk zadel. Beugelophanging gaat nog wat aan gedaan worden. Al vraag ik me af waarom er voor deze ophanging gekozen is aangezien er weinig mensen zullen zijn die de beugels er regelmatig af zullen halen. Korter maken kun je tenslotte ook op de 'ouderwetse' manier.
De singelbevestiging had van mij ook iets verder naar achteren gemogen. Ik vind hem nu erg 'full' vooraan zitten.
Ik ben benieuwd hoe 'soepel' het zadel zich gaat gedagen op een paard; tussen benen en handen in geprobeerd te buigen maar daar zat weing beweging in.
Kwalitatief gezien mankeert er niets aan; degelijk en 'echt western' aandoend zadel iig.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:04

Klinkt goed! Ben benieuwd naar ervaringen op het paard

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:15

Klinkt zeker goed! Ik ben nu toch ook wel heel benieuwd Ja
Voor mij zou het juist een fijne optie zijn dat de singelophanging ver naar voren zit. Bij de meeste zadels zit hij voor mijn paard te ver naar achter.

Is er nu al zicht op wanneer hij op de markt komt? (of lees ik daar nu helemaal overheen? Bloos )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:58

Volgens verkoopster ergens in februari/maart.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:00

Eind januari, begin februari, ligt maar net hoe snel die aanpassingen er door zijn :j Dan zijn ook de prijzen bekend.
Beugelophanging op deze manier snap ik ook niet goed, ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpassen :j
Vond hem ook erg stug, maar denk dat hij nog wel soepeler gaat worden dan wel naar je paard gaat staan :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:02

Prijzen komen afhankelijk van model waarschijnlijk tussen de 1200 en 1800 te liggen.
Die haak zouden ze iets gehoekter maken zodat ie minder bulky onder je benen wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:11

Hmmm ik blijf het geen hele fijne ophanging vinden, heb een soortgelijke ophanging ook wel bij die platte pannenkoekzadeltjes gezien, en vaak knapte dat af. Kwestie van wat sterker was, het leer of de haak :+ Maar, misschien was dat kwalitatief ook allemaal gewoon wat minder := :))
Zie dat dus liever anders, maar denk niet dat ik het zadel daarop laat liggen ;)

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:10

Ikke heb hem ook uitvoerig bekeken!! Ik was zeer blij om nu eindelijk een echt mooi boomloos western zadel te zien.
Zelf een BM gehad en nu een Barefoot, deze is toch wel echt de mooiste.
DD ik vond inderdaad dat de aansingelpunt iets verder naar achter had gekund. En die haak heb ik mij afgevraagd of je die inderdaad kunt voelen als je erop zit.
Ik was in elk geval blij verrast!! Ben wel benieuwd naar de 1ste ervaringen straks met deze zadels?? Ik ga het in de gaten houden.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:06

Ik ben helaas niet bij Arthur geweest. Dat is voor ons nogal ver maar ben wel erg benieuwd naar het zadel. Wat betreft het singelpunt dat ver naar voren ligt is dat voor mij waarschijnlijk juist gunstig. Bij mijn paard ligt dat punt ver naar voren waardoor alle zadels op z´n schouders getrokken worden en er niet achter blijven liggen. Als het ook nog in een roundskirt versie komt is dit voor mij misschien eindelijk eens een goed zadel. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:32

Uiteraard heb ik hem ook uitgebreid bekeken en bepoteld toen ik bij Arthur was. Kwalitatief absoluut een erg mooi zadel! Ik heb dezelfde aandachtspuntjes die hierboven zijn omschreven (singelgespen en singelpunt ver naar voren), maar dit is idd nog een demomodel, dus misschien wordt dat nog aangepast. Rond de schoft is het zadel mooi terug gesneden; ik zal het op mijn eigen paarden moeten zien om te kijken wat waar komt te liggen vwb pommel, aansingelpunt en waar het achter de schoft op de rug rust.

Verder kan ik niet inschatten wat voor materiaal er binnenin zit. Hij is niet erg buigzaam en alles is subliem afgewerkt, zodat je echt niet in het "binnenwerk" kunt kijken. Het is wel een stuk zwaarder dan andere westernboomlozen die ik ken (ik rijd zelf BM en "ken" de Barefoot, TreeFree en StarTrekk).

Wat ik ook nog heel mooi vond is de zitting: die ziet er heel comfi uit. Zacht en het lijkt me een vrouwvriendelijk zadel (narrow twist).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:39

Qua gewicht is het idd ook een 'normaal' zadel, ik gok dat het rond de 15 kilo zit.
De zit viel me ook meteen op Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:17

DubbelDun schreef:
Qua gewicht is het idd ook een 'normaal' zadel, ik gok dat het rond de 15 kilo zit.
De zit viel me ook meteen op Knipoog

Dat vind ik wel weer een nadeel dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:41

Ook de lengte is 'normaal' en minder geschikt voor korte paardjes.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:42

DD, had ik ook al gezien zaterdag. Ik hoop dat ze nog een roundskirt model gaan uitbrengen, want verder vond ik het wel een erg mooi degelijk westernzadel om te zien Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:46

Ik ben ook heel benieuwd of het daadwerkelijk gaat passen op Jes :))
Jessie is niet heel kort, ze heeft best wel een rug. Maar goed, het blijft een pony van 1.55 :))

15 kilo? :wow: dat wordt wel stevig wennen na mijn BFje van een paar kilo :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:06

Ik vond hem tov mijn BM iig behoorlijk heavy en die is 'al' 12 kilo vanwege mijn zware beugels.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:23

Tja, dat is dus echt een nadeel. Ik moet juist een licht zadel. Balen zeg!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:25

Dat heb je dus automatisch bij een authentieke opbouw & uiterlijk , erg stijf en zwaar.... jammer is dat. Dan wordt het voor mij ook minder aantrekkelijk...

Maar er komt vast wel een keer iemand met een mooie boomloze western die alles in zich heeft Ja Hoop ik....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:56

pmarena schreef:
Dat heb je dus automatisch bij een authentieke opbouw & uiterlijk , erg stijf en zwaar.... jammer is dat. Dan wordt het voor mij ook minder aantrekkelijk....
Hoeft niet hoor, de Ultra Lite die ik eens gehad heb was heel buigzaam en had wel een normale western uitstraling.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:54

Maar ''stugger'' betekend vaak toch ook een betere drukverdeling?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:17

Ja, maar ook dat ie weer goed moet passen Knipoog