[WN] zelf maak ideen zadelkast

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

zelf maak ideen zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 13:59

Wie o wie heeft zich hier al een keer aan gewaagd
Op zich moet het niet zo moeilijk zijn, maar toch ?

wat ik wil :
ruimte voor 2 zadels hoofdstellen en de rest Haha!

Ik hoor het graag en als het kan een foto erbij zodat ik het wat meer kan visualiseren

Thanks

MSQuincyTE

Re: zelf maak ideen zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:38

Gebruik de zoek functie eens, dan moet je als het goed is wel een paar topic's daarvan tegen komen

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:25

MSQuincyTE schreef:
Gebruik de zoek functie eens, dan moet je als het goed is wel een paar topic's daarvan tegen komen

Dan kan ik niet zoeken Huilen Ik kon het niet vinden !

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:26

stipje, ik moet ook nog een zadelkist hebben

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:14

Ik zal morgen even een foto van die van mij maken. Mijn man heeft hem zelf gemaakt en al zeg ik het zelf, hij is prachtig!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:16

ik ben benieuwd naar een foto:)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:16

sjuutje schreef:
Ik zal morgen even een foto van die van mij maken. Mijn man heeft hem zelf gemaakt en al zeg ik het zelf, hij is prachtig!

Super thanks Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:10

quote="MSQuincyTE"]
[/quote]
Backup schreef:
Dan kan ik niet zoeken Huilen Ik kon het niet vinden !

Beter zoeken Haha!
[WN-TR] Eigen westernzadelkast bouwen

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:21

Hey Dubbeldun

Die had ik wel gevonden maar daar kan ik weinig mee Huilen
foto`s openen niet meer dus ik heb geen vb en aangezien ik echt 2 linkerhanden heb kan ik met de beschrijvingen heel weinig!

Greets

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:42

Afbeelding

Deze heb ik gemaakt.. ik ben uitgegeaan vaneen ladenkastje van ikea of xenos, die staat bovenin voor al het kleine grut. In plaats van een zadelsteun heb ik mijn zadel op een 'wasmand' van Ikea liggen. Die is ideaal! Zo benut je ook de ruimte onder je zadel voor spullen! En ik he het idee dat het zadel er super op ligt/minst beschadigd. De pad ligt op een tafelpoot, zoeentje die je bij elke doe het zelfer kan halen of ook bij ikea Knipoog Inmiddels is mijn kast wat anders ingericht dan op de foto, maar het werkt nog steeds ( ik heb een tweede kast thuis, ahum, maar daar zitten ook rpijzen en kostuums voor shows enzo in) Naast het zadel en onder de padhouder staat een flexemmer met alle longeerspullen erin, die neem ik dan zo mee naar mijn pony. en ik heb de voerbak op de tweedeplank staan, met pionnen ernaast.

Die van mij kan helemaal uitelkaar omdat ik nog al eens verhuis en zelf geen fikse auto heb. Toen ik hem maakte had ik eerst mijn courier opgemeten en toen het hout gehaadl Knipoog Helaas is de ford courier nu naar de autohemel.

De planken kunnen er dus ook uit, die liggen los. Belangrijk zijn de deur scharnieren ( steek daar je geld in, heb ik niet gedaan en ik heb spijt.) en de ventilatie roosters..

Uit mijn hoofd zijn de maten 1,60 bij 90 bij 80 ongeveer..
Dus eerst alle onderdelen meten en dan je kast maten bepalen Knipoog

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:04

dapperdier schreef:
Afbeelding

Deze heb ik gemaakt.. ik ben uitgegeaan vaneen ladenkastje van ikea of xenos, die staat bovenin voor al het kleine grut. In plaats van een zadelsteun heb ik mijn zadel op een 'wasmand' van Ikea liggen. Die is ideaal! Zo benut je ook de ruimte onder je zadel voor spullen! En ik he het idee dat het zadel er super op ligt/minst beschadigd. De pad ligt op een tafelpoot, zoeentje die je bij elke doe het zelfer kan halen of ook bij ikea Knipoog Inmiddels is mijn kast wat anders ingericht dan op de foto, maar het werkt nog steeds ( ik heb een tweede kast thuis, ahum, maar daar zitten ook rpijzen en kostuums voor shows enzo in) Naast het zadel en onder de padhouder staat een flexemmer met alle longeerspullen erin, die neem ik dan zo mee naar mijn pony. en ik heb de voerbak op de tweedeplank staan, met pionnen ernaast.

Die van mij kan helemaal uitelkaar omdat ik nog al eens verhuis en zelf geen fikse auto heb. Toen ik hem maakte had ik eerst mijn courier opgemeten en toen het hout gehaadl Knipoog Helaas is de ford courier nu naar de autohemel.

De planken kunnen er dus ook uit, die liggen los. Belangrijk zijn de deur scharnieren ( steek daar je geld in, heb ik niet gedaan en ik heb spijt.) en de ventilatie roosters..

Uit mijn hoofd zijn de maten 1,60 bij 90 bij 80 ongeveer..
Dus eerst alle onderdelen meten en dan je kast maten bepalen Knipoog

Helemaal super dit !!!!!!!!
Thanks

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:07

Mijn kast is wel groot hoor Clown

De hele kast is ongeveer 1.80 breed en 85 diep. De linkerkant van de kast heeft planken voor alle rotzooi. Ik zou meer planken kunnen maken maar wil graag emmers rechtop erin kunnen zetten, de rechterkant van de kast is de ruimte voor het zadel en een plank voor dekens. Mijn zadel ligt op een houtschraag die vastgezet is met de poten aan een soort houten kistje. Zo kan de schraag niet dichtklappen (auww vingers Bloos ) bij het zadel er vanaf tillen en kan ik het zadel zo met schraagje en al uit mijn kast laten glijden.

Naast mijn kast heb ik dan nog een zadelkar en er moet nog een pvc buis aan mijn kast gemaakt worden voor o.a. mijn longeerzweep. Aan de binnenzijde van de kastdeuren heb ik van die hoofdstelhaken en wat gewone haken gemaakt.

Aan de buitenzijde van de kast hangt ook nog een dekenrek, voor natte dekens en/of regenbroeken enz.
Mijn kast kan goed op slot (heel belangrijk, duur zadel) en is echt niet te tillen. Erg diefstal beveiligd dus!

Hieronder wat foto's. Overigens hebben we de kastdeuren gemaakt van tuinplanken en de achter- en zijwanden van watervast materiaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 08:01

sjuutje schreef:
Mijn kast is wel groot hoor Clown

De hele kast is ongeveer 1.80 breed en 85 diep. De linkerkant van de kast heeft planken voor alle rotzooi. Ik zou meer planken kunnen maken maar wil graag emmers rechtop erin kunnen zetten, de rechterkant van de kast is de ruimte voor het zadel en een plank voor dekens. Mijn zadel ligt op een houtschraag die vastgezet is met de poten aan een soort houten kistje. Zo kan de schraag niet dichtklappen (auww vingers Bloos ) bij het zadel er vanaf tillen en kan ik het zadel zo met schraagje en al uit mijn kast laten glijden.

Naast mijn kast heb ik dan nog een zadelkar en er moet nog een pvc buis aan mijn kast gemaakt worden voor o.a. mijn longeerzweep. Aan de binnenzijde van de kastdeuren heb ik van die hoofdstelhaken en wat gewone haken gemaakt.

Aan de buitenzijde van de kast hangt ook nog een dekenrek, voor natte dekens en/of regenbroeken enz.
Mijn kast kan goed op slot (heel belangrijk, duur zadel) en is echt niet te tillen. Erg diefstal beveiligd dus!

Hieronder wat foto's. Overigens hebben we de kastdeuren gemaakt van tuinplanken en de achter- en zijwanden van watervast materiaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal goed !!!!
Mooie grote kast
Thanks voor het delen
En dat van een schraag had ik ook in mn hoofd .......
Deze breedte is precies goed zo en dubbele deuren.
Wij gaan de kast met 2 man delen dus ik wil aan beidde kanten een ruimte hebben voor een zadelbok !
Maar dat lukt zo wel met die voorbeelden van jullie Haha!

Vraagje ? Wat voor watervast materiaal heb je gebruikt en heb je ook ventialtie roosters erin geplaatst ?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:05

sjuutje heb jij nou aan de wanden schimmel in je kast??

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 08:07

latnahc2 schreef:
sjuutje heb jij nou aan de wanden schimmel in je kast??

Volgens mij is dit de kleur van het materiaal wat er is gebruikt
ik dacht het in de eerste instantie ook, maar als je goed kijkt is het niet volgens mij Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:51

Met dit materiaal zou ik het iig goed gronden en aan alle kanten verfen. Dit materiaal is erg vochtgevoelig en kan dus idd schimmelsporen gaan huisvesten en kromtrekken.

@Backup: als geld minder een issue is dan zou ik betonplex gebruiken. Dat is aan beide kanten vochtdicht afgewerkt. Hoef je alleen de zaagnaden nog maar te doen.
Afhankelijk van waar je kast staat zou ik ook zorgen voor goed hang- en sluitwerk om inbraak/diefstal te voorkomen/bemoeilijken.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:04

DubbelDun schreef:
Met dit materiaal zou ik het iig goed gronden en aan alle kanten verfen. Dit materiaal is erg vochtgevoelig en kan dus idd schimmelsporen gaan huisvesten en kromtrekken.

@Backup: als geld minder een issue is dan zou ik betonplex gebruiken. Dat is aan beide kanten vochtdicht afgewerkt. Hoef je alleen de zaagnaden nog maar te doen.
Afhankelijk van waar je kast staat zou ik ook zorgen voor goed hang- en sluitwerk om inbraak/diefstal te voorkomen/bemoeilijken.

Ja er moet zeker goed hang en sluit werk op !
en die tip van betonplex ga ik onthouden
Ben wel nog steeds nieuwsgierig welk materiaal er is gebruikt bij die kast !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:11

Ik gok spaanplaat Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:23

En even vragen of je stallingsplek een maximaal formaat kast toe staat! Knipoog

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:26

dapperdier schreef:
En even vragen of je stallingsplek een maximaal formaat kast toe staat! Knipoog

Dat maakt ze niks uit Pling
Het is een kleine pension stal, en er staat wel kasten leeg, maar die zijn gewoonweg te klein Huilen

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:37

Ik zal Johan even vragen welk materiaal het ook alweer was. Het is wel schimmel hoor, sinds een week of 2 ineens. Heb nu mijn zadel en hoofdstellen ook even thuis. Op dit moment gebruik ik mijn tuigage even niet i.v.m. blessures van mijn paard. Ook ik wil de kast nog verven aan de binnenzijde. Betonplex is inderdaad goed spul maar kost wat en is nog zwaarder.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:44

sjuutje schreef:
Betonplex is inderdaad goed spul maar kost wat en is nog zwaarder.....
Dus nog een tip... zet er stevige wielen onder; voordeel hij staat van de vloer en bij eventuele overstroming zal er minder snel water in komen en hij is makkelijker verplaatsbaar.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:26

Sjuutje, ik zou er ook een paar gaatjes in boren, in de zijkant (of heb je dat al?) Dan heb je toch wat ventilatie. En je zou een vochtvreter in je kast kunnen zetten, dat helpt ook goed!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:36

Het is "spanoplaat", ventilatie gaatjes zitten er wel in de kast hoor. Grotere gaten wil ik niet want wij hebben kleine diertjes in de stal, muizen genaamd. Die zitten dus ook wel eens in mijn kast ondanks de "piep"kleine gaatjes....
Een vochtvreter is misschien nog wel een goed idee trouwens!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:42

Je kan trouwens heel makkelijk een losse zadelsteun kopen voor 2,00 al dacht ik en er gewoon in hangen (in de zelfgemaakte kast)