[WN] Hoe zadel meenemen in de auto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Hoe zadel meenemen in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:56

Mijn zadel gaat altijd mee in de auto, ik heb alleen niet zo'n grote kofferbak dus hij heeft nu tijdelijk plat gelegen.
Naast dat plat liggen niet echt goed is voor mn zadel, is het zo'n gedoe met die fenders e.d. singel zit elke keer dubbel en dat zadel is gewoon loeizwaar Bloos
Heb hem nu maar rechtop op de achterbank staan, alleen ik heb geen achterdeuren en ook maar een kleine achterbank dus best een heel gedoe om hem daar fatsoenlijk in te krijgen.
Een vriendin van mij heeft geloof ik een soort bokje in haar auto voor haar westernzadel, wie heeft ook zo iets?
Of leggen jullie ze gewoon plat in de kofferbak. Ik weet echt niet hoe ik dat handig kan doen, alles gaat me dubbel.
Zit nu te denken dat als ik misschien de klep weghaal hij misschien ook wel rechtop kan staan, maar heb maar een lage auto.

Tips?

joany_pony

Re: Hoe zadel meenemen in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:03

ik leg hem of op zn voorkant zullen we mar zeggen zodat hij rechtop staat en dan leg ik er wel wat tegenaan zodat hij niet omklapt en wat onder voor het krassen...en anders leg ik hem plat maar dan zorg ik dat hij niet helemaal steund op de vloer dus leg er dan een kussen of twee onder (waar normaal de rug van het paard zit) en dat gaat ook gewoon goed...zo olie ik mijn zadel thuis ook want daar heb ik ook geen bok

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:04

ik leg hem op d ekop in d ekofferbak, fenders en singels vouw ik er binnenin

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:04

Hoedenplank weghalen en dan over de leuning van de achterbank?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:05

Een kussen is idd ook een handig idee! Haha! Pling

Ik ben bang dat aan de voorkant de vorm eruit gaat en dat daar een 'knik' in komt, evenals de achterkant dat de skirts gaan flappen of juist wijd uit gaan staan.

Jullie zijn echt briljant *LOL* Die over de leuning vind ik ook een goede!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:36

Zo'n plastic opbergbak in de vorm van een schatkist. Daar kan je zadel perfect op liggen.

Of op z'n kop op de achterbank, met de knop naar beneden in de 'beenruimte'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:00

Wat LindyH zegt Haha!
Al heb ik dan geen ronde schatkist, maar een 'gewone' kist van ong 30 breed en 45 lang.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:02

Ik heb ook maar een klein autootje, dus weinig ruimte in de auto. Zadel hangt bij mij over de achterbank. De hoedenplank ligt dan op de achterbank.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:03

Ben je er wel van bewust dat als je zadel los over de achterbank hangt je bij een noodstop een onkontroleerbaar zwaar vliegend projectiel in je auto hebt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:06

Daar zit inderdaad wat in. Ik denk eerlijk gezegd dat het zadel alleen veilig ligt in de kattenbak, want waar je 't verder ook in de auto legt, het kan altijd naar voren vliegen bij een noodstop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:10

Maar als het eerst over de achterbank heen moet remt dat toch weer af.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:29

Hé, die schatkist vind ik wel een superidee! Pling Goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:35

Ik haal de hoedenplank eruit en zet 't zadel dan gewoon "op de knop" (zoals je 'm ook voor je stal zet zeg maar) in de kofferbak. Dan kan de klep gewoon dicht. (Bij een 306 in ieder geval wel) en krijg je 'm ook niet in je nek als je een keer in de ho-ijzers moet.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:14

sommige auto's hebben ook hoofdsteunen op de achterbank dus dan zou het al niet kunnen.. die schatkist is ook wel een goede maar als je dan remt heb je een schatkist EN een zadel in je nek LOL grapjuhhh

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:19

Heb hem nu over de achterbank is toch wat beter voor m'n zadel en m'n vader gaat even een handig driehoekig bokje maken waar ik hem op kan leggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:25

Ik heb em ook altijd over de leuning van de achterbank. Stel dat ik een noodstop moet maken, dan komt ie sowieso niet voorbij de voorstoelen, en de hoofdsteunen staan bij mij hoog genoeg, zou hooguit een beugel langsdoor kunnen schieten.
En in de auto van mn pa, die heeft hoofdsteunen op de achterbank, zet ik t zadel met de kont omhoog, op de knop, achter in de kofferbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:50

Ik zet mijn zadel altijd schuin op de achterbank met de knop naar beneden. Dan leunt hij als het ware tegen de rugleuning van de stoel aan. Mocht ik een noodstop moeten maken dan klapt hij tegen mijn stoel aan (heb niet zo'n ruime auto) maar hij gaat iig niet door de auto vliegen. Als ik hem in de achterbak moet proppen moet ik helemaal de stoelen naar voren doen, ben daar te lui voor Bloos

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:50

Ik zet mijn zadel altijd op de voorkant op de achterbank of bijrijdersstoel en zet hem dan met de gordel vast zodat hij niet kan vliegen bij een eventuele noodstop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:01

Kijk, dat is nog eens veilig !! OK dan!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:39

koffer open. zadel erin. koffer dicht.

(sorry, kon het niet laten Lachen )

alle gekheid op een stokje : hij neemt minst plaats in als je hem op zijn kop legt en de fenders erin plooit.
succes.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:52

Ik stop mijn zadel in de kofferbak van de auto, hij zit dan in een tas en kan geen kant op, en hij ligt op een kist

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:54

Ik heb een hele grote koffer (geen achterzetels), met het gevolg als ik m'n zadel op de horn zet, hij dus alle kanten uitvliegt als ik rem, vertrek of stuur. Omdat ik dit niet zo leuk vond met m'n nieuwe (wel ja dure) zadel heb ik bij de doe-het-zelver een rechthoekige, stevige plastieke bak gekocht en omgekeerd in de koffer gezet. Ik heb er een oude pad opgebonden en daar ligt nu m'n zadel op. De fenders leg ik ernaast. Pakt wel meer plek in maar m'n zadel zal nu niet beschadigd worden in ieder geval.
Onder de bak zelf leg ik dan nog wat gerief zoals m'n zweetdeken en hoofdstel. Nog handige opbergplek ook dus.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:03

je moet je zadel dan ook niet precies op zn kop leggen maar schuin op 1vd fenders, dan blijft ie prima stabiel liggen. Ik rij een busje dus zadel heeft ruimte genoeg Knipoog en ligt gewoon op zn zij met mn pad eronder om niet te beschadigen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:05

op de leuning van de achterbank, maar dan moet de hoedeplank wel weg Clown

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:24

Wij legde hem ook altijs op z'n kop in de achterbak...

Nu hebben we al een lange tijd een Mercedes vito bus, dus nu hebben we in de achterbak een uitklapbare zadel houder geplaatst.... Doet het super! Haha!