[WN] pad kopen in de US

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

pad kopen in de US

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:41

Ik heb Ebay ontdekt.... erg slecht voor je portemonniks.... Lachen maar schrik eigenlijk wel vd verzendkosten. Kennelijk werkt het daar op size en niet zoals hier eerst op gewicht en dan size...

Mooie pads gezien voor 50,- maar verkoper zegt dat het 75,- kost om te verzenden, Ebay zelf zegt (als je kolom verzkstn aanzet) rond de 40,-. Heeft 1 van jullie wel eens een pad gekocht en laten versturen? wat waren de kosten?
gaat om dit soort pads: http://cgi.ebay.com/WOOL-CLASSIC-CUTTER ... 286.c0.m14 met memoryfoam inlay en fleece onderkant die ook nog wasbaar is... zijn hier niet te betalen denk ik? (en zijn ze hier wel, dan wil ik weten wáár)

Sisco4life

Re: pad kopen in de US

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:43

Het is altijd risico, maar met de lage dollarkoers kan je er een leuke pad voor kopen Ja De pad zal dus nog goedkoper uitvallen Ja Je kan de verkoper ook even mailen om te vragen hoe en wat qua verzenden Lachen

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:46

verzenden vanuit usa is zowiezo heeel erg duur ik heb familie in arizona heel vaak sturen ze kado's of iets voor de paarden op maar meestal is hetverzenden duurder dan het pakketje zelf.. nu krijgen we ook geen kadotjes meer Verdrietig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:54

SIsco, dát heb ik dus al gedaan en zij zeggen 75,-, daarom vraag ik aan de western mensen hun ervaringen Lachen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:10

Al zeggen de western mensen hierzo het kan/is goedkoper, je bent afhankelijk van de Ebayverkoper wat die aan porto rekent Knipoog Als die zegt het kost 75 dollar is het niet anders.

Het lijkt overigens ook of verschillende delen van de US verschillende prijzen hebben kwa verzenden. Dit is mij en ook anderen die in de US kopen al opgevallen. Het lijkt wel of de postkantoren zelf hun prijzen mogen bepalen.
Ik heb het zelf meegemaakt met een hoed, die was niet onder de 130 dollar te versturen. Terwijl een zelfde hoed bij een andere verkoper in andere staat het wel voor 40 dollar kan versturen.
Is gewoon niets aan te doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:11

Het gaat per gewicht én de snelheid van versturen. Buiten dat willen sommige verkopers ook nog wel eens iets extra's verdienen aan de verzendkosten en doen er dan nog 'iets' bovenop.

Hier heb je een handige link om zelf te berekenen wat je kwijt zou moeten zijn
http://ircalc.usps.gov/default.aspx?Mod ... &CID=10298
Grote paketten (zoals zadels) worden niet meer per 'surface'(=boot) verstuurd, ap0f je moet een kontainer vol hebben Haha!
Voor een zware pad mag je dus idd wel op $40 rekenen.
En vergeet de invoer/BTW niet mee te tellen Knipoog

@Rina: ik vertel de verkoper altijd precies hóe ik iets verstuurd wil hebben én doe de link van USPS erbij als bewijs. Als ze dan nog stug volhouden dat het niet voor die prijs kan dan zoek ik een andere verkoper.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:42

cissy schreef:
Ik heb Ebay ontdekt.... erg slecht voor je portemonniks.... Lachen maar schrik eigenlijk wel vd verzendkosten. Kennelijk werkt het daar op size en niet zoals hier eerst op gewicht en dan size...

Mooie pads gezien voor 50,- maar verkoper zegt dat het 75,- kost om te verzenden, Ebay zelf zegt (als je kolom verzkstn aanzet) rond de 40,-. Heeft 1 van jullie wel eens een pad gekocht en laten versturen? wat waren de kosten?
gaat om dit soort pads: http://cgi.ebay.com/WOOL-CLASSIC-CUTTER ... 286.c0.m14 met memoryfoam inlay en fleece onderkant die ook nog wasbaar is... zijn hier niet te betalen denk ik? (en zijn ze hier wel, dan wil ik weten wáár)

Dat kan lang geen 75 $ zijn. Ik verstuur regelmatig iets naar NL (ik werk in een western winkel) dus ook pads. Ik weet het niet meer precies maar laatst moest iemand iets van 45 $ betalen. Ik zal het even opzoeken en anders laat ik het je morgen vanuit de winkel even weten na het wegen van een pad (wat voor pad had je op het oog?).
Je moet het altijd via USPS laten verzenden en dan 'priority international' (6 tot 10 dagen). Niet via UPS want dat is veelste duur.
Kijk anders eens op www.usps.com Je moet wel goed kijken en zeker weten dat je bij internationaal kijkt.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:46

Ik heb het even voor je opgezocht. Een paar maanden geleden kocht iemand in NL bij mij een pad (Pro Choice) en zij betaalde 33 euro (omgerekend) aan verzendkosten. Kan nu iets meer zijn vanwege de nog lagere dollar.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:47

Ik heb een skito uit amerika laten over komen en daar betaalde ik 40 dollar voor als verzendkosten. Ook moest ik nog iets van 16 euro invoerkosten betalen. (Ik heb totaal voor een nieuwe skito 188 dollar betaald incl. verzenden.)
Vraag anders met welke postmaatschappij hij zou verzenden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:06

zie je wel, ik dacht al dat er iets niet klopte....
die link van DD had ik al eerder van je gekregen maar kwam er niet helemaal uit.

splash, ik wil er zo eentje als die link maar dan andere kleur Lachen, ging even om het idee, deze pads zijn redelijk zwaar geloof ik

voor 40,- wil ik wel een pad kopen maar 75 is me te gortig, zeker als de douane ook nog zn centjes wil hebben...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:12

http://ircalc.usps.gov/IntlMailServices ... 0&O=0&sd=1

Die is de link voor een pakket van 10 pounds, ofwel iets van 5 kilo.
De onderste 2 in de Flat-Rate boc vallen af, want die zijn te klein (standaard formaat doos).
De bovenste 2 vallen af want die zijn te duur, dus moet je deze hebben
Priority Mail® International

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:24

heb net weer bericht vd verkoper, had m mail gestuurd met vraag waarom zo'n verschil met Ebay en als het 40 was dat ik dan die pad wel zou kopen.
Ik moest mn postcode doorgeven en dan zou hij een rekening sturen, ben nou heel benieuwd wat ie gaat doen..... anders heb ik straks een mooie nieuwe pad.... Vingers aflikken

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:53

Denk er wel aan dat je de invoerrechten en BTW over het totaalbedrag ( dus bedrag pad + verzendkosten) moet betalen. Een tijdje geleden ook weer een hele hoop besteld bij Sheplers en ik mocht eerst de BTW bij de postbode afrekenen en later de invoerrechten nog via een opgestuurde rekening ( en de percentages liegen er niet om! en betaal je gewoon in euro's Boos! ). Dat tikte toch wel flink aan, al had ik nu spullen die ik hier niet kan krijgen voor een toch nog zeer redelijk prijs.

Ik heb ook ooit eens pads willen bestellen en het opsturen was toen ook erg duur, volgensmij hangdt dat af of het pad opgevouwen kan worden of niet. Ze kijken voor een groot deel naar het volume, gewicht is minder belangrijk, wat ik er toen van begreep.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:31

Mijn paarse showpad heb ik ook via Ebay uit de US maare.... dat kost bij lange na nog geen 75 euro of dollar hoor.
Ik was toen iets van 30 of 40 dollar kwijt.

Heb verder niks hoeven te betalen (invoerrechten, btw etc) maar goed, da's gewoon geluk hebben. Haha!
Ik heb gewoon een mooie pad voor nog geen 80 dollar incl. verzendkosten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:34

ElCid schreef:
Ik heb ook ooit eens pads willen bestellen en het opsturen was toen ook erg duur, volgensmij hangdt dat af of het pad opgevouwen kan worden of niet. Ze kijken voor een groot deel naar het volume, gewicht is minder belangrijk, wat ik er toen van begreep.
Bij USPS (de US-TPG) gaat het puur om het gewicht, al worden grote zendingen niet meer per boot aangenomen.
Bij andere vervoerders (als UPS) wordt het volume idd in de prijsberekening meegenomen.

30/40 $ is een normale prijs voor een pad.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:40

Als het goed is ( maar ik geef geen garanties!!!) ga ik 21 juli mijn paard ophalen bij nedpoint.Ik vlieg mee met een groomingvlucht,dus als jullie iets in de buurt van houston bestellen,wil ik eventueel wel wat meenemen.Dat scheelt dan de verzendkosten.Het moet wel mee te nemen zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 08:46

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:50

een pad is wel te doen hoor,10 pads wordt misschien een beetje teveel van het goede.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 09:25

nou nog een winkel in de buurt van houston vinden die pads verkoopt, iemand n idee?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:05

Ik bestel wekelijks pads in amerika. Deze zijn 3,5 kg per stuk, verzenden via usps is zo'n 33 dollar per stuk. Voor een pad betaal ik 8,50 aan inklaringskosten en dan nog btw.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:01

ik heb al een paar keer pads besteld, maar ik zat tussen de 50 en 75 $. de laatste pad die ik had, moest ik 75 euro invoer betalen. Boos! er word ook vaak shipping & handling berekend. dus t inpakken en wegbrengen.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:02

Je moet dus vooraf die kosten goed duidelijk krijgen. En als een verkoper er te duur mee is dan zoek je een ander Haha!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:48

Mensen die bij mij wat besteld hebben (en dat is toch bijna wekelijks) hebben tot nu toe nog nooit invoer hoeven te betalen.
Ik verzend het particulier en valt dus minder op. Ook al zegt men dat dat niks uit maakt maar mensen die bij o.a. Sheplers bestellen zijn altijd de klos omdat de bedrijfsnaam op de doos staat.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:36

kleine dingen en hoofdstellen klopt.particulier of bedrijf. maar grote dozen( zadels en pads) zijn tot nu toe bij mij altijd de klos...
of er nu "gift"staat, of 2e hands, of lage waarde maakt niet uit. de douane hier bepaalt de waarde.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:20

Nee hoor, ook pads zijn er zo door gegaan!