[WN] wat voor pad bij warm weer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

langenholte

wat voor pad bij warm weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:30

Hallo,

ik heb een vraagje? ik heb net een westernzadel en pad. maar heb er een dikke onder. Ik wil alleen bij warm weer een dunne eronder doen. waar kan ik het beste zo'n pad kopen en wat voor pad kan ik dan het beste aanschaffen.

groetjes miss Langenholte

DubbelFun

Re: wat voor pad bij warm weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:01

Gebruik maar gewoon je dikkere pad ook bij warmer weer. De dikke geeft een betere demping als een dunne blanket en het zweten zal er niet minder om zijn.

Als je een neopreen pad hebt wordt het zweet niet opgenomen, terwijl met een vilt pad dat wel gebeurd. Het is maar net waar je voor kiest.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:01

Ik denk dat een gewoon dekje het beste is, want een pad is wel erg warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:12

lynne8 schreef:

Ja want bij warm weer heeft een westernzadel ineens kussens, dat weet iedereen... Clown Iedereen aan de shabrakjes! Tong uitsteken

Ik gebruik bij voorkeur neopreen zodat het zweet meteen afgevoerd wordt en m'n pad niet te broeierig wordt op de rug.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-08 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:14

Sonja schreef:
lynne8 schreef:

Ja want bij warm weer heeft een westernzadel ineens kussens, dat weet iedereen... Clown Iedereen aan de shabrakjes! :p

ROFL Ben trouwens echt van mening dat er iets van een waarschuwing moet komen voor je iets in bijv TR post, krijg je minder snel dit soort 'oplossingen' van medebokkers Tong uitsteken

Ik gebruik om dit moment gewoon mijn HAF pad, daar rij ik altijd mee en nu het warm is heeft ze er ook geen problemen mee.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:55

Ik denk dat dit soort reacties ontstaat omdat je bij de beginpagina de laatst geopende topics ziet. Dus met een titel als 'wat voor pad bij warm weer' kan ik mij voorstellen dat hier ook een engelse ruiter op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:59

Dan nog staat er in de openingspost dat het om een WESTERNzadel gaat Knipoog
Reageren zonder een openingspost te lezen is ook niet echt snugger.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:05

Tja, ik zou liegen als ik zei dat mij dat nooit overkomt Haha!

Maar ik zou ook gewoon je normale dikke pad gebruiken. Zoveel in warmte scheelt een dikke nou ook weer niet met een dunne en liever genoeg demping dan heel misschien ietsiepietsie minder warm.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:13

Ik heb vanmiddag heerlijk gereden met mn coolback-pad onder mn Westernzadel Cool Knipoog Haha! en hij draait nu lustig rondjes in de wasmachine, strakjes even op 't rek in de tuin en schoon en droog istie weer! Persoonlijk vindt ik het erg fijne pads Ja

Ik gebruikte inderdaad ook in de zomer veel mn neopreen pad, maar die "liep" , zeker als je een flinke buitenrit maakte, vaak onder mn zadel uit en dat was niet fijn...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:05

lynne8 schreef:

Ja zou ik ook doen, moet het wel onder een WESTERNZADEL passen, en dan heb je aan een dunne niks want een westernzadel heeft geen kussens zoals een engelszadel

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:10

helaas heb je geen zomerpads....blankets zijn te dun, en niet goed voor de rug.enigste wat je kunt doen, is zorgen voor een pad, die vocht opneemt, en niet teveel hitte vasthoud. dit zijn alleen pads van NATUURLIJKE materialen(een sporter draagt katoen,geen neopreen!), waarvan wol t beste is. let wel;echte wol. katoen kan ook. nog beter is vilt, van wol, niet met die kunsttof vezels.
zijn duur, maar wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:55

cornelie schreef:
Ik denk dat dit soort reacties ontstaat omdat je bij de beginpagina de laatst geopende topics ziet. Dus met een titel als 'wat voor pad bij warm weer' kan ik mij voorstellen dat hier ook een engelse ruiter op reageert.

Ja idd, mij is het ook wel eens gebeurd mede doordat er niets in de beginpost stond over welke tak het ging. Maar hier staat zoals Sonja zegt in de beginpost dat het om een westernzadel gaat. Het zou fijn zijn als medebokkers meer zouden lezen dan alleen de titel van een topic Lachen

Maargoed, dit is mss een discussie voor FZ.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:57

En ook die is al eerder gevoerd.
Vroeger stond e voor elke titel het forum waarin het stond; dus (WN) voor western. Dat schijnt nu niet meer mogelijk te zien c.q. erg tijdrovend om weer in te bouwen en staat bij Bart niet op het prioriteitenlijstje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:30

spicegirl schreef:
helaas heb je geen zomerpads....blankets zijn te dun, en niet goed voor de rug.enigste wat je kunt doen, is zorgen voor een pad, die vocht opneemt, en niet teveel hitte vasthoud. dit zijn alleen pads van NATUURLIJKE materialen(een sporter draagt katoen,geen neopreen!), waarvan wol t beste is. let wel;echte wol. katoen kan ook. nog beter is vilt, van wol, niet met die kunsttof vezels.
zijn duur, maar wel goed!

En hoeveel sporters ken jij met een vacht? Haha!
(ieuwwwww beelddenkers, sorry...)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:01

Ah bah, en wielrenners halen zelfs hun vachtje van de beentjes af toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:06

Hahaha sorry Cornelie, je hebt er aan gedacht he... Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik gebruik dus JUIST neopreen zodat het vocht snel afgevoerd wordt. Laat er maar onderuit lopen, dat gaat niet broeien. Ik vind de ruggen onder wollen pad ook altijd heter aanvoelen dan die onder neopreen, direct na het afzadelen.

Overigens heb ik zelf ook heel wat uurtjes in neopreen doorgebracht, ik deed fanatiek aan zeekayakken voor ik weer terugkwam in de paarden. Nooit last van gehad, hoe heet het ook was.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:15

neopreen voert geen vocht af!! en de hitte opbouw is juist groter!! waar neopreen gebruikt word voor menselijke sporters, is t juist om ze warm te houden, zoals duikpakken.
ik heb kortgeleden een engels stuk vertaald, waarin het bewezen is dat kunsstof materialen juist hitte-opbouwen. de temperatuur(onder het zadel) is toen diverse malen gemeten.
de pad die als beste uit de bus kwam,heb ik gekocht. maar dat is een ander verhaal...
er zijn vele paarden, die slecht reageren op neopreen, maar geen van natuurlijke materialen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:17

Dan hebben die van mij pech, arme poownies. Want die lopen fijn onder neopreen Knipoog en zo niet dan doen ze in ieder geval verrekte goed alsof.
Ieder z'n eigen voorkeur, niets mis mee!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:19

Ik gebruik een HAF pad, worden veel in de endurance gebruikt en zijn zadelvormig. Voordeel is geen natte dekjes! Zweet wordt goed geabsorbeerd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:41

als de dekjes niet nat zijn, nemen ze ook geen vocht op. Tong uitsteken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:27

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:35

En waar blijft het zweet dan als er aan de bovenkant een zadel op ligt zodat het vocht niet weg kan??

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:48

precies; fabrikantenfabels!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:36

Ik gebruik het hele jaar door gewoon mijn Prof. Choice Air Ride en dat gaat prima. Bonanza loopt daar super mee, dus wil ook niet switchen. Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:51

Voor de echte fanatiekeling : kijk eens op de site van www.supracor.com.

Die gasten maken hele mooie "kussens" van een soort honingraadstructuur , dus zeg maar opgebouwd uit allemaal open kokertjes.

Vergelijk het even grofweg gezien met allemaal WC-rollen (lege kartonnetje) die je overeind zet dicht naast elkaar. Dara kun je overheen lopen terwijl het toch heel veel lucht doorlaat. Dan zijn ze ook nog eens van gaatjes voorzien door het midden waardoor ze niet alleen van onder naar boven , maar ook zijdelings lucht doorlaten. Geweldig spul !!! Heel mooi veerkrachtig ook en in diverse "sterktes" te leveren.

Helaas wordt er veel te weinig gebruik van gemaakt , en zijn het ook a-sociale Amerikaanse prijzen.....

Ze hebben er ook hoofpads van , heb ik een paar jaar terug eens besteld voor Rena in haar schoentjes. Die had je moeten zien lopen joh , was echt hilarisch die veerkrachtige tred , dat beest had me een blije zelfingenomen kop ermee , die was er meteen helemaal gek op Haha!

Dat voor die hoofpads is dan uiteraard wel een hele compacte en stevige versie , wat anders dan de inlages voor de pads.