[WN] Pimp Your Westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pimp Your Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:06

Vandaag kreeg ik mijn langverwachte Barefoot Arizona in de kleur Caramello binnen.
En hij rijdt heeeeeeerlijk! Schijnheilig

Maar... Er zit weinig bling bling op. Slechts 2 concho's (voorkant, beide zijdes 1), en ook alleen aan de voorkant een setje saddlestrings. En een concho op de riempjes van de stijgbeugels.

Daarom wil ik graag wat gaan pimpen.
Mijn kleuren zijn Lichtbruin / Donkerbruin in het zadel, bosal, hoofdstel en mecate. En er zit een zwart kwastje aan de mecate.
Dat zwarte wil ik terug laten komen in een zwarte pad, zwarte hoed, etc.

Ik heb nog een fijn metalen ringetje aan de achterkant v/h zadel waar ik het een en ander aan vast kan maken. En ik zat te denken aan een Tassel van horsehair of bijv. een concho met daaraan saddlestrings.

Het logo van Barefoot is een veertje, en dat laat zich ook vaak zien aan en rond het zadel (veertje op het leer v/d zadelknop gedrukt, en je hangt je singel op aan een veertje, etc.).

Dit is mijn setje (bosal + hoofdstel zijn in 't echt exact dezelfde kleur, mecate is van nylon en heeft nog lichte streepjes erdoorheen ipv egaal bruin zoals op de foto):
http://hypofocus.com/setje.jpg

Hebben jullie nog andere tips voor me?

[edit Romkabouter]link van plaatje gemaakt[/edit]

Anoniem

Re: Pimp Your Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:16

mooie combi.. ik ben zelf niet zo van bling bling bij western, houd t liever simpel, maargoed idder z'n smaak, vind dat je zo al een leuke verzameling hebt Ja Kleurt allemaal mooi bij elkaar!

Bij westernshops kun je wel eens een blingbling pakketje kopen met zilver zodat je hem kan pimpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:21

Klopt Debo, maar die pakketten zijn vaak echt voor het hoofdstel, en dat mag best simpel blijven. Ik wil wat meer toeters en bellen aan de achterkant van het zadel, want daar is het nu echt 'kaal'. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:27

Misschien een idee om bij BareFoot nog 2 'veertjes' te bestellen en dan misschien met een kleine hairtessel erop ??
De ringetjes er voor zitten al aan de achterkant, dus vastmaken zal het probleem niet zijn.
Dit zadel is idd niet zo geschikt om standaard zadelzilver op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:29

Leuk idee DubbelDun!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:48

Gaaf dat je het zadel ook eindelijk binnen hebt Haha!
Ik las in een ander topic dat je het bruine leer wat donkerder hebt gemaakt, wil ik ook misschien gaan doen, maar is dat bij jou dan ook helemaal glad geworden? Wat dat zou ik wel jammer vinden, ik vind dat ruwe juist zo mooi Haha!

Van bling spulletjes kun je misschien iets doen met "nailheads" of een paar concho's kopen of maken. Zo ben ik bezig met een borsttuig voor bij mn zadel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:01

Oeh MysticTinker, dat ziet er erg mooi uit!!!

Weet jij toevallig een plek/winkeltje waar concho's verkocht worden? 'k Heb me al rot lopen zoeken op internet.

Ik heb gisteren met een afgeschreven, wit, katoenen tshirt het zadel inderdaad wat donkerder gemaakt. Eerst even getest onder het zitvlak, daarna het hele zadel ingewreven.

Daarvoor heb ik Rapide leder olie gebruikt. Steeds een heel klein beetje op de katoenen stof doen, zorgen dat het een beetje verspreid is over de stof, en dan vluchtig over de donkere kleur van het zadel wrijven. Niet te hard wrijven, en ook niet te veel olie gebruiken want dan gaat het ín je zadel zitten en dat willen we niet.

Werd er bij mij prachtig mooi donker van, en hoe meer laagjes olie je opbrengt des te donkerder het wordt.

Als je voorzichtig bent met wrijven, wrijf je de structuur van het nubuck niet kapot. Mijn zadel is nu nog net zo ruw als voor de olie behandeling.
En ik heb de lichte stukken overgeslagen, omdat anders het randje in die oranje kleur niet meer hetzelfde is als de lichte stukken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:11

Gaaf, dan ga ik me daar ook eens aan wagen, vind ik toch mooier als het wat donkerder is Ja

Ik weet ook niet waar je concho's kan kopen, ik zat al te denken aan een zadelmaker ofzo, hier op bokt zit toch ook iemand die western zadels maakt, niet?
Ik heb even gezocht, op ebay is wel wat te koop, maar wel allemaal vanuit de VS, deze bv: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... mot_widget
Erg mooi, dat wel!
Ik heb mijn concho zelf gemaakt. Een stukje aluminium rond geknipt, toen een bolling erin getikt (bv in een poffertjespan leggen en met een rond voorwerp erop tikken) en daarna heb ik er wat puntjes en streepjes in gemaakt met een schroevendraaier en met een spijker.
Ach, tis in ieder geval origineel Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:21

Als je toevallig via ebay concho's wil bestellen, ik doe graag met je mee Haha!
De verzendkosten zijn redelijk hoog, maar met meerdere mensen valt dat nog best mee.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:54

je kan ook eens masja vragen die kan concho's bestellen, zelf heb ik voor mijn barefoot nu fenders besteld bij een zadelmaker, en die maakt hele gave fenders voor bij mijn barefoot.
verder heb ik er achter nu ook saddlestrings aangehangen en paardenharen tassels, maakt het geheel ook al wat leuker. ik zal er wel een keer een pic van maken als ik alles heb dus ook de fenders. hypofocus wanneer maak je pics van jouw complete set ik ben erg benieuwd.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 08:38

Ben heeeeelll erg benieuwd naar je fenders Fab. Zit er nl ook aan te denken om er andere aan te laten maken, vind dit een beetje kartonnetjes kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:34

Ja, je maakt mij ook nieuwsgierig naar je fenders!
Na mijn eerste ritje zaten er ook al scheurtjes in het leer van de fenders v/h zadel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:37

Ben benieuwd , mooi zadel heb je Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:21

Hypofocus schreef:
Ja, je maakt mij ook nieuwsgierig naar je fenders!
Na mijn eerste ritje zaten er ook al scheurtjes in het leer van de fenders v/h zadel....

En dit was bij een nieuw zadel?? En wat zei de verkoper daarvan ??

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:22

mijn fenders waren gewoon goed en zijn nog steeds goed het is echter geverfd leer maar het is niet mooi geverfd je krijgt haarscheurtjes in de verf en dat is niet zo mooi mijn barefoot is niet meer nieuw al bijna anderhalf jaar oud. en heeft het sinds kort pas, als ik de verkoper mail lost ze het zo voor me op, de leveraars van barefoot hier in nederland zijn toppie wat dat betreft, ik wou echter zelf graag nieuwe laten maken, en die heb ik nu nog in bestelling staan, ze zijn pas ergens januari februari klaar ligt eraan wanneer de gespen ervoor binnenkomen en hoe druk de zadelmaker het heeft gezien ik er geen haast mee heb werkt hij eerst hetgeen af van mensen die wel haast hebben en dat heb ik zo met desbetreffende persoon afgesproken. dus mensen zodra ik het heb zal ik er pics van plaatsen.

groetjes fabske

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:08

Ik heb ook nooit problemen gehad met de fenders. Bij mijn barefoot Cheyenne hebben ze twee jaar eraan gehangen, nooit een scheurtje ofzo erop gehad en hooguit drie keer ingevet.
Hypofocus, als er nu al een scheurtje in je fenders zit dan zou ik er een foto van maken en naar barefoot sturen, kan een productiefout zijn en misschien kan het gewoon worden teruggestuurd en krijg je een paar nieuwe. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de singel toen, zaten na een jaar ineens een paar flinke scheuren in, en toen kreeg ik een nieuwe thuisgestuurd Lachen Goede service dus!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:21

Dat met die singel heb ik idd ook gehad en werd netjes opgelost.
Dus idd er niet te lang mee wachten en even aan de bel trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:24

't zijn niet zozeer echt scheuren in het leer, maar een soort rimpels in de verf ofzo... Ik zal er morgen 's naar kijken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:16

Komt omdat het echt geverfd is die fenders. Bij mij is de achterkant al helemaal kaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:50

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:50

Daar zitten idd hele leuke dingen tussen, maar je moet wel weten hoe de achterkant/bevestiging is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:46

Daar zitten inderdaad leuke bij Ja Die dreamcatchers vind ik erg leuk!
Inderdaad jammer dat er niet bij staat of er schroeven achterop zitten..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:48

De dreamcatchers vielen mij idd ook al op Lachen
Maar je kunt natuurlijk contact zoeken en het gewoon vragen voor je iets besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:51

Ja, die dreamcatchers vond ik ook erg leuk, maar ik vraag me af of dat veel herrie maakt. Niet voor mij, maar voor het paard van m'n pa, want we rijden samen buiten, en da's nogal een watje Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:27

Volgens mij hoor je die niet, ik heb er net zo een als bolotie en die maakt ook geen herrie Lachen