Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IJp schreef:Ik heb voor mijn KWPN-er een maatje 33 deze zit prima ik heb ook nog een maatje 31 die ik op quarters gebruik maar die is hem echt te kort.Mijn paard heeft ook een "normale" bouw
DubbelDun schreef:IJp schreef:Ik heb voor mijn KWPN-er een maatje 33 deze zit prima ik heb ook nog een maatje 31 die ik op quarters gebruik maar die is hem echt te kort.Mijn paard heeft ook een "normale" bouw
Aparte maten, ik dacht dat westernsingels altijd per even maat gingen.
AafkeB schreef:Een inch is 2,5 cm. Ik vind het verder een moeilijke vraag, KWPN is geen ras; ze kunnen zó verschillend zijn!
Waarom meet je niet gewoon hoelange singel je nodig hebt? Sommige kleermakers-meetlinten hebben zelfs aan één kant de maat in inches! Dan ga je een cincha kopen.
AafkeB schreef:Ik weet wel dat KWPN een stamboek is, maar Dat is geen rás. Als portretschilder kom ik zoveel verschillende soorten paarden tegen onder de noemer KWPN, dat is écht iets anders als BV "arabier" of "quarter" dan heb je een veel beter idee wat je te wachten staat. Dus ook met maat singel.
AafkeB schreef:Ik weet wel dat KWPN een stamboek is, maar Dat is geen rás. Als portretschilder kom ik zoveel verschillende soorten paarden tegen onder de noemer KWPN, dat is écht iets anders als BV "arabier" of "quarter" dan heb je een veel beter idee wat je te wachten staat. Dus ook met maat singel.
_Rapido_ schreef:Ik heb een E - pony ( niet dik of dun, gewoon normaal ) en daar heb ik een singel van
110 cm voor. Ik denk dat 85 een beetje klein is
DubbelDun schreef:@_Rapido_: dat is een flinke maat voor een WESTERN-singel
Debo schreef:ik heb een 85 cm singel gekocht, vandaag kwam ook m'n zadel binnen en het paste allemaal perfect