[WN] Staartzak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:47

Ik heb mijn paarden sinds kort op de klei lopen en dit is niet echt bevoordelijk voor de staarten.
Ze zitten helemaal in elkaar gedraaid met dikke klodders klei en met wassen/ontklitten raak ik langzaam steeds meer kwijt.
Ik zit nu dus te denken om er maar een vlecht in te gooien en er een staartzak om heen te doen.
Ik heb hier echter geen enkele ervaring mee en vroeg me of er nog speciale staartzakken voor buiten bestaan Verward
Heb al wel een beetje rondgeneusd maar heb het idee dat het toch allemaal vrij "slappe" stoffen zijn.

Francis

Re: Staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:39

Kebo heeft hele leuke felgekleurde zakken van waterdichte stof. Zelf maken van een oude regendeken of regenjas kan natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:00

Heb idd nog wel een oude gescheurde deken liggen Pling
Welke maten heeft zo'n zak ongeveer en moet er nog voering in ????
Voor buiten is zo'n plastic clipsluiting denk ik het handigst of niet?

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:04

Afbeelding

op www.kebo-nederland.nl dan naar diversen en dan tailbag. Dit zijn goede staartzakken en niet duur! Ik gebruik deze in elk geval naar tevredenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:05

Is niet helemaal mijn kleur Knipoog
Gaan die klittenbandjes niet snel los buiten in de blubber?

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:12

Ilindra schreef:
Is niet helemaal mijn kleur Knipoog
Gaan die klittenbandjes niet snel los buiten in de blubber?

Ja zie inderdaad dat deze met klitteband zijn, ik heb ze zelf met zo'n klipsluiting, ook bij kebo vandaan dus zou je moeten bellen of ze die hebben. En ik heb gewoon zwarte, dus deze kleuren hoeven niet perse Knipoog Maar ze hebben ze eigenlijk overal wel te koop hoor. Kijk anders even in het overzichtje van westernwinkels... ik weet niet waar je woont, maar er zit vast altijd wat in de buurt Lachen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:42

@Ilindra; vaak scheelt alleen het invlechten,en een antiklitspray al enorm.Je moet dan wel 2 keer i.d week de boel loshalen borstelen en weer inspuiten en vlechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:22

Zo, heb een staartzak besteld en ga nu vergelijken.
1 met staartzak en 1 met alleen een dikke vlecht en cowboy magic Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:26

Klittenband aan een staartzak vind ik een ramp. Hoe die clips bevallen weet ik niet, ik maak ze altijd met een ouderwetse strikveter en ik gebruik zowiezo geen gewone zakken maar tubes. Wil nu wel van een oude regendeken een gewone zak maken die ik weer óm de tubes kan doen bij heel slecht weer... alleen de onderkant ofzo.. moet ik nog es over brainstormen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:31

men nemen een oude spijkerbroek en men knippe een pijp eruit, men make een tunneltje om een koordje doorheen te doen, men make indien gewenst (en afhankelijk van de maat broek *LOL* )de pijp wat smaller en de onderkant dicht en men hebbe een stevige staartzak!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:41

Ik heb zo'n ding in een vlecht. Staart verdelen in 3 delen, flappen eromheen frunniken en vlechten maar. geen klittenban maar gewoon een knoopje.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:23

Het nadeel van een natte bak en een jeansstaartzak is dat die staartzak zo zwaar wordt qua gewicht. Zo'n soort regenzak of meer soort plastic canvas dat houdt het licht.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:38

k heb een andere vraag over staartzakken Bloos

Is dat erg als je dat omlaat in de weide? ok vanwege het weer (heb nog geen waterdichte)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:49

klopt cheveyo, maar ze gaan veel minder snel kapot dan die nylon dingen of die van sleezystof, door het slaan van de staart komen er bij mij steeds gaatjes in de zak...

Bloempjeh, kan je gewoon omlaten (mits je geen prikkeldraad om je wei hebt, anders kunnen ze daarin blijven hangen)

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:17

cissy schreef:
Bloempjeh, kan je gewoon omlaten (mits je geen prikkeldraad om je wei hebt, anders kunnen ze daarin blijven hangen)

Allemaal hout/schrikdraad Lachen
Dankjewel!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:56

Ik gebruik ene sok.. met een touwtje eraan.. werkt prima, maar ik heb ze niet hele dagen om. Ik vlecht mijn tinkers staart wel in ( drie of vier vlechten) dat scheelt ook al een boel klodders.

girllie15

Staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:40

Wij hebben ook een paar staartzakken maar ze blijven niet zitten! Verdrietig
Wat moeten wij eraan doen?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:32

ik heb al jaren dezelfde staartzakken met klitteband, 3 tubes, knoopje en zakje onderaan.
Je verliest hem niet als je goed haar + tubes invlecht en vooral geen anti-klit in de staart vooraf.

Ik rijd er soms mee en ook dan blijft hij zitten. In de paddock staat hij met 2 andere paarden en ze blijven er gelukkig vanaf...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:56

ElCamino schreef:
ik heb al jaren dezelfde staartzakken met klitteband, 3 tubes, knoopje en zakje onderaan.
Je verliest hem niet als je goed haar + tubes invlecht en vooral geen anti-klit in de staart vooraf.

Ik rijd er soms mee en ook dan blijft hij zitten. In de paddock staat hij met 2 andere paarden en ze blijven er gelukkig vanaf...

Ja precies... die heb ik ook (wist pas afgelopen zaterdag dat het tubes waren Bloos had hem nog niet uit de vlecht gehad nadat ik hem gekocht had) Ideaal ding. Als je eerst je hand door de tubes steekt kan je zo de pluk er door heen trekken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:15

Hoe maak je die tubes vast aan de vlecht? Net als een gewone staartzak (lintjes die je door de vlecht heen haalt?)?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:30

Tubes zitten in wezen door de vlecht al vast, ik maak ze zelf met gewoon een dik katoenen koord door de bovenkant, die maak ik eerst met indoen vast om de staartwortel, zodat de tube mooi hoog en direct onder de staartwortel komt te zitten (met indoen zakt 't altijd wat af). Als ik dan klaar ben met vlechten maak ik de bovenkant weer los en draai de veters ÓNDER de staartwortel óm de bovenkant van de tube heen en zet em met een klein dubbel knoopje vast. Geen strikje, uit dat dikke katoenen koord haal je een dubbele knoop zo los, een strik gaat sneller uit zichzelf los.
Zo stond (binnenkort krijgt ze er weer een, ga't maar weer es proberen want zo komt het niet goed met d'r staart) ze er 24/7 bij, had em ook in met rijden en 't zit als een huis. Een keer per week loshalen de boel, staart verzorgen en weer in doen.. Binnen een paar maanden is je staart twee keer zo dik als'ie was en stúkken langer (toen ik Fly kreeg had ze een dunne staart, binnen een paar maanden was'ie twee keer zo dik.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:28

Francis schreef:
Binnen een paar maanden is je staart twee keer zo dik als'ie was en stúkken langer (toen ik Fly kreeg had ze een dunne staart, binnen een paar maanden was'ie twee keer zo dik.

Hm.. heb je ene linkje moet hoe die eruit zien? Ga er ook maar is zo een aanschaffen Haha! kijken of het werkt Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:26

Mmmm dan ga ik Tina's staart ook maar eens ingevlochten houden. Ace heeft daar zo'n stuk van afgeknabbeld vorig jaar dat ie net op haar sprong hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:51

Update: het werkt niet echt goed.......
Lisa vind het machtig intressant en heeft hem er nog sneller af dan dat ik hem bij Ustinov om kan doen...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:21

CherokeeChum schreef:
@Ilindra; vaak scheelt alleen het invlechten,en een antiklitspray al enorm.Je moet dan wel 2 keer i.d week de boel loshalen borstelen en weer inspuiten en vlechten.

Dat zeg ik, dat probleem had ik dus ook Clown
Vind het haar er ook zo raar van worden,zit je haaar leuk,is t'allang dood Haha!