Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
longhorn schreef:Hallo RedTopJack,
Het zadel is gemaakt in Italie en wordt verkocht door een groothandel in Belgie, maar dit terzijde. Iedere zadelverkoper kan in Italie zadels onder "eigen naam" en naar eigen wens laten produceren. Dat geeft allemaal niet zolang het maar past.
Goed dat de groothandelaar langs wil komen. Vreemd dat de verkoper het zelf niet kan oplossen maar nu in een keer wel wil langskomen (ontbrekende know-how, of leest hij ook mee op forums en voelt hij nu nattigheid ?)
Ik ben benieuwd naar de oplossing. Ik wil best aanwezig zijn als de groothandelaar er is, maar als de verkoper er ook is pas ik er liever voor.
Ik zal trouwens een copie van een artikel bij je in de brievenbus doen. Het is geschreven door een zeer bekend Amerikaans zadelmakers echtpaar die in het verleden al meerdere malen internationale zadelmakerswedstrijden hebben gewonnen. Dan zie je hoe ook andere zadelmakers paarden inmeten (zelfde manier als ik je heb laten zien) en wat de gevolgen zijn van niet passende zadels.
Even tussendoor: 80% van de fabriekzadels past goed op het paard waarvoor het is gekocht,
60% van alle rugproblemen bij paarden wordt veroorzaakt door een niet passend zadel.
Succes!
cornelie schreef:Dat van die pad hoor ik overigens vaker. Ook zelf meegemaakt. Toen ik vroeg waarom het zadel niet zonder pad gepast werd kreeg ik als antwoord 'je rijdt ook met pad'.
En met de verkoper die hierboven beschreven wordt heb ik ook een aantal minder prettige ervaringen.
RedTopJack schreef:Ik laat je weten of de verkoper er wel of niet bij is.
Kent hij jou?
RedTopJack schreef:Het zadel is goed zegt hij, via telefoon.
cornelie schreef:RedTopJack schreef:Het zadel is goed zegt hij, via telefoon.
Het zal ook vast wel een goed zadel zijn.... maar blijkbaar niet voor jouw paard.
Kan de leverancier geen kale boom meenemen?
Monnik schreef:Tja een verhaal wat maar al te vaak weer terug komt. Goed dat je het er niet bij laat zitten RedTopJack! Van de groothandel vind ik het dan wel weer erg netjes dat ze het probleem serieus nemen en langs willen komen.
Ben benieuwd hoe dit probleem uiteindelijk opgelost gaat worden! Succes!
AafkeB schreef:Ja, het kan altijd dat iemand zó slecht rijdt dat hij met het mooist passende zadel drukplekken weet te veroorzaken. Maar daar ga ik even niet van uit.
En beste RedTopJack, als je een beetje redelijk rijdt, laat je niet door de verkoper vertellen dat je niet kan rijden, misschien leest de verkoper van je zadel dit ook; neem bv je instructeur mee.
Veel sterkte, ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.