als je al geeneens weet hoe je hem indoet, kan ik mij niet voorstellen dat jij dan enigzins weet wat de werking van zo'n bit is. En gezien het feit dat dat een megascherp bit is zou ik zeggen: hou het lekker bij een simpele trens! Grote kans dat jij je paard gaat pijnigen met dit bit, zelfs als je hem wel goed inhangt!
Ook ik vind dat je beter even met je instructeur kan overleggen, of op trens kan blijven rijden...
Maar zoals het bit nu ligt op de foto, zou je, als hij goed in de mond van je paard zou zitten, tegen zijn neus aan kijken. Hij ligt dus op de kant die naar achteren moet wijzen
Doe es niet zo aangebrand zeg... Er wordt niet gezeurd dat het te scherp is, ik vraag me alleen af hoe je niet kan weten hoe ' ie in moet als je d'r al mee rijdt.
dat andere bit is anders die is gebroken... en deze niet.... En ja ik rij vooral met die gebroken...... en deze heb ik goekoop gekocht om te kijken hoe hij er zou op lopen.... daarom geen duren omdat ik er niet verplan mee ben er altijd op te rijden... puur kijken hoe ontspannen hij op deze loopt....
zelf zou ik gewoon op een normaal trensje blijven rijden persoonlijk vind ik dat western mensen eigenlijk ook gewoon zonder bit moeten kunnen rijden maar dat is zon domme mening van mij (k ben helemaal geen western ofzo hoor )