eerst had ik hele dunnen leren teugels. vond ik niet fijn. nu heb ik wat dikkeren leren teugels, deze zijn vrij stug en heb ik niet zo veel grip op lijkt wel. toen sugar in training stond had die hele fijne soepele breden en dikker leren teugels. die vond ik het fijnste en ga ik denk ik binnen kort ook kopen.
welke teugels vinden jullie het fijnste en waarom.en hoe lang hebben jullie ze het liefst.
Ik heb ze het liefste heel lang met een verdikking aan de onderkant. Niet te dik niet te dun 1/2" is een prima maat. Kan je zowel op 1 als op 2 handen prima mee rijden.
Hahaha misschien moeten we de regelcommissie ook maar vragen of we met gesloten teugels met en zonder nopjes (Durex heeft het met ribbels ook over pleasure merkt een collega van me nu bijdehand op ) en met zadels zonder knoppen mogen rijden. Is makkelijker voor Bokt
Smalle max half inch breed, liefst dik en dikker uitlopend naar de uit- einden,2.5 meter lang of langer, vette looing(geolied) Van Continental, of Billy Cook bijvoorbeeld.
lang, dun en heel soepel. Of een romal. Dik en stuk vind ik een ramp. Kort ook. Maar dat heeft met de maat van mijn paard te maken. Teugels zijn al gauw te kort.
Wat bedoelen jullie met dikker naar de uiteinden? Bedoel je daar het hangende deel mee of het deel bij het bit?
Ik heb vorig jaar die ietwat verzwaarde continentals gekocht omdat ik dacht dat die mooi door zouden hangen maar ik vind ze helemaal niet lekker rijden. Zit een soort van vertraging in...
Jaah, stukke teugels rijden idd niet fijn Anya... Ik heb ze (uh, teugels dus) ook 't liefst lang, dun (als in 'niet breed', leer moet wel voldoende dikte hebben vind ik) en soepel. Verzwaring/verdikking hoeft van mij niet, ik heb juist 't liefst zo direct mogelijk contact.
Ik heb alleen maar ronde teugels. En het maakt niet uit of die van soepel gevlochten leer zijn of van katoen of poly-rope. Mijn zwarte ronde katoenen teugels rijdt ik het fijnst mee, zeker zomers als het wat zweterig wordt in je handen
@Sugarmiss;Ik kan die poly-rope teugels nooit in een fijne lengte vinden ,altijd net iets meer dan 2 meter, zijn die van jouw wel lang? Voor buiten lijken ze me inderdaad ook fijn , als het regent e.d.