[WN] beenbeschermers-->trail

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

beenbeschermers-->trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 08:27

in de trail mag je geen beschermers dragen
ik vind dat persoonlijk niet logisch
het is immers het onderdeel met hindernissen

hindernissen met verhoogde balken, gelegd op strobalen aan één kant heb ik al gehad
ook een balk op 2 tonnen waarvan je met het ééne eind een rondte moest lopen
een klein sprongetje mag ook

als ik thuis buiten ga rijden en dit soort dingen verwacht tegen te komen , doe ik beschermers om!

wat is de reden waarom het in de trail niet mag?
en wat vinden jullie ervan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:43

Bij de WRAN wordt niet (meer) gesprongen bij de trail en ook voor verhogingen zijn maximale hoogten aangegeven.
Ik vind persoonlijk dat als je niet zonder kleerscheuren door een trailparcours kunt sturen en daar bescherming voor nodig hebt, dat je nog helemaal niks op een wedstrijd te zoeken hebt.

Terechte regel dus.

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:59

Toch heb ik ooit een zeer ervaren paard zijn been zien openhalen aan een trailhindernis.
Het paard wilde niet gelijk en de ruiter bleef het een aantal keren proberen en heeft zich daarbij dus helaas geblesseerd met fatale afloop.

Kunnen wij als ruiters ervan uit gaan dat de hindernissen die in de trail worden neergelegd allemaal zeer veilig zijn?
Dus bv. ook geen splinters die aan een balk zitten of een scherp randje aan de brug.
Ik moet voor mezelf zeggen, als ik een trailparcours loop, ik nog nooit op dat soort dingen heb gelet. Maar dat zou dus eigenlijk wel moeten.
Maargoed, je voorganger kan ook een paar splinters van balken lostrappen die jouw paard weer zouden kunnen blesseren.

Ik zou het goed vinden als die regel mbt beenbescherming veranderd zou worden en dat het een vrije keus voor de ruiter wordt.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:21

Eerder was het toch zo dat juniorpaarden wel beschermers om mochten??? Of is die regel alweer verandert?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:29

Geen idee, ik gebruik zelf zowiezo zo weinig mogelijk om de benen dus ik heb me d'r eigenlijk nooit zo in verdiept.
Ik rij ook altijd gewoon zonder, of ik moet echt reininggericht bezig gaan dan wil ik er nog wel eens beschermers om doen, maar anders eerlijk gezegd nooit. Met mijn jonge beest ook niet.

spatter

Re: beenbeschermers-->trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 09:38

ik stelde deze vraag vooral met het idee van de jonge jeugdruiters in mijn hoofd
jonge kinderen die op a en b-pony's rijden, tenminste dat is hun maat!, en waarbij in trail parcoursen geen rekening mee gehouden wordt

niet iedereen koopt voor zijn jonge spruit een trailwedstrijdklaar paard , waar zoon of dochter op mag mee hobbelen
eer zo'n kind wel perfect op een d-pony door zo'n parcours kan rijden is ze flink wat jaren verder

ik zou het gewoon graag vrij willen laten
ik begrijp het verbod dus niet!
waarom in de reining wel en in de trail niet?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:45

In de beginnersklasse is beenbeschreming toegestaan.

411. Bandages en beenbeschermers niet toegestaan in de disciplines:
- western pleasure, western riding, western horseman-ship en showmanship at halter van alle klassen
- trail in de klassen Open en Amateurs

Peter

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:47

Bij dressuur is het om gemene dingen die ze erin doen voor meer knieactie tegen te gaan, misschien is het daarom?

Dus dat de jury de benen bloot wil kunnen zien dus.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 09:48

oeps

beter het regelboek lezen dus
kruipt nu onder een steen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:48

En wat dan als je paard heel erg strijkt mag hjet dan ook niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:54

Nee, dan mag het ook niet. Of je moet een ontheffing zien te krijgen op medisch advies. Dat zou je dan nog kunnen proberen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:57

Hmm als je ontheffing zou kunnen krijgen op medische gronden wil dat zeggen dat je paard iets mankeerd en dus niet zou mogen starten op een show.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:17

Dat is dan inderdaad een te verwachten antwoord. Echter, met een goed geformuleerde medische verklaring (strijken is nou ook weer niet een reden om een paard ongeschikt voor gebruik te noemen) heb je misschien wel een kansje. 't Zijn ook weer geen Boemannen bij de WRAN....

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:34

Sonja schreef:
't Zijn ook weer geen Boemannen bij de WRAN....

Bestuur van de Wran 1 man 4 vrouwen
Jury van de Wran, 4 man 5 vrouwen
9 om 5 dus als het er op aan komt, zijn de boevrouwen in de meerderheid hoor.

Deze info even in het kader van de emancipatie dat bij minder populaire besluiten de kans bestaat dat het gelegen heeft aan de mannen.
Nee,nee zo zijn wij niet getrouwd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:39

Je hebt er weer geen barst van begrepen Peter... het zijn Boe-roep-vrouwen en Boemannen
't verschil zit 'm in nuances...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:40

Heej wakker worden Blaze, je moet een opmerking maken over dat ALLE koeien Boe roepen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:41

Handig he als je je Internetmaatjes een beetje kent, kan je ze 't gras voor de voeten wegmaaien

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:04

Sonja schreef:
Bij de WRAN wordt niet (meer) gesprongen bij de trail en ook voor verhogingen zijn maximale hoogten aangegeven.
Ik vind persoonlijk dat als je niet zonder kleerscheuren door een trailparcours kunt sturen en daar bescherming voor nodig hebt, dat je nog helemaal niks op een wedstrijd te zoeken hebt.

Terechte regel dus.

( zucht )

Mijn paardje is een levend wezen en zet ( heeeeeelllll af en toe maar hoor ) ook wel eens een stapje verkeerd, dus zolang ik er dat niet uit heb geen trail parcoursen ????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:13

Citaat:
Kan ik het toch niet laten om even advocaat van de Afbeelding te spelen:
zou dat dan eigenlijk ook niet voor reining moeten gelden

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:19

ja dat geldt ook voor de Reining,en de Horsemanship en de Pleasure en en en en.
En gelukkig zorgen de nieuwe regels ervoor dat dit beter te sturen is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:20

Sonja schreef:
Handig he als je je Internetmaatjes een beetje kent, kan je ze 't gras voor de voeten wegmaaien

LOL

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:21

Bij de reining mag je bescherming om... dus kan je nog een beetje kamikazen...

Kan je paard kreupel worden van een veilig gelegd trailparcour?
Op een rollend balkje gaan staan is ook niet best, maar daar helpt geen bescherming tegen... niet meer starten, voor de security dan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:36

Skuye schreef:
Sonja schreef:

Terechte regel dus.

( zucht )

Mijn paardje is een levend wezen en zet ( heeeeeelllll af en toe maar hoor ) ook wel eens een stapje verkeerd, dus zolang ik er dat niet uit heb geen trail parcoursen ????

Joh je kan zuchten zoveel je wilt maar er wordt hier om een mening gevraagd, en dit is de mijne
Ik heb vorige week mijn paard hartstikke kreupel gereden bij het losstappen, kan ik de komende 6 weken 'fijn' niet gebruiken. Had ik 'm daar beschermers voor om moeten doen? Kan ik 'm voor de zekerheid niet beter uberhaupt op stal laten staan?
Paarden zetten wel eens een stap fout, stalhouders sproeien hun bodem wel eens niet helemaal optimaal, en paarden worden wel eens kreupel. Ik denk dat als je dat niet kan hebben, je beter goudvissen kan gaan houden. Klinkt me momenteel trouwens erg aanlokkelijk in de oren

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:45

Wil je een paar guppen Sonja?
Kweken zichzelf en net zo makkelijk te houden als een Fuchsia

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:11

Anya schreef:
Wil je een paar guppen Sonja?
Kweken zichzelf en net zo makkelijk te houden als een Fuchsia

Jaja...gaan we op die toer.....lekker off-topic en dan maar hopen dat onze eigen kabouter wakker is...

Ik zou sommige paarden voor de trail alsvast een gipsverband omdoen...scheelt een boel spalken na afloop....en beschermd uitstekend....lekker in een fel roze kleurtje of zo..kijk Anya...zo blijf je tenminste on-topic