Welke westernlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 23:04

Beste bokkers,

ik ben op zoek naar western rijlaarzen, nieuw of tweedehands (zga)nieuw. Ik heb maat 40/41, redelijk smalle enkels maar weer wat dikkere kuiten.

Het is de bedoeling dat ik de laarzen alleen voor het rijden gebruik; waterdicht of -afstotend is dus geen eis, maar wel prettig.

Ik wil echt rijlaarzen, dus geen bristol western lookalikes bij wijze van spreken. Ik zag ook Sendra boots in de normale schoenenwinkel staan, vertrouw die daarom niet helemaal maar zag ze hier wel weer als rijlaarzen staan?

Mijn budget gaat tot 125,-.

Ik hoop op wat reacties! :)

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:09

Cowgirlstore.nl heeft fijne laarzen. Je budget is wel wat aan de krappe kant trouwens. Misschien red je het ermee. Alternatief is gebruikte via marktplaats te kopen. Dan zou ik wel gaan voor een laars van een goed merk zoals ariat of idd sendra.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 23:26

troi schreef:
Cowgirlstore.nl heeft fijne laarzen. Je budget is wel wat aan de krappe kant trouwens. Misschien red je het ermee. Alternatief is gebruikte via marktplaats te kopen. Dan zou ik wel gaan voor een laars van een goed merk zoals ariat of idd sendra.


Dankjewel!

Ik weet dat het krapjes is, mijn moeder betaalt mijn kleding voor bij mijn paard omdat ik zelf stalling en spullen voor paard zelf betaal. Ik zou graag wat bijleggen maar dat lukt niet. :) Sinds ze heeft gezien dat er een paar laarzen onder 125 te koop zijn op Agradi is dat dus het budget(en eigenlijk is dat al te hoog).

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:30

Agradi heeft een paar ariat modellen binnen je budget. Daar zou ik dan voor kiezen, is een goed merk.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:05

Omdat je op het subforum van Western waarschijnlijk meer reacties krijgt, verplaat ik dit topic naar [WN-TR] Tack room.

Ceetje_bokt
Berichten: 5186
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:12

Agradi heeft nu 35% korting op ariat. Geweldige westernrijlaarzen!

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 10:07

Dankjulliewel voor de reacties!

Helaas hoor ik net dat het budget is gezakt naar ongeveer 100,-. Dat betekent dat de fatbaby van ariat die ik wilde bestellen ook geen mogelijkheid is.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 10:08

Oh ja, troi:

Zijn de sendra boots niet 'gewoon' decoratielaarzen? Dus wel echt kwalitatief goede en stevige boots ook voor het rijden?

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:21

Je kan ook even bij kramer.nl kijken heeft laarzen van eigen merk en ook een aantal ariats. Kijk ook even bij de sale op kramer.nl daar vindt meestal ook nog wat laarzen.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:30

Ik zou toch echt even doorsparen.. Ik dacht ook dat ik er met laarzen van 60 euro wel kwam. Nou na 2 maanden (en écht alleen rijden, dus op de poetsplaats op en afstappen, hebben geen zand gezien) lag de zool er compleet onder uit. Toen Ariats gekocht en sindsdien loop ik op wolkjes!

Ik heb de Ariat Heritage Roper, op dit moment in de aanbieding voor 179 euro bij kramer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:46

Ik heb met redelijk goedkope laarzen van Kramer toch wel bijna drie jaar een paar keer per week gereden en in de prut gestaan. Ze zijn nog steeds heel en lopen prima.

https://www.kramer.nl/Boots-Cowgirl.htm ... 82048-39-S
Deze lijken er op... maar volgens mij heb ik 70 betaald toen, er zijn heel vaak aanbiedingen.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 10:56

SuperAssie schreef:
Ik zou toch echt even doorsparen.. Ik dacht ook dat ik er met laarzen van 60 euro wel kwam. Nou na 2 maanden (en écht alleen rijden, dus op de poetsplaats op en afstappen, hebben geen zand gezien) lag de zool er compleet onder uit. Toen Ariats gekocht en sindsdien loop ik op wolkjes!

Ik heb de Ariat Heritage Roper, op dit moment in de aanbieding voor 179 euro bij kramer :)


Zou ik idd heel graag willen doen! Ik kan zelf helaas echt niets sparen, omdat ik nog een paar honderd euro in de schulden sta bij mijn ouders (ik heb wel alle tijd om dit af te betalen) dus als ik iets overhoud naast het stalgeld gaat het daarheen.

Bedankt voor je reactie!

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:50

JoskaH schreef:
Oh ja, troi:

Zijn de sendra boots niet 'gewoon' decoratielaarzen? Dus wel echt kwalitatief goede en stevige boots ook voor het rijden?


Sendra is een goed merk en heeft veel verschillende modellen. Bijv zoiets (even snel gegoogeld) https://www.sancho-store.ch/en/sendra-boots-10239.html is een prima rijlaars. Zelf let ik altijd erop of de hak recht is, anders blijft mijn spoor niet fijn zitten, de teen niet puntig is (das erg linedance vind ik) en of er geen tierelantijnen aan zitten. Deze bijv is echt een decoratielaars, schuine hak en opsmuk: https://www.shoeline.nl/damesschoenen/c ... 40010.html

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 11:54

troi schreef:
[naam] schreef:
Oh ja, troi:

Zijn de sendra boots niet 'gewoon' decoratielaarzen? Dus wel echt kwalitatief goede en stevige boots ook voor het rijden?


Sendra is een goed merk en heeft veel verschillende modellen. Bijv zoiets (even snel gegoogeld) https://www.sancho-store.ch/en/sendra-boots-10239.html is een prima rijlaars. Zelf let ik altijd erop of de hak recht is, anders blijft mijn spoor niet fijn zitten, de teen niet puntig is (das erg linedance vind ik) en of er geen tierelantijnen aan zitten. Deze bijv is echt een decoratielaars, schuine hak en opsmuk: https://www.shoeline.nl/damesschoenen/c ... 40010.html


Ah, dankjewel voor de fijne uitgebreide reactie!

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 11:59

Zijn er ervaringen met Stonedeek laarzen?

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:04

Ik heb Durango boots rechtstreeks in Amerika besteld. Ik neem ze meestal uit de "Farm and Ranch" collectie. Super laarzen, zitten lekker en lopen lekker en zijn redelijk geprijsd. Let op: als je ze laat bezorgen komen er nog wel invoerrechten bij.

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:14

JoskaH schreef:
Zijn er ervaringen met Stonedeek laarzen?


Ik heb ze gevoeld en gepast maar vond het niks. Liever ariat in de aanbieding dan dat.

dioni

Berichten: 844
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:35

Mijn dochter heeft ze vorig jaar uit de aanbieding, ze gebruikt ze alleen met rijden en ze bevallen prima.

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:36

Voor rijlaarzen heb ik voorkeur voor Ariat. Ik heb een paar gekocht bij Agradi en die zijn super (fatbabies). Ik heb ook een aantal paren laarzen van Sendra en die raad ik niet aan voor het rijden. Ten eerste zijn ze best duur en ten tweede zijn ze daar eigenlijk te mooi voor (vind ik dan toch). Ik draag ze voor "netjes". Met mijn Ariat fatbabies ben ik niet zo moeilijk: de draag ik op stal en ja, dan komt er wel eens modder aan als het geregend heeft. Dat kunnen ze prima hebben.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:59

JoskaH schreef:
Zijn er ervaringen met Stonedeek laarzen?

Zoals ik in mijn reactie al aangaf zijn deze 3x niks. Ontzettend zonde van je geld om deze aan te schaffen want het is maar karton(met een laagje "nepleer" erover) en na 2 maanden hangt de zool er onder uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:06

SuperAssie schreef:
JoskaH schreef:
Zijn er ervaringen met Stonedeek laarzen?

Zoals ik in mijn reactie al aangaf zijn deze 3x niks. Ontzettend zonde van je geld om deze aan te schaffen want het is maar karton(met een laagje "nepleer" erover) en na 2 maanden hangt de zool er onder uit ;)


terwijl mijn ervaring er ook staat, drie jaar door weer en wind, door bagger en prut behoorlijk veel gedragen.... en ze zijn nog prima.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:09

Anoniem schreef:
SuperAssie schreef:
Zoals ik in mijn reactie al aangaf zijn deze 3x niks. Ontzettend zonde van je geld om deze aan te schaffen want het is maar karton(met een laagje "nepleer" erover) en na 2 maanden hangt de zool er onder uit ;)


terwijl mijn ervaring er ook staat, drie jaar door weer en wind, door bagger en prut behoorlijk veel gedragen.... en ze zijn nog prima.

Die was jij plaatste zijn/waren toch een slag duurder dan die wat ik gehad heb. Kan heel goed zijn dat deze kwaliteit beter is(begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Kramer en ook van het merk stonedeek, maar niet meer van hun laarzen haha).
Vandaar dat ik TS alleen het advies wil geven om de goedkope laarzen over te slaan. Dat is gewoon zonde.

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:16


Anoniem

Re: Welke westernlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:27

Het zal ook wel een beetje mazzel / pech gevalletjes zijn soms SuperAssie.
Ik zit bijvoorbeeld met de Fatbabies echt tussen de maten in, dat was zelfs met een zooltje niet te verhelpen.
Passen en proberen....

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:29

Ik heb afgelopen zomer in de usa deze in de sale gekocht:

Afbeelding

Ik vind ze nog steeds super!!
Het zijn de Ariat Unbridled Cowgirl Boots *\o/*