[WN] Weet iemand welk merk western zadel dit is?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

emmaXsnoopy

Weet iemand welk merk western zadel dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:10

Weet iemand welk merk westernzadel dit is? :)

Afbeelding

_Cindy

Re: Weet iemand welk merk western zadel dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:32

Ziet eruit als merkloos

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:42

Ziet er uit als 'n CJpdpoh :j Cheap Junk, please don't put on horse

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:15

Van het merk: "Decoratiemateriaal" ben ik bang. Wat is dat voor een rare ongelijke zitting?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:04

Wranglerbutt schreef:

_O-

Inderdaad, niet geschikt voor gebruik op paarden, wel leuk ter decoratie

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:41

Wranglerbutt schreef:

Jou zadel mag dan wel duur en 'perfect' zijn, maar jij hebt geen idee wat ik voor dit zadel heb betaald.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:43

emmaXsnoopy schreef:
Wranglerbutt schreef:

Jou zadel mag dan wel duur en 'perfect' zijn, maar jij hebt geen idee wat ik voor dit zadel heb betaald.

Dat hoeft niet altijd in verhouding te zijn. Jammer dat je niet voor de koop hebt geïnformeerd.
De ophanging van de fenders wordt ik helemaal eng van, als dat scheurt.......

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:47

Dat hoeft niet altijd in verhouding te zijn. Jammer dat je niet voor de koop hebt geïnformeerd.
De ophanging van de fenders wordt ik helemaal eng van, als dat scheurt.......[/quote]

Zit nog stevig in elkaar hoor :) maar ik vond het gewoon nogal banketstaaf dat iemand dit cheap junk noemt terwijl die gene niet eens weet wat ik ervoor heb betaald.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:49

Helaas ziet het ook echt wel zo uit.......... De prijs is geen garantie voor kwaliteit.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:51

Het ziet er inderdaad uit als een goedkoop (en kwalitatief slecht) zadel. Het heeft geen merk denk ik TS

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:51

van het merk kat in de zak dan?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:53

Ik ben bang dat iemand je goed in maling heeft genomen.. Als je er echt zoveel voor betaald hebt.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:54

emmaXsnoopy, ik heb exact het zelfde zadel hier liggen, ons toen ook verkocht als goed zadel, veel geld voor neergelegd...
Paard accepteerde niet dat er met dit zadel gewerkt werd (achteraf niet gek)... Wij waren totaal niet op de hoogte over westernzadels, en geloofde dat we de verkoper/zadelmaker (zo noemde hij zichzelf) konden vertrouwen... Nou niet dus, toen de problemen kwamen gaf hij niet thuis, en wist hij nergens meer wat van (aankoop bewijs hadden we niet)

Ik heb hem te koop staan, maar wel duidelijk erbij dat ik dit zadel puur voor decoratie verkoop! Leuk om neer te leggen, of evt een schommel van te maken, maar niet voor op een paardenrug!

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:56

tinkergirl89 schreef:
emmaXsnoopy, ik heb exact het zelfde zadel hier liggen, ons toen ook verkocht als goed zadel, veel geld voor neergelegd...
Paard accepteerde niet dat er met dit zadel gewerkt werd (achteraf niet gek)... Wij waren totaal niet op de hoogte over westernzadels, en geloofde dat we de verkoper/zadelmaker (zo noemde hij zichzelf) konden vertrouwen... Nou niet dus, toen de problemen kwamen gaf hij niet thuis, en wist hij nergens meer wat van (aankoop bewijs hadden we niet)

Ik heb hem te koop staan, maar wel duidelijk erbij dat ik dit zadel puur voor decoratie verkoop! Leuk om neer te leggen, of evt een schommel van te maken, maar niet voor op een paardenrug!

Wat kreeg dit paard dan door het zadel?

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:00

Ze was enorm dwars, wilde niet meer op de volte of andere ronde wendingen, had duidelijk last van haar rug...
En omdat dit voor ons duidelijk niet goed was hebben we hier ook niet lang mee gelopen, maar direct verder onderzoek laten doen, en toen werden we nog net niet uitgelachen door de DA dat we met dit zadel aankwamen zetten....

edit: daarna laten kijken door een andere zadelmaker, en ook die schreef dit zadel per direct af als decoratie

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:06

Wat heb je er dan voor betaald? for the record, een tweedehands westernzadel koop je bij een goede zadelpasser vanaf ongeveer 700 euro. Heb je er trouwens een zadelpasser bij gehad? Zo niet, niet zomaar op de rug van je paardje leggen. Westernzadels zijn niet verstelbaar en als ze niet goed passen kunnen ze je paard flink zeer doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:01

OMG wat is er met dat zadel uitgespookt??? Is de boom nog wel heel ??

@emmaXsnoopy : sorry maar ook ik moet je teleurstellen...dit zadel is junk !!
Een zadel mét een fabricaat er op kan al troep zijn, maar eentje zonder naam is helemaal niet te vertrouwen.

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:57

DubbelDun schreef:
OMG wat is er met dat zadel uitgespookt??? Is de boom nog wel heel ??

@emmaXsnoopy : sorry maar ook ik moet je teleurstellen...dit zadel is junk !!
Een zadel mét een fabricaat er op kan al troep zijn, maar eentje zonder naam is helemaal niet te vertrouwen.

Alles is helemaal heel en stevig, wat bedoel je precies?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:11

TS, niemand hier in dit topic geeft je dit advies om je aan te vallen of iets hoor. Ze willen alleen het beste voor je paard, en dat is dit zadel er niét opleggen.

Het is ontzettend belangrijk dat een westernzadel goed past. Dit kan je zelf heel erg moeilijk zien. Daarnaast is het belangrijk dat het zadel degelijk in elkaar zit, en je kan op de foto al zien dat dit bij dit zadel niet echt het geval is. Je hoeft echt geen 5000 euro uit te geven aan een nieuw zadel, zoals eerder gezegd kan je vaak een tweedehands zadel wel voor ongeveer 700-800 euro kopen, bij een goede(!) zadelpasser.
Westernzadels zijn geen zadels die je er even voor de lol, een buitenritje of voor een fotoshoot opgooit, daar kan je je paard echt serieus veel pijn mee doen. En daarnaast zijn ze vaak ook nog gevaarlijk, kijk maar eens naar het verschil hoe de fenders vastzitten tussen deze en een kwalitatief goed zadel.

Ik snap wel dat dit niet is wat je wilt horen, en als je er echt veel geld voor betaald hebt is dat echt niet oké van de verkoper.

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:15

Warboel schreef:
TS, niemand hier in dit topic geeft je dit advies om je aan te vallen of iets hoor. Ze willen alleen het beste voor je paard, en dat is dit zadel er niét opleggen.

Het is ontzettend belangrijk dat een westernzadel goed past. Dit kan je zelf heel erg moeilijk zien. Daarnaast is het belangrijk dat het zadel degelijk in elkaar zit, en je kan op de foto al zien dat dit bij dit zadel niet echt het geval is. Je hoeft echt geen 5000 euro uit te geven aan een nieuw zadel, zoals eerder gezegd kan je vaak een tweedehands zadel wel voor ongeveer 700-800 euro kopen, bij een goede(!) zadelpasser.
Westernzadels zijn geen zadels die je er even voor de lol, een buitenritje of voor een fotoshoot opgooit, daar kan je je paard echt serieus veel pijn mee doen. En daarnaast zijn ze vaak ook nog gevaarlijk, kijk maar eens naar het verschil hoe de fenders vastzitten tussen deze en een kwalitatief goed zadel.

Ik snap wel dat dit niet is wat je wilt horen, en als je er echt veel geld voor betaald hebt is dat echt niet oké van de verkoper.

Dus dit zadel is zeker uberhaupt niet geschikt om op een paard te leggen? Want toch zie ik bij mensen die western rijden vaak zulke zadels voorbij komen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:19

Nee, helaas, dit zadel is totaal ongeschikt om op een paard te leggen...

Volgens mij worden deze zadels nieuw voor 350 gekocht, en dat is extreem zonde van je geld...
http://www.zadelmarkt.nl/western-zadel- ... .0088.html

Iemand op Bokt, ik weet nu even niet wie, heeft zo een zadel eens uit elkaar gehaald en foto's gemaakt. Op de foto's zie je hoe scheef het zadel is, en dat er zomaar spijkers door het leer zitten, en wat een troep het is...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:23

Soms zie je zulke zadels voorbij komen bij mensen die Western rijden omdat het een kwestie van centjes is denk ik Emmaxsnoopy. Een goed Western zadel is best duur en dan zien mensen zo'n goedkope en denken misschien, ach dat ziet er toch best leuk uit, een koopje. Heel menselijk.

Ze realiseren zich dan niet dat dat zadel slecht is voor het paard ( en waarschijnlijk beroerd zit en gevaarlijk is het ook nog een keer). Ziet er uit als een zadel voor de sier, maar niet om op je paardje te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:30

Ik heb dit zadel ook in bezit gehad en kan je toch echt zeggen dat dit geen zadels bedoelt zijn om mee te rijden. Ik weet dat ze als dusdanig in sommige ruiterwinkels hangen, maar daar zijn ze echt niet voor geschikt! Dit is decoratie materiaal, anders niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:37

TurdusMerula schreef:
Iemand op Bokt, ik weet nu even niet wie, heeft zo een zadel eens uit elkaar gehaald en foto's gemaakt. Op de foto's zie je hoe scheef het zadel is, en dat er zomaar spijkers door het leer zitten, en wat een troep het is...

Dat was ik dus :D
Ik baal nog steeds dat die site uit de lucht gehaald is.

emmaXsnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:40

DubbelDun schreef:
TurdusMerula schreef:

Dat was ik dus :D
Ik baal nog steeds dat die site uit de lucht gehaald is.

Heb je die fotos nog??