Nu vraag ik me dus af hoe dit had kunnen gebeuren? De off billet is afgebroken waar het omgedraaid zat aan de ring van het zadel. Het leer was een beetje stug, maar niet kurk droog ofzo. Aan de kant waar het was afgebroken was het bijvoorbeeld ook soepeler dan aan de onderkant.
Hierbij wat foto's:
.jpg)

Volgende punt is dat ik uiteraard een nieuwe wil kopen (rijden zonder singel gaat best lastig
). Nu heb ik meerdere mogelijkheden:- Tweedehands kopen: al is dit eigenlijk geen optie want vind het risico dan veel te groot dat het weer afbreekt!
- In een winkel kopen: Bij de Country Mill in Nijkerk kost een leren off billet (leer is neem ik aan het beste?) 30 euro. Voor een riempje van een paar cm vind ik dit best duur, maar ik heb ook niet veel ervaring in het kopen van western spullen, dus wie weet is dit wel normaal?

- Online kopen: Op Agradi.nl hebben ze ook off billets. De leren is daar 15 euro. (http://www.agradi.nl/pfiff-off-billett-bruin.htm) Niet duur dus, maar is de kwaliteit dan wel goed genoeg?
- Andere winkel (in de buurt van Ede)/webshop: Ik hoor graag jullie tips...!
En zoals jullie zien is mijn singel ook niet meer de mooiste.. Is het misschien handig om die ook meteen te vervangen of zijn western singels lang te gebruiken? En wat zijn daar de "normale" prijzen voor?
Wol vind ik zelf erg prettig, die in je link lijkt mij prima voor recreatief gebruik, maar echt wol is het fijnste. fleece zal inderdaad wel warm worden. 

(lekker on topic niet?