[WN] Blanket inkorten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Blanket inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:47

Voor mijn mini smurf van 1.32 ben ik opzoek naar een paarse blanket met pailleten, nu heb ik er een gevonden, echter moet ik een blanket hebben van 28/29''
Zou het mogelijk zijn om de blanket door een professionele naaister te laten inkorten?
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 6611b.aspx Het gaat over deze blanket

Dinniej

Re: Blanket inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:51

Ik heb er verder niet zo heel veel verstand van, maar als je hem laat inkorten, knip je dan niet de helft van de pailletten eraf?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:51

Dan zou ik hem aan de voorkant kunnen inkorten :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:52

Oh okay, ik snapte de vouw niet helemaal. Ik dacht dat beide hoeken met pailletten aan één kant vielen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:55

Nee hij ligt zeg maar open geklapt :) een hoek links van het paard, één hoek rechts.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:55

Als je alleen een stuk van de voorkant laat halen, moet een professionele naaister dat wel voor je kunnen doen. Maar past je pad dan wel? dan is de ruglengte wel korter, maar de breedte niet.

Kun je niet beter een effen pad in de juiste maat kopen, en er door een naaister of een handige moeder/vriendin pailletten op laten zetten?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:56

We hebben t geprobeerd met pailetten maar dat is geen succes om die figuurtjes te krijgen, pailetten draaien continu en etc..
Breedte is goed, alleen de lengte niet

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:32

De blankets zijn gewoven dus er zo maar een stuk afhalen is eigenlijk niet mogelijk. Wellicht kan je een stukje omvouwen en dat met een paar steken vastzetten?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:32

Ik dacht inderdaad ook aan de voorkant omslaan en vast naaien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:52

Dat zou juist niet mijn voorkeur hebben. Grote kans dat de naad van de omslag precies op zijn schouders komt te liggen waar ook het zadel ligt. Dan heb je kans op drukkingen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:02

Meestal steekt de blanket nog wel 10 cm aan de voor- en achterkant uit (want een showblanket wil je laten zien lijkt mij? :D), dan denk ik dat die naad nog voor het zadel zit hoor. Weet ook niet hoe dik de blanket is, bij zo'n dunnetje kan het perfect, maar bij een hele dikke zware zou ik het niet doen...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:50

Moet er wel even bij vermelden dat omslaan geen optie is, heb dit gedaan met een oude blanket, pony heeft een heel gevoelig velletje.. Krijgt hij schuurplekken van op de schouder..

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:00

Ik kan ook een blanket van goede maat voor je opblingen in geheel uniek ontwerp met steentjes die goed vast zitten. Pb me maar voor meer info.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:16

MelissaV schreef:
Moet er wel even bij vermelden dat omslaan geen optie is, heb dit gedaan met een oude blanket, pony heeft een heel gevoelig velletje.. Krijgt hij schuurplekken van op de schouder..

Ah oke.. ik nam aan dat het naadje dan nog gewoon op de pad lag en niet direct op de huid, maar jammer genoeg is dat dus geen optie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:41

crazycactus schreef:
De blankets zijn gewoven dus er zo maar een stuk afhalen is eigenlijk niet mogelijk. Wellicht kan je een stukje omvouwen en dat met een paar steken vastzetten?

Doordat een blanket geweven is is het juist heel makkelijk om er een stuk af te halen. Standaard maat blanket is voor mijn dwergje ook te lang, er moet voor hem ongeveer een kwart in de lengte af. Ik haal er gewoon zelf een stuk af. Eerst haal je, in dit geval aan de voorkant, dat koord los wat er als afwerking tegenaan zit (kan het op de foto niet goed zien maar de meeste blankets hebben daar zo'n koord, aan de voor- en achterkant, en dat eindigt dan in van die kwastjes zeg maar) Daarna zie je het daadwerkelijke weefwerk. De draadjes die in de lengte lopen (dus van voor naar achter, waar het gekleurde draad op geweven is) knip je aan de voorkant door en dan ga je inslag voor inslag (dus rijtje voor rijtje) de gekleurde wol of garen uithalen. En daarna de draadjes die in de lengte lopen weer stevig aan elkaar knopen en het koord er weer tegenaan naaien.

Dat hoef je dus niet door een naaister te laten doen als je zelf een beetje handig bent.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:43

of gewoon een pony maatje blanket kopen :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:43

Die zijn te kort ^) Ponyblankets zijn precies zo lang als m'n pad. Geen gezicht dus.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:03

en dan heb je ook nog arab size, die zit er tussen in ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:10

Nou en joh. Ik vind het helemaal niet erg om even wat aan een blanket te knutselen.

TS vraagt hoe ze wat kan veranderen aan nou net die ene blanket die zij leuk vindt. Niet in welke maten die dingen bestaan. Zo te zien is deze er ook maar in één maat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:34

Wat Koper schrijft is idd een manier, maar je moet wel heel precies werken anders 'valt' de deken uit elkaar en krijg je 'gaten' in het weefwerk.

Overigens bestaan er heel veel maten in blankets, alleen hier zijn ze moeilijk (of niet) te krijgen. Ik heb ze op ebay gezien in 19x19, 24x24 en 26x26.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 08:46

Mijn pony doet graag moeilijk en zou een 28" moeten hebben :)
ik ga het eens aan mijn oma vragen of zih dat kan.
Thanks voor de tips alvast!

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:47

Met pailletten lukkken de figuren niet...is het een idee om een "kale" blanket te kopen en het met HotFix (rhinestones / strass steentjes) te doen, deze kun je wel heel eenvoudig in de meest prachtige vormen verwerken.

En anders is het misschien een idee om hem zowel van voren te laten inkorten als bovenop (krijg je wel net als bij een zadeldekje een naad).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:29

@koper- het is maar een suggestie, mag dat niet ? . mss weet TS niet dat ze er in alle maten verkrijgbaar zijn. mss mislukt het freubelen wel..
hier te lande is eigenlijk qua maat alleen de standaard, en oversized te koop, maar in de VS heb je veel meer maten.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:22

Ik weet wel dat blankets in een hoop verschillende maten te vinden zijn. Mijn tante woont in Canada en heb haar gevraagd om daar eens te kijken voor een pad van 27/28'' en een blanket van 29/30''. Ze heeft 4 bekende westernshops daar in de buurt gebeld en bezocht maar geen van alle konden ze aan een pad van 27'' met non slip bottom komen of aan een blanket van 30'' in de kleur paars.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:39

daarvoor moet je ook niet in canada kijken :roll:
alstu ! een hele lijst :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=&_ ... &_from=R40

en je moet je wel aan de gangbare maten houden.oneven maten zijn er niet. ze gaan met 2 'omhoog. dus 26 of 28.
non slip is mss makkelijk voor jou,maar niet fijn voor een paard. je kan beter een goede pad nemen, met echt wol, of wolvilt.