[WN] sporen op laarzen met een schuine hak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

sporen op laarzen met een schuine hak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:46

Ik heb dus in Amerika bij Sheplers laarzen gekocht, niet over na gedacht dat een schuine hak best onhandig is met sporen. Ik heb enkele gepast die de eigenaar van mijn bijrijdpaard had, maar die bleven allemaal niet zitten. Is er een speciale vorm voor dit soort laarzen of... ? Ik ben van plan om naar Arthurs kerstsale te gaan, maar is wel handig om te weten waar ik op moet letten, gezien het waarschijnlijk een drukte zal zijn... pfoe :')

dit zijn mijn laarzen:
Afbeelding
heb maat 7 overigens, dus vrij smalle/kleine maat
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-11-12 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Re: sporen op laarzen met een schuine hak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:49

Hmm ik heb mijn sporen altijd net boven de hak zodat ze op het randje blijven liggen maar die hak is wel wat minder hoog...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:51

Ik had 3 verschillende sporen gepast en ze waren allemaal echt té beweeglijk. Ze bleven niet op hun plek, wat toch wel handig is met sporen. Ik heb ook een vrij smalle hiel/kleine voet, wat het best moeilijk maakt. Momenteel rijd ik met mijn (te brede) outdoorlaarzen waar wel sporen om passen, maar ik rijd liever met mijn westernlaarsjes :P

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:52

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb tips gekregen van mensen dat er speciale riempjes of elastiekjes zijn die dan via de onderkant gaan. Ik heb dit nog niet geprobeerd.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:53

Overigens ben ik er ook te laat achter gekomen dat western laarzen met schuine hak eigelijk niet bedoeld zijn om te rijden. Het zijn meer laarzen voor linedancers e.d.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:54

Heb je een foto van de laarzen met sporen er omheen?
Ik kan me er weinig bij voorstellen namelijk omdat mijn sporen altijd netjes blijven 'hangen' op de bovenrand van de hak...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:54

PowerReiner schreef:
Overigens ben ik er ook te laat achter gekomen dat western laarzen met schuine hak eigelijk niet bedoeld zijn om te rijden. Het zijn meer laarzen voor linedancers e.d.

Nou ik heb deze gekocht op aanraden van de verkopers van sheplers zelf :)) Ik ben in de store geweest en zocht laarzen die ik allround kon gebruiken, zowel voor stalwerk en rijden als gewoon leuke laarzen voor buiten. Dit zijn overigens Ariats
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-11-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:55

Delaja schreef:
Heb je een foto van de laarzen met sporen er omheen?
Ik kan me er weinig bij voorstellen namelijk omdat mijn sporen altijd netjes blijven 'hangen' op de bovenrand van de hak...

nee, helaas :n heb de laarzen hier wel liggen maar de sporen niet. Die liggen op stal.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:58

geen ideeeee of het bestaat maar kindersporen? ik heb daar wel eens in de VS iets over voorbij zien komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:13

hmmmm zou Arthur zoiets hebben? :=

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:23

Ik gebruik deze, kun je heel makkelijk verder dichtknijpen en zijn er heel makkelijk af te halen en weer op te schuiven. Ik heb wel 'echte rijlaarzen' zeg maar, maar dat mag volgens mij niet uitmaken. Heel handig die klemsporen en blijven perfect zitten.
http://www.dandytack.com/8-spurs-straps ... spurs.html

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:25

Vind die klemsporen toch wel eng, ik rijd voornamelijk buiten en als ik die kwijtraak vind ik ze nooit terug :')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:41

lifaya schreef:
PowerReiner schreef:

Nou ik heb deze gekocht op aanraden van de verkopers van sheplers zelf :)) Ik ben in de store geweest en zocht laarzen die ik allround kon gebruiken, zowel voor stalwerk en rijden als gewoon leuke laarzen voor buiten. Dit zijn overigens Ariats

Dan weet ik het ook niet precies.

Wat ik wel weet is dat iedereen bij mij op stal rechte hakken heeft en geen problemen heeft met de sporen, ik ben de enige met een schuine hak, en dus gezeur met de sporen.
Maar ik lees dan even mee naar een goeie oplossing :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:08

Je hebt rubberen bandjes die je om je spoor kunt doen, zodat je spoor op zijn plek blijft zitten. Gebruiken wij hier voor de jeugd waarbij kindersporen te smal zijn, maar volwassen sporen te breed.
http://westernspul.nl/index1.html

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:22

Nou, ik heb er 8 dagen mee gereden in Mexico, in dicht struikgewas en tussen prikkende struiken, en ben ze niet verloren hoor :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:23

Zit er geen randje op de laars waar de sporen op blijven hangen?
Dat ze los zitten is volgens mij alleen maar goed, kunnen makkelijker rollen. Bij mij zaten ze ook altijd los, maar dat was geen probleem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:24

nouja, groot randje is het niet zoals je op de foto kan zien :P dat is exact mijn laars. Maar het zat niet goed, het was te beweeglijk. Hij hoort niet naar boven te gaan lijkt me :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:25

MelissaV schreef:
Je hebt rubberen bandjes die je om je spoor kunt doen, zodat je spoor op zijn plek blijft zitten. Gebruiken wij hier voor de jeugd waarbij kindersporen te smal zijn, maar volwassen sporen te breed.
http://westernspul.nl/index1.html

daar zal ik eens naar kijken, bedankt!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:27

lifaya schreef:
nouja, groot randje is het niet zoals je op de foto kan zien :P dat is exact mijn laars. Maar het zat niet goed, het was te beweeglijk. Hij hoort niet naar boven te gaan lijkt me :P

Jawel, naar boven moet kunnen, maar niet naar beneden, waar ie vervolgens onder je laars bungelt :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:29

My_Little_P schreef:
lifaya schreef:

Jawel, naar boven moet kunnen, maar niet naar beneden, waar ie vervolgens onder je laars bungelt :D

en moet zijwaarts kunnen? :')

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:39

Nee, dat lijkt me niet de bedoeling haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:41

het is jmmer dat ik hier de sporen niet heb. Ik neem morgen wel 1 westernlaars mee naar stal en doe de sporen om :') en maak ik foto

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:29

Ik heb ook Ariats met schuine hak (sterker nog, dezelfde volgens mij), maar mijn sporen blijven prima zitten. Heb ze er ook wel een beetje op uitgezocht dat ze niet te breed waren, maar bijbuigen schijnt idd te kunnen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:15

Er bestaan speciale ladies' spurs, die zijn fijner en smaller dan de doorsnee sporen. Ik had een paar, maar dat heb ik onlangs verkocht ;)
Arthur heeft ze waarschijnlijk ook wel liggen, dus; doe je laarzen aan naar de X-mas sale! :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:25

PowerReiner schreef:

Is niet helemaal waar, vroeger hadden de laarzen allemaal schuine hakken (underslung heet dat) alleen staken die hakken aan de achterkant meer uit zodat er een spurrig ontstaat. De rechtere hakken zijn er omdat dat lekkerder loopt, aangezien de meeste westernruiters geen 8 uur per dag op hun paard zitten ;)