[WN] Dressuurzadel -> westernzadel... Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Dressuurzadel -> westernzadel... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:17

Ik heb bedacht dat ik mijn Tinker opnieuw wil 'aankleden' :D

Zonder gekheid; aangezien we altijd buiten rondrijden, lijkt een 'westernzadel' me wat comfortabeler dan mijn huidige Kentaur dressuurzadel. Maar ik heb écht geen verstand van 'westernzadels'. En om nu met als enige referentie de kleur te gaan zoeken, lijkt me een tijdrovende zoektocht naar iets passends voor zowel paard als ruiter.

Dus wie helpt me op weg met de basis qua maatvoering: grote Tinker met niet-zo-heel-brede rug die ook niet kort is + amazone-met-een-maatje-meer. Momenteel een Kentaur Penelope van 17,5 inch in gebruik naar tevredenheid maar dat mag wel wat groter ;)

Ik wil graag kwalitatief goed spul, dus voorkeur voor tweedehands want mijn budget is max 750 incl accessoires. Iemand merken aan of af te raden?

Revanches

Re: Dressuurzadel -> westernzadel... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:26

HAR-->WN-TR

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:36

Je zou eventueel voor een barefoot westernmodel kunnen gaan. Net iets leuker prijsje, wel die stoere uitstraling. :j Bovendien zitten ze erg zacht, dus zeker comfortabel.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:07

je kan evelien (www.euro-horse.nl) even bellen. zij heeft vaak leuke goede zadels liggen! daarnaast komt het passen van een westernzadel erg nauw, dus liever niet zelf wat erop leggen!;)
of een boomloosje natuurlijk. www.westernstore.nl heeft ook wel wat leuks, verder www.countrymill.nl en er zijn nog wat westernwinkels die zadels komen passen. veel succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:17

Thanks alvast voor jullie input!