[WN] Past dit westernzadel op mijn haf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffie1998

Past dit westernzadel op mijn haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:17

Aangezien veel haffies een roundskirt nodig hebben vroeg ik me af of dit zadel past qua lengte. Hij ligt wel gewoon goed heeft een brede boom en schuift niet, maar is hij niet te lang? Ik kan hem namelijk overnemen van een meisje met een fjord. Bij de fjord ligt het zadel hetzelfde qua lengte.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reacties *\o/*

JamieShanin

Re: Past dit westernzadel op mijn haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:21

ik vind hem erg lang voor jou haff,

de singel zit ook te dicht achter het voorbeen er moet een hand breedte tussen zijn voor been en zijn singel zitten, verder mag zijn zadel niet achter de 18e rib komen of zo iets?

ik vind hem bij de schoft ook hoog liggen lijkt, verder lijkt bij bij zijn schouders te knellen en achter om hoog te kantelen,

ik zou er iemand naar laten kijken.

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:22

Oke bedankt voor je reactie. Nee dan koop ik hem gewoon niet, dan houdt het op. Maar in principe ligt het zadel nu dus te ver naar voor?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:23

Alsjeblieft, als je om je paard geeft, gooi dit zadel in de vuilnisbak. Niet alleen past hij niet, hij is ook van een zodanig slechte kwaliteit dat het geen enkel paard goed zal zitten. Daar komt nog bij dat deze zadels scheef zijn, het leer erg slecht is en daardoor ook nog eens voor jou en je paard gevaarlijk. Niet mee gaan rijden dus :n ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je paard hier lekker mee loopt.

als je zonodig een goedkoop westernzadel wilt kun je het beste voor een tweedehands boomloos zadel gaan.

Zo te zien heb je ook helemala geen verstand van westernzadels := hoe kom je er dan bij om zomaar wat aan te kopen?!
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 06-10-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:23

ja ik denk het wel, ik zou je leraar of iemand die verstand heeft van western zadels er naar laten kijken.
dat is de beste optie of een zadelmaker.

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:27

Ik heb hem toch nog niet gekocht, kan hem overnemen van iemand bij mij op stal...en sorry dat ik geen verstand heb, daarom vraag ik het hier en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het zadel dus niet ga kopen! Verder iedereen bedankt voor de reacties!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:28

haffie1998 schreef:
Ik heb hem toch nog niet gekocht, kan hem overnemen van iemand bij mij op stal...en sorry dat ik geen verstand heb, daarom vraag ik het hier en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het zadel dus niet ga kopen! Verder iedereen bedankt voor de reacties!

ik zou eens gaan kijken voor een zadel passer, en kijk eens op http://www.barefootsaddle.nl ;)daar vind je vast een leuk wedstern zadeltje;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:30

@haffie1998 : wijs besluit, je haf zal je er dankbaar voor zijn :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:31

Tja, als je eventjes had gegoogled had je al kunnen vinden dat zadelmarktzadels van een zeer slechte kwaliteit zijn. Daarnaast had je ook kunnen vinden hoe je een westernsingel moet bevestigen. Zoals je hem nu hebt is levensgevaarlijk. de strapholder is niet bedoelt de strap door te halen en dan naar de singel. Je haalt de strap 2-3x door de singel, laat het pinnetje in een gat vallen en haalt het uiteinde van de strap dan pas door de houder. de houder is niet sterk genoeg om de druk van de singel te houden, die zal knappen en jij zal met zadel en al op de grond komen te liggen, met terwijl je paard in paniek met het zadel onder zijn buik niet weet waar hij heen moet. Dat geld voor alle westernzadels, ook die van goede kwaliteit.

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:33

ja oke ik wist ook niet hoe ik het zadel moest vastmaken:S Dus dit was alleen even voor de foto heb er niet mee gereden ofzo

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:35

Slim hoor om het niet te doen. De opmerkingen over de kwaliteit zijn trouwens wel belangrijk. Weet het meisje die hem nu heeft wel dat dit zadel echt gevaarlijk is? Heeft zij je ook uitgelegd hoe de singel vastmoet? Dan speelt ze namelijk echt met haar leven.. Geloof me als je door het bos gaat en je zadel schiet los (en daar is een beste kans op..) is dat echt gevaarlijk.

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:40

ja idd ik zal het tegen haar zeggen dat ze net zo goed dat zadel in de prullenbak kan gooien, of ze dat ook echt gaat doen is een tweede, maarja een gewaarschuwd mens telt voor twee he

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:40

Alleen al dat de fenders met 3 popnagels vast zitten is al een groot alarm signaal ;)
Ik begrijp dat je dit zadel weer wil verkopen, want je zal er zelf ook voor betaald hebben, maar je kan het beter ritueel verbranden :') Dan blijven andere paarden ruggetjes (van onwetende eigenaren) ook heel ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:41

Mensen lees eens ze heeft het zadel nog NIET gekocht!

heel slim TS.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:42

JamieShanin schreef:

heel slim TS.

Maar het staat met precies dezelfde foto's op MP ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:42

Leedebee schreef:
JamieShanin schreef:

heel slim TS.

Maar het staat met precies dezelfde foto's op MP ;)

sorry mijn excuses!
maar misschien gebruikt de eigenaar ze met toestemming.

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:44

jaa maar ik moet het zadel voor haar verkopen via marktplaats (ze weet niet hoe dat werkt) heb het zelf niet gekocht, wilde hem wel kopen... maar heb hem nu met foto's voor haar op marktplaats gezet. Maar goed ik ga haar even inlichten misschien dat ze hem dan niet meer wil verkopen...hopelijk!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:45

JamieShanin schreef:
sorry mijn excuses!
maar misschien gebruikt de eigenaar ze met toestemming.

Geaccepteerd :P
Dat zou ook kunnen...

@haffie1998
Dan is het goed ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:45

Dank u ;)

heeft u uw zadel al weer gevonden?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:47

JamieShanin schreef:
Dank u ;)

heeft u uw zadel al weer gevonden?

U? :')

Nee helaas! En ook nog steeds geen vervangend exemplaar gevonden... (gevalletje korte rug / brede schouders)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:48

Als ze hem echt kwijt wil, dan zal ze er wel niet teveel meer voor krijgen... maar ik heb mijn ongeveer even waardeloze westernzadeltje kunnen verkopen voor zo'n 80 euro aan iemand die een western-speelhal heeft en westerndingetjes inkoopt, als je geinteresseerd bent kan ik je zijn email wel sturen?
Ik vond het wel fijn, was ik gerust dat dat malle ding niet meer op de rug van een paard terecht kwam!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:49

een een boomloze geen tijdelijke oplossing?

haffie1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:51

oke ja ik wil zijn e-mail wel hebben, want het is idd beter als dat zadel niet meer op een paardenrug terecht komt!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:52

Heb ik geprobeerd, maar daar kan ik echt niet aan wennen ;) (we gaan lekker off-topic trouwens!)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:55

Leedebee schreef:
Heb ik geprobeerd, maar daar kan ik echt niet aan wennen ;) (we gaan lekker off-topic trouwens!)

sorry..

Ik vind het een heel verstandige keuze van Ts ik zou eens naar een western store gaan en daar eens informeren ;)