16'' en middelgrote boom, volgens de verkoper. ligt nu op een sporthaflinger en zou dan eventueel op een arabier komen te liggen. de arabier in kwestie is vrij rond en breed voor een arabiertje en dus zeker niet het stereotype smalle sprietje.
toevallig hebben ze er gisteren een endurance zadel opgelegd, was eigenlijk voor een ander paardje maar die is nog niet ruitermak dus zo konden we ook kijken hoe het zadel zat.
het zadel zou van een tinker komen en op haar lag het perfect ( helaas niet op het paardje waar het voor bedoeld was dus is het weer teruggegaan
) ik wil best bieden, en ik zou het heel leuk vinden om een westernzadeltje erbij te hebben, maar ik ga niet bieden op iets waar ik niks aan heb.
mijn bates dressuurzadel is 17-17,5'' met een medium boom. het podium endurance zadel wat erop lag was ook 17''. maar ik had ergens gelezen dat een westernzadel een kleinere inchmaat had oid. dus dat 16'' op een westernzadel al richting de 17'' op een engels zadel gaat, klopt dat? ik heb zelf trouwens maat 38 ong van broeken, en ik ben nog aan het afvallen, ik ben 1.70m lang.
mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de inchmaat in vergelijking met een dressuurzadel en zou dit kunnen passen.
het zadeltje zou mij ( als mijn bod erdoor komt natuurlijk) zo'n 50 euro kosten, dat heb ik er wel voor over om het te passen en mocht het toch niet passen dan verkoop ik het weer door, maar ik ga geen 50 euro uitgeven voor een zadel waar ik niet in zou passen haha.
Rommel, waarschijnlijk niet eens degelijk genoeg om een barkruk van te maken
)
) bars helemaal bovenaan waar ze aan de pommel vastzitten en helemaal onderaan waar het dragend oppervlak eindigd, heb ik dat zo goed?