zo hoef je je paard niet speciaal te laten beslaan voor de reining, en kun je toch slidings maken. lijk mij in ieder geval wel 'n uitvinding
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Illusion schreef:precies, een ijzer is ook niet 100% safe. en al helemaal niet nodig als je paard gewoon goed op blote voeten staat.
DD: bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien. ik zal 'm eens even doorlezen!
zo kun je ieder paard wel sliding plates onder de hoeven schroeven..
natuurlijk erg belangijk voor training en wedstrijden maar de rest van de tijd is 't niet nodig en ook nog eens niet goed voor de hoeven. een alternatief zou dus mooi zijn mits het ook mogelijk is.
en in de wei gebeurt 't ook niet(op 'n enkele noodstop na af en toe, maar dat gebeurt bij ieder paard) ook denk ik gezien die plates erg glad zijn dat er ook ongelukken mee kunnen gebeuren aangezien het ''uitglij'' gevaar groter is. wat dus evt. ook weer het vertrouwen kan dalen. ik denk namelijk niet dat een paard denkt van ''goh, laat ik eens 'n slidingstop maken in de wei, want 10 min. geleden kon ik dat ook tijdens de wedstrijd'' je ziet ze toch ook niet spinnen in de wei?

Illusion schreef:bedankt voor jullie reactie's. op dit moment heb ik geen paard dus dat gaat niet haha.
het probleem imo van de plates is dat ik 'n paard helemaal niet op ijzers wil hebben wanneer dat niet nodig isnatuurlijk erg belangijk voor training en wedstrijden maar de rest van de tijd is 't niet nodig en ook nog eens niet goed voor de hoeven. een alternatief zou dus mooi zijn mits het ook mogelijk is.
maar ik snap jullie punt, alleen zie ik gewoon 't puntje van vertrouwen niet. je noemt de stal & de weide maar in de stal kan hij zoeizo al niet slidenen in de wei gebeurt 't ook niet(op 'n enkele noodstop na af en toe, maar dat gebeurt bij ieder paard) ook denk ik gezien die plates erg glad zijn dat er ook ongelukken mee kunnen gebeuren aangezien het ''uitglij'' gevaar groter is. wat dus evt. ook weer het vertrouwen kan dalen. ik denk namelijk niet dat een paard denkt van ''goh, laat ik eens 'n slidingstop maken in de wei, want 10 min. geleden kon ik dat ook tijdens de wedstrijd'' je ziet ze toch ook niet spinnen in de wei?
als ze de slidingstops toch onder het zadel uitvoeren, moeten ze imo vertrouwen in mij hebben en niet in die hoefschoenen.
Cassidy: laatste stukje ben ik 't zeker met je eens. maargoed als er goed over nagedacht wordt en de ijzers in de hoefschoenen verwerkt worden en op zorgvuldige manier een vervanger kunnen worden voor de plates. denk ik dat 't qua blessure's niet veel uit maakt, het heeft namelijk dezelfde functie. of zie ik 't nu verkeerd?