Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Heb altijd met heel veel plezien met een freeform enduro gereden, helaas had mijn pony een andere mening
.
. Het heeft wel tot gevolg dat je een cm of 3 kwijt bent aan ruimte in de zit. Ik heb (nu nog
) maatje 40 en kwam net tegen de cantle aan. Iemand met een grotere broekmaat komt er echt op te zitten (zoals je veel bij de Barefoot zadels ziet). De cantle is wel erg zacht en niet stijl omhoog lopend dus voor de meeste ruiters zal die niet zo'n probleem geven (voor het paard is dat een andere vraag). De cantle is wel verplaatsbaar dus bij een grotere basis kan je de zitruimte vergroten. 
DubbelDun schreef:Klinkt niet verkeerd
Had jij de zitting al op zijn 'achterste' stand staan of is dat er niet van gekomen ??
"In handen gehad"... ik begrijp dat je hem niet op een paard gehad hebt c.q. gereden ??
.
Het is wel wat wennen omdat je knieën geen steun hebben aan het zadel (het zadel loopt niet zo ver door naar beneden), maar het viel mij eigenlijk nog niks tegen! Zoiets went snel genoeg en verder zit je zo goed in het zadel, dat het er niet eng van wordt. Zelfs niet voor mij en dat wil heel wat zeggen 

) en een paar bokkensprongen maakte.
) ook hier alleen positieve geluiden. zat goed, bleef goed zitten.