[naam] is namelijk nogal gevoelig voor kriebels.
We hadden een hele fijne 5-star die echt geweldig lag...maar nope...kriebels op [naam] zijn rug...Een vergelijkend onderzoekje met verschillende pads van een een vriendin en mijzelf leidde tot de conclusie dat ook wol eigenlijk wel flink kriebelt (dus ook de wollen singel!). De HAF-pad met katoenen onderkant ging nog, neopreen gaf geen kriebels. De gewone HAF gaat ook, maar die heeft weer als nadeel dat hij haren meetrekt.
Momenteel is [naam] geschoren en zijn de kriebels helemaal erg, maar normaal gaat het redelijk met de HAF met katoenen onderkant. Deze heeft ook qua pasvorm en comfort mijn voorkeur, hij blijft goed liggen en ligt ook mooi onder het zadel.
Vanwege zijn extra kriebelgevoeligheid momenteel, heb ik een katoenen onderpad erbij om te proberen. Ligt mooi! Maar ook die kriebelt nu. Ben benieuwd hoe dat is als ie weer in zijn gewone vachtje zit. Dan zou dit misschien iig een oplossing zijn...
De enige pad die helemaal geen kriebels geeft, is de neopreen pad. Maar ik vind neopreen eigenlijk niet zo fijn ivm zweten en geen vochtopname. Bovendien schuurt hij iets op de lendenen en vind ik hem eigenlijk net wat te dik.
Wat nu?
Iemand ervaring met een kriebelig paard? Welke pad legde jij erop?
Heb eens om me heen geïnformeerd...en ben op een aantal pads uitgekomen die volgens de berichten een goede gewichtsverdeling hebben.
De pads waar ik op uitkom zijn:
Mattes en Mattes met inlages: http://www.justwestern.nl/?catalogcateg ... npads.aspx
Prof. Choice Airride
Cashel http://uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3&Cat ... ProdID=690
WON pad
Tacky Too
Helaas ook wel met wollen onderkant e.d., wat zijn jullie ervaringen ermee? Hebben jullie nog pad-tips die niet kriebelen?
Ik vind belangrijk:
Een goede gewichtsverdeling.
Liefst natuurlijke materialen.
Ruggengraatvrijheid.
Niet te dik.
En vooral niet kriebelend!
Oh en bij voorkeur ook nog betaalbaar.
Ook groot voordeel: de inlages kunnen er uit en dan kan hij in de wasmachine
maar de ene persoon kan wel tegen engelenhaar en de ander niet... Bij mijn paard uit zich dat niet in staartzwiepen maar in schudden alsof ze net gerold heeft en je voelt het bijna niet aankomen! En ze doet dat dus gerust 30 keer tijdens het rijden! Niet grappig!

Lesgeefmeneer was er ook, even overlegd en besloten de singel te wisselen. Ik reed namelijk sinds een paar weken (sinds een paar weken voor de behandeling) met een wollen singel omdat de elastische wat begon te schuren, kale plekjes. Zou het dan écht? Heb ik zó'n kriebelgevoelig paard??? En komt dat er nu dan eindelijk met een rodeo uit nu hij zich zo goed voelt?