[WN] Zie door de bomen het bos niet meer;zadelpasservice

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Zie door de bomen het bos niet meer;zadelpasservice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:05

Hallo ,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. :o
Ik ben eindelijk in de mogelijkheid om een (nieuw) goed zadel te kopen voor mijn paardje met rugproblemen. Nou heb ik al heel wat uurtjes op bokt doorgebracht om me te orienteren mbt verschillende westernshops.

Nou ben ik niet echt in de mogelijkheid om ergens naar toe te reizen met mijn paard dus wou ik gebruik gaan maken van ''zadelpasservice'.

Goed dat had ik besloten dus ik verder gaan zoeken hier en dacht dat alleen evelien die service had maar nee arthur en westernspul en oregon trail hebben het ook en miss nog wel meer shops.

Dus ik ben hier gaan speuren en lees hier van alle shops zowel goed als slechte ervaringen.Bij de een lees ik dat mensen toch een slecht passend zadel kregen en bij de ander werdt het het vel over hun neus gehaald( kan zijn dat ik het fout schrijf)
Dus ben nu zo aan het twijfelen welke shop ik zal laten komen.
Mijn budget laat het niet toe om een zadel te laten maken maar er moet wel goed naar gekeken worden omdat ik al jaren met een fout zadel heb gereden.
Nou kan ik natuurlijk verschillende shops laten komen maar dan wordt mijn budget alleen maar kleiner en dat is ook niet mijn bedoeling. Mijn budget is max rond de 1500 euro en het leek me dat ik daar toch wel een leuk zadel van kon kopen, en een echt bling bling zadel hoeft nog geeneens.

Dus bokkers help me!!!!

Wie raad welke shop het beste aan en waarom?????

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:13

Ik volg dit even, ik ga misschien ook voor een ander zadel en idd het wordt wel heel ingewikkeld!

DubbelFun

Re: Zie door de bomen het bos niet meer;zadelpasservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:47

Er is geen enkele shop 'het beste', zoals je zelf al opgemerkt hebt hebben ze allemaal wel hun positieve en negatieve opmerkingen in de loop der jaren verzameld.

Als je paard al een rugprobleem heeft zou ik het eerder zoeken in een kombinatie zadelpasservice met een redelijke medische kennis.
Ik weet dat er in België iemand is die dat heeft, ben alleen de naam even kwijt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:29

Ik weet wie dat is, zal even de TS een pb'tje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:47

Arthur's zou ik niet snel voor kiezen. Hij heeft echter wel een drukmat die aangesloten kan worden op de pc, mooi stukje techniek als je het zelf ook goed kan interpeteren. Ik heb geen paservaringen met Arthur's maar eerlijk advies wordt niet gegeven. Tijdens een bezoekje gaf ik aan interesse te hebben in het endurance model van de Continental Equiflex. Daar konden zij mee langs komen of ik kon met het paard naar hen komen en dan een drukpadmeting laten doen. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of het zadel in meerdere boom- en zitmaten te verkrijgen was. Maar het model wat zij hadden liggen was naar eigen zeggen de enige maat. Bij controle op internet bleek dat dit zadel in 3! verschillende boom- en zitmaten verkrijgbaar is met diverse combinaties hiertussen. Blijkbaar wilden ze hun voorradige model graag eerst kwijt :+ .

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:51

Ik ken een man, verschrikkelijk veel verstand van zaken, hij komt aan huis. Hij werkt voor zichzelf. Als je hem eens wilt bellen, moet je me even pben!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:10

Neem iemand die kale bomen liggen heeft, dit is de correcte pass-service

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:39

evelien van eurohorse!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:48

Ik ga ook voor Eurohorse. :)
Evelien levert super goede service, en zal je niet zomaar iets aansmeren. Ze heeft veel persoonlijke aandacht voor haar klanten.
Ze is hier pas langs geweest en ze had van tevoren al uitgebreid telefonisch contact opgenomen om informatie te vragen (ras van het paard, leeftijd, bouw, budget voor een zadel etc.).

Ik had al andere zadelpassers over de vloer gehad, maar daar had ik helaas alleen een slecht passend zadel en een hoop onkosten aan over gehouden. En de de service die ik daarna kreeg, was ook niet echt hartverwarmend. Ik heb behoorlijk moeten aandringen op het feit dat ze het zadel weer terug zouden nemen.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:13

Vaquero heeft ook een aantal tweedehands, en kan met boom komen passen. Misschien een idee?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:06

westernspul.nl

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:10

is vaquero niet erg duur?denk dat je met 1500 euro niet echt aan hun budget zit?
verder zoek ik zelf ook een goede eerlijke verkoper,zelfs iemand die mij ook eerlijk zou zeggen dat mijn huidige gewoon goed is als dat zo is (scheelt mij weer hoop geld..)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:31

connie1964 schreef:
is vaquero niet erg duur?denk dat je met 1500 euro niet echt aan hun budget zit?
verder zoek ik zelf ook een goede eerlijke verkoper,zelfs iemand die mij ook eerlijk zou zeggen dat mijn huidige gewoon goed is als dat zo is (scheelt mij weer hoop geld..)

met een 2 de hands wel.
ik weet al zo 2, 2 de hands Vaquero zadels onder 1500 euro te koop.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:24

Zou ook voor Vaquero gaan... een kale boom passen is het beste wat je kunt doen. Passen ze niet, heb je pech. Past er eentje wel, dan heb je super veel geluk en ook een super zadel.

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:33

Ik zou ook zeker voor euro horse gaan, ik heb al 2x een zadel bij haar gekocht en de service is perfect.
Ik heb 2 weken geleden net weer een nieuwe zadel bij haar gekocht, ze meet alles precies uit welke boom enz en ook kijk ze naar het ruiter tijdens het rijden...
En als je daarna problemen heeft kan je haar gelijk bellen en ze komt om je te helpen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:04

Misschien dat dit topic je een beetje kan helpen je keuze te maken? [WN-AM] wie heeft ervaring met eurohorse (evelien) :D

Ik ben voor Evelien van Eurohorse gegaan na het horen van alleen maar positieve berichten over haar. Tijdens het telefoongesprek klonk ze al erg vriendelijk en ze heeft onwijs goed geholpen toen ze langs kwam op stal om te passen. Ik ben nogal een muts in het nemen van grote beslissingen en ze heeft me daarin echt goed begeleid en geinformeerd. Ze nam alle tijd vertelde ook eerlijk haar mening over in welk zadel ik beter zat etc. Het passen stond me ook erg aan, ze gaat echt uit van het welzijn van het paard én de ruiter, het was alleen 'en/en', ze nam geen genoegen met 'en/of'. Ik heb ook wat 2e hands zadels die ik mooi vond laten passen maar kwam de pasvorm niet overeen met de mal: dan was het gewoon een no go. Uiteindelijk heb ik met haar hulp een zadel naar mijn wensen samen kunnen stellen! Momenteel staat deze nog in de maak in de USA maar als het goed is kunnen we begin juli een afspraak maken om deze af te leveren (de boom moest nog helemaal gemaakt worden dus het heeft 3 weekjes vertraging opgelopen). Ik kan echt niet wachten tot dan moet ik eerlijk bekennen :o

Je kan natuurlijk ook voor een ander gaan, maar kies vooral iemand met wie je goed overweg kunt. Arthur vind ik echt een toffe gozer en ik reis ook meerdere malen per jaar naar zijn winkel af en kom altijd wel met iets terug. Maar een zadel wou ik gewoon niet bij hem kopen, ik vind hem (van wat ik bij kennissen heb gezien bij wie hij ging passen) net iets teveel zakenman met een manier van verkopen die niet bij mij past ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:08

hey
ik kan je iemand aanraden..
ik heb nu pas mijn 2de zadel gekocht bij dezelfde man een zadelimporteur ook..oxerruitersport.
ik dacht ook problemen steeds te hebben met mijn zadel maar deze lieve lieve meneer blijft terug komen om je zadel passend te maken.
hij heeft 2de handse maar ook nieuwe zadels.
ik heb een jc black jack voor 1500 euro compleet gekocht bij hem super zadel.. en voor mijn andere paard een nieuwe kieffer dressuur exclusive voor 1550 compleet terwijl die kaal 1790 is normaal..
hij komt bij je thuis passen dus ik zou hem zeker bellen.
succes met het vinden bij een goed passend zadel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:10

Evelien van de euro horse, die is super en vooral eerlijk.

Ik had haar laten komen voor mijn paard een paar jaar terug voor een westernzadel en ben er erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:11

@my_precious: Allereerst gefeliciteerd maar verkoopt diegene ook westernzadels? :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:13

Miss_Montana schreef:
@my_precious: En diegene verkoopt ook westernzadels? :)

ja als het goed is wel wat ik had begrepen, maar wel kleinschalig hoor.. en die heb je zeker voor minder als 1500 euro.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:38

@my_precious: maar een westernzadel past of past niet. Je kunt het niet passend maken, zoals bij een engels zadel wat je kunt opvullen. Bij een westernzadel is alles afhankelijk van een passende boom.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:13

mirgino schreef:
connie1964 schreef:

met een 2 de hands wel.
ik weet al zo 2, 2 de hands Vaquero zadels onder 1500 euro te koop.

Idd, ik heb mijn zadel ook 2e hands gekocht bij Vaquero voor minder dan 1500 euro. Als er iets is dan zorgt hij ook netjes dat het opgelost wordt. Ik heb dus goede ervaringen met hen :j

Evelien heb ik mijn oude zadel laten controleren. Erg aardige vrouw die met je meedenkt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:39

connie1964 schreef:

evelien
heel simpel ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:12

Mabotje schreef:
@my_precious: maar een westernzadel past of past niet. Je kunt het niet passend maken, zoals bij een engels zadel wat je kunt opvullen. Bij een westernzadel is alles afhankelijk van een passende boom.

ohww okee dat wist ik niet sorry, dacht dat het eigenlijk het zelfde ging als met de engelse zadels.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:23

Ik ga eens contact opnemen met Evelien. Ik hoor niets dan goed over haar! Ik woon wel heel ver van haar ...

@ Connie: zal ik eens horen of we samen eens een afspraak bij haar kunnen regelen? Ik ga haar alvast een mailtje sturen en dan hou ik je op de hoogte?