[WN] GZ: Bell Boots ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EstherJ

GZ: Bell Boots ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 14:49

Aangezien mijn paard dinsdag ijzers krijgt, ben ik op zoek naar een paar degelijke bell boots. Ze krijgt deze constant om, om te voorkomen dat ze zichzelf raakt met haar ijzers of een ijzer verliest in de wei. Omdat ze de belle boots gedurende de hele dag om krijgt, wil ik graag gladde i.p.v. met no turn systeem/bolletje, aangezien dit waarschijnlijk gaat irriteren/zweten enz. Komt bij dat de sluiting erg degelijk moet zijn.

Mijn ervaringen met die van Lamicell zijn erg goed, maar die kan ik niet vinden. Heb mailcontact gehad met Arthur, maar die heeft ze ook niet meer.
Verder kwam ik nog de Professional's choice quickwrap bell boot tegen, heeft iemand daar ervaringen mee?
En ik vond Cattlemans bij Westernspul in de webshop, kent iemand die??

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de diverse merken bell boots die er zijn.

Alvast bedankt voor de reacties! :Y)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:53

Bell boots de hele dag om, ook in de wei?
Is dat niet een beetje overdreven?
Maar goed, ik heb goeie ervaringen met de quick wraps van PC. Minder stevig dan de ballistics maar zachter voor de huid. De ballistics zijn sterker qua materiaal, maar daar kreeg mijn paard onmiddelijk schuurwondjes van.

EstherJ

Re: GZ: Bell Boots ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 14:55

Dat mag je overdreven vinden, ik probeer eventuele vervelende blessures graag zo veel mogelijk te voorkomen. En door te kiezen voor zachte bell boots zou het voor haar comfortabel genoeg moeten zijn :).

Maar thanx voor je reactie, goed om te weten dat de PC's inderdaad zacht voor de huid zijn!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:12

Hangt waarschijnlijk ook af van paard tot paard, maar die Ballistics van PC zijn echt heel hard aan de randen. Mijn paard had er na 15 minuten rijden al redelijke diepe schuurwonden van. Lijkt me dus niet echt geschikt om een hele dag te dragen.
Afbeelding
Deze heb ik nu, en hij heeft geen last meer van wondjes.
Misschien zijn de Davis bell boots ook iets voor jou? Ook soepel en makkelijk schoon te maken

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:13

Of gewone ruberen springschoentjes?

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 15:16

Die had ik ook gezien inderdaad! Zien er goed uit, kan mijn dame ook nog modieus voor de dag komen haha! ;-)

Die Davis zijn dus flexibel begrijp ik?? Op de foto's lijkt het alsof die ook van hard materiaal gemaakt zijn.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:27

Nee hoor die zijn flexibel.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:30

Nee hoor die zijn heel flexibel. ik heb de bell boots niet, maar wel de splint boots van Davis en daar ben ik heel tevreden over!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:33

Ik heb er een paar van PC, maar mijn paard loopt voor geen meter met die dingen, heb ze dus maar snel weer afgedaan. Had ze voor de spins, uit voorzorg. Zonde geld dus. Kan best zijn dat ie andere wel prettig zou vinden, maar heb 't er maar bij gelaten. Ik vind ze overigens ook érg hard en stug aan de rand.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:36

hier ook iemand met 'normale' rubberen springschoenen. Flexibele met klittenbandsluiting. Zonder 'bolletje'. Na een flinke buitenrit geen wondjes! Maar geen idee hoe z'n voetjes eruit zien als je ze de hele dag omlaat.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:21

Ik gebruik die van mij alleen voor rijden, dus het belangrijkste is voor mij dat ze goed blijven zitten. Die van PC die Jaycee_ op de foto heeft staan heb ik, maar met rijden draaien ze erg snel en ik vind de pasvorm niet fijn.
Cattlemans gehad en daar was de binnenvoering na 2 weken al van stuk, geen succes dus.
Ik heb nu de ballistics van PC, die bevallen mij voor rijden goed, draaien niet en fijne pasvorm. Voelen inderdaad wel stugger. Ik heb zelf die van Davis niet zelf, maar wel is in mijn handen gehad en voelen inderdaad soepel.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:01

Heb er ook van PC en ik doe ze nooit meer om :(
Allebei de de kootholten grote snijwonde na een endurance rit van 30 km...is mss te lang maar ik vind het niet kunnen.
Bij mij liggen ze in een ver hoekje.

ik had ze aangedaan omdat ze in een snelle draf nogal eens durft aantikken...geen goed idee dus :+

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:16

Ik heb ruime ervaring met Lamicell BB omdat mijn paard dat ook nodig heeft voor op de wei. Moet zeggen dat ik Lamicell verreweg het beste vind. Ik doe ze iets losser dan normaal en dat gaat goed, heeft geen schuurplekjes maarrrr dit moet je wel in de gaten houden. Verder had ik ook de BB van Davis alleen zijn die sneller kapot (scheuren snel).
Met normale springschoenen ben ik geen voorstander, ook die scheuren vrij snel en draaien erg.

Zijn die lamicell echt nergens meer te krijgen ?? Misschien Ebay ?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:24

Op Ebay.com zijn er een paar te vinden en kan even kijken op lamicell.com/partrade.

Succes ermee, oja die neopreen dingen zijn het fijnst ;) .

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:59

iana schreef:
Heb er ook van PC en ik doe ze nooit meer om :(
Allebei de de kootholten grote snijwonde na een endurance rit van 30 km...is mss te lang maar ik vind het niet kunnen.
Bij mij liggen ze in een ver hoekje.

ik had ze aangedaan omdat ze in een snelle draf nogal eens durft aantikken...geen goed idee dus :+

Waren dat ook de ballistics van PC? Of de gewone Quick Wrap?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:02

ik zou het niet weten welke soort het is.
heb ze 2de hands gekocht, sluiting met velcro en er staat right en left op...dat is alles wat ik kan zeggen
het zijn net dezelfde als hierboven op de foto

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:59

Als je ze de hele dag omlaat, zijn ze na twee dagen stuk. Gelijk welk merk je neemt. Ik spreek uit ervaring. Heb een paard die steeds zijn ijzers aftrapte. Nu heb ik aan de smid gevraagd om de achterijzers iets meer naar achteren te plaatsen en het probleem is opgelost. Die dingen de hele dag omlaten zijn echt geen goed idee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:03

Bellboots gaan niet voorkomen dat je paard zijn ijzers aftrapt...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:17

Waarom niet eerst afwachten of je paard wel 'wondjes' krijgt van met ijzers te lopen.... Je kan je paard toch geen maanden dag en nacht met bell-boots zetten? Of gaan ze er s'nachts af als het paard op stal gaat, maar dan nog vind ik het te lang.
Volgens mij gaan zelfs da zachtste bellboots schuren, als ze wat harder worden van zweet en zand. Zeker als er van op de weide ergens zand tussen raakt.
Ik rij wel met bellboots, voor spins en rollbacks, maar daarna alles er terug af. Paard heeft nooit wondjes van op de weide.
Ik heb nu dunne bellboots van cattleman, erg goed. Had ze nog nooit gezien, maar kwam ze toevallig zo goedkoop tegen in een winkel dat ik ze niet kon laten liggen. Schuurt nergens en geen 'no-turn'systeem.
Zoals hierboven al gezegd wordt, bellboots hebben geen effect op het al dan niet aftrappen van ijzers...

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:30

Cassidy schreef:

Voorkomen niet nee maar wel de kans verkleinen.

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:39

Heb ook die van lamicel en daar ben ik heel tevreden over, spijtig genoeg vind ik deze ook nergens meer.
Davis bell boots vins ik ook etg fijn, en ze zijn gemakkelijk schoon te krijgen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:32

HappyAppy schreef:
Cassidy schreef:

Voorkomen niet nee maar wel de kans verkleinen.

Hoe dan?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:02

Hoe dan ? Ik denk dat dat een beetje van je paard afhangt. Mijn paard is behoorlijk lomp, kan bokken als geen ander en tot overmaat van ramp zijn er in het verleden op die wijze wat ijzers ten onder gegaan. Ap springt met 4 beentjes van de grond en met d'r achterbenen tikt ze zich voor behoorlijk hard aan en dan kan idd het ijzer eraf liggen, nu met die BB erom gaat het iets beter en kan de klap wat opgevangen worden.
Denk nou niet dat ik dit paard het hele weide seizoen zo laat staan, dit doe ik alleen als ze net bij de smid is geweest. Als er bij mijn paard namelijk een ijzer afgetrapt is dan kan ik niet even de smid bellen van "tik het ijzer er weer even onder" want zo werkt dat helaas niet bij mijn paard ;( .

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:31

Bij mij op stal staat een paard ook overdag met rubberen spring schoenen om.
Op stal gaan deze af. Volgens mij heeft zij ze erom gedaan op het land omdat hij soms behoorlijk gek doet. staat rondom op ijzers en zo heb je dus minder kans op bal betrapping.
Voor zover ik weet het het paard hier nog nooit wondjes van gekregen. Sluiting is gewoon met klitteband.

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:37

Precies, voorkomen kun je het natuurlijk nooit helemaal. Maar het scheelt aanzienlijk. En ik spreek uit ervaring :-). Komt bij dat mijn merrie voor het eerst en slechts tijdelijk op ijzers komt te staan. En om nou eerst af te wachten of ze zichzelf verwond.. beetje kort door de bocht wat mij betreft ;). Ik neem niet aan dat je zelf eerst tegen een boom gaat rijden om te kijken of je toch niet beter je gordel kunt dragen haha. Kortom: voorkomen is beter dan genezen vind ik.

De Lami-cells heb ik inmiddels gevonden bij een belgische webshop, heb ze gemaild of ze ook naar nederland willen versturen. In Nederland heb ik ze overigens nergens meer kunnen vinden, maar je weet nooit. Misschien kom ik ze nog eens ergens tegen.