[WN] Wondjes skid boots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Wondjes skid boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 09:52

Mijn quarter ruin is nu 2 maand onder het zadel en sinds enkele dagen gebruik ik skid boots bij het trainen.
Nu zag ik gisteren dat hij langs de ene kant een wondje heeft van de skid boots, aan de andere kant niet...
Hij had overlaatst ook al aan beide voorbenen wondjes van zijn bell boots, dus die gebruik ik nu niet meer aangezien hij ze toch niet echt nodig heeft. Maar de skid boots heeft hij dus wel nodig.

Ik gebruik deze:

Afbeelding

Nog iemand met dit probleem? Valt er iets aan te doen? Of heeft hij gewoon een gevoelig velletje?
Ik heb deze ook gebruikt bij mijn draver om te barrel racen, maar die had nergens last van.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:26

Waarom heb je bij een paard dat 2 maanden onder het zadel is skidboots nodig? :?

Cassidy

Re: Wondjes skid boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:27

Ik zou de skid boots alleen omdoen op het moment dat je gaat fencen. Dus gewoon gaan rijden zonder, en pas op het moment om doen dat je ze nodig hebt.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 11:42

@WB, om de stops te oefenen...Waarom anders? ;)

Bij het inrijden, cirkels enz doe ik ze niet om. Ik doe ze pas het laatste kwartiertje om als ik wat op de stops ga werken. Omdat hij erg hard stopt, heeft hij ze dus echt nodig.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:12

Stops met een paard dat net onder het zadel is? :x Toevallig de ruin uit 2008 uit je profiel?

:evaw:

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 12:16

Dacht ik het niet... typisch weer :n

Nee hoor, een ruin uit 2005 ;)
Ik heb dit topic niet geopend om commentaar te krijgen op de training

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:13

Het spijt mij wel, maar je vraagt er natuurlijk ook om als je het zo in je topic zet van die twee maanden onder het zadel.
Had dat er dan niet bij gezet, als je weet dat daar commentaar op komt.
Maar ik vind wel dat er ook nog andere dingen zijn om de basis er in te rijden dan om direct met de oefeningen van de reining te beginnen, maar dat is mijn mening ;)

Ik zou eens kijken of er toch niet iets schuurt of de randen iets te ruw zijn, en anders kan het inderdaad zijn dat ze een dun huidje heeft.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:33

Daar kwam ik ook een keer mee thuis... wondjes aan hoefballen achter v bellboots. Schrok daar wel een beetje van..acherm..
Komt dat die dingen toch een beetje los zitten en door rijden gaat dat schuren. Dit was een buitenritje..maar in de bak kan er nog eens zand tussen komen. Denk dat je er niet veel aan kunt doen?
Enige wat niet zal schuren is echt bont. Je zou een deel van een bontstukje voor bijv voor aan halster, op maat kunnen knippen en erin plakken?
Succes ! :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:57

Eerlijk gezegd heb ik me ook al vaak verbaasd over het harde materiaal van die dingen! Ik snap wel dat het schijfje achterop (tegen het branden) van sterk/hard spul moet zijn, maar de rest van de beschermer, zoals de bevestiging, kan toch veel beter van zacht materiaal gemaakt worden?

Misschien is het een idee om bij de gipskamer van een ziekenhuis een stukje van dat dunne vilt te vragen, wat je ook bij gips krijgt om de randen, tegen het schuren. Dat helpt vast om het minder kapot te laten gaan. Daar zit een plaklaagje achter, zodat het goed blijft zitten.

Ik denk dat als het nu steeds kapot schuurt je paard nog meer een hekel aan stoppen krijgt, dan zonder die dingen ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:01

sliding schreef:
Het spijt mij wel, maar je vraagt er natuurlijk ook om als je het zo in je topic zet van die twee maanden onder het zadel.
Had dat er dan niet bij gezet, als je weet dat daar commentaar op komt.
Maar ik vind wel dat er ook nog andere dingen zijn om de basis er in te rijden dan om direct met de oefeningen van de reining te beginnen, maar dat is mijn mening ;)

Ik had er inderdaad al spijt van dat ik dat erbij had gezet...
Had eigenlijk niet gedacht dat daar commentaar op zou komen, maar ja... dat valt hier wel te verwachten eigenlijk.

Susan en Branca, bedankt voor de tips!
Het schuurt niet steeds kapot hoor. Ik heb ze een paar dagen gebruikt en pas gisteren had hij een wondje ervan. Sindsdien heb ik ze niet meer om gedaan. Dus nu laat ik ze zoiezo een tijdje af.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:08

Misschien zijn die dingen van Proff choice wat voor je. Been bescherming en skidboots in één met denk ik neopreen binnezijde!?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:59

Waar heeft hij de wondjes precies? Het geeft zich voor paarden die snel wondjes krijgen van bv bellboots, speciale beschermers voor daaronder (zacht neopreen bandje dat aansluit op de huid waardoor het bovenliggende niet meer kan schuren)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:13

wat een gedoe weer meteen, mensen laat het toch eens met rust.

TS ik heb precies hetzelfde. gebruik de skidboots ook sinds 3 dagen en die van mij heeft ook wondjes. ligt inderdaad aan een teer huidje.
wat je kunt doen is bandages eronder doen, dan tot laag bandageren dus en dan de skidboots daar gewoon overheen.
is wat gedoe maar dan heb je wel de bescherming zonder wondjes....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:19

Ik vind dit materiaal er aardig hard uit zien, dat leer lijkt me niet lekker voor een gevoelighuidje. Misschien toch die neoprene gebruiken en dan zorgen dat echt alle randjes goed zitten, niet te strak en niet te los. Na gebruik goed schoonmaken zodat het ook niet van schurend zand kan komen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:24

rapido schreef:
Misschien zijn die dingen van Proff choice wat voor je. Been bescherming en skidboots in één met denk ik neopreen binnezijde!?

Jep de PC's zijn neopreen van binnen. Daarom ook dat ik alleen maar die wil. ik heb die leren wel eens bekeken maar ik vind ze niets. Zand kan er zo makkelijk tussen komen, en gaan schuren. Dat is bij de PC's bijna onmogelijk. Ik zou, als mijn paard schuurplekjes ervan kreeg, ze zo de kast insmijten en een paar PC's kopen.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:32

Die van PC zijn erg goed, voor mij geen andere.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:09

Bedankt voor alle reacties!
MLoez, hij heeft wondjes van die 2 lederen 'buisjes' aan de binnenkant waartussen het been moeten rusten. Dus niet van de sluitingen ofzo.
Ik wou er een foto van zoeken, maar blijkbaar hebben de meeste skids die 'buisjes' niet... Misschien ligt het daaraan.
Zand raakt er eigenlijk niet tussen, dus dat is eigenlijk het probleem niet want ze sluiten heel goed aan. Misschien moet ik ze wat losser doen? Heb er echt geen idee van.

Ik ga het eens proberen met bandages en daarover dan skid boots.
Mocht dat ook niet lukken dan ga ik die PC's aanschaffen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:19

quarterH schreef:
wat je kunt doen is bandages eronder doen, dan tot laag bandageren dus en dan de skidboots daar gewoon overheen.
is wat gedoe maar dan heb je wel de bescherming zonder wondjes....

Maar dan kun je net zo goed alleen de bandages om doen, want het gaat er maar om dat de huid niet verbrand en dus geen contact maakt. Dus als je toch zo laag bandageert (om de kogel) zijn de skid boots ook overbodig toch?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:56

Tja, daar ben ik het wel mee eens, gewoon alleen bandageren moet genoeg zijn.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:09

Hoogstwaarschijnlijk is je bandage er dan na 1 keer stoppen al af ;)

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:41

:+ bandages gaan echt niet werken!!
Anders wil ik een demonstratie...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:13

van alleen bandages of bandages onder de skids?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:01

Ik gebruik geen skid boots, wel bellboots en die van mij kreeg van de davis bell boots ook wondjes!!
Ik gebruik nu de simpelste rubberen en heb geen last meer.
Wil nog pc gaan kopen, maar moet even sparen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:34

Neem dan gelijk de Ventech's daar zitten gaatjes in tegen over verhitting :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:06

Romkabouter schreef:
Hoogstwaarschijnlijk is je bandage er dan na 1 keer stoppen al af ;)

Dat valt wel mee. Ik doe ook bandages om bij de achterbenen op shows en die blijven goed zitten.
Het enige is dat ik denk dat je bandages heel snel zullen slijten op deze manier.
Ik zou gaan voor skidboots met neopreen of met de bandages onder de skidboots.