[WN] Is dit wat? (boomloos)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Is dit wat? (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 16:57

Kaspar

Re: Is dit wat? (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:14

NIET KOPEN !!!! Dit is echt goedkope rommel.
Ik heb ze in het echt gezien en een stuk karton ziet er nog beter uit. Het zadel is slecht en goedkoop afgewerkt.
Mijn eerste indruk was dat het niet bepaald veilig materiaal was en dat je paard er zeker niet blij van word

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:22

Lijkt wel een boomloze zadelmarkt-zadel :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:23

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:23

Ja?
Ik heb er ook bij zitten kijken, maar twijfelde idd al.
Ben nog steeds op zoek naar een mooi boomloos western zadel.
Maar zelfs zonder bomen zie ik eigenlijk het bos al niet meer. :o

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:26

Nou ik vind dit zadel er niet zo fijn uitzien!
Moet je die 'kussen' zien, lijken net 2 planken!
Zou echt opzoek gaan naar iets beters, hier word je paard niet blij van en jij zelf ook niet denk ik!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:03

Jaycee_ schreef:
Lijkt wel een boomloze zadelmarkt-zadel :D

Dat was ook mijn eerste gedachte :P

Nee, bij barefoots enzo kun je de pommel nog vervangen, deze lijkt me keihard, dus ik kan me niet voorstellen dat dat zadel mooi om een paard kan vallen. En die 'kussens' inderdaad.. brr, ziet er niet uit..

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:08

Ben me wat aan het oriënteren in de boomloze zadels aangezien boomzadels voor mijn paardje niet zo evident zijn. Maar deze is dus rommel? Kon het maar eens vragen hé. Tot hiertoe heb ik nog de meeste intresse in de barefoot zadels, alleen heb ik een maat 2 nodig en heb ik een beetje schrik dat je dan makkelijk in een stoelzit komt met de BF's. Je kan ze wel een week testen maar uiteindelijk wijst de tijd toch uit of het zadel ook echt goed zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:47

Dit zadel ziet er erg goedkoop uit. Dun leer etc.
Op de Duitse ebay staan ze ook, voor nog minder.
Bij dit soort zadels moet de pommel wel degelijk goed passen ook al kun je met de klitkussens nog wel iets doen.

Nu er steeds meer boomloze zadels komen neemt ook het aantal goedkopere namaak toe, net als bij boomzadels.
Ook hier gaat kwaliteit en prijs vaak in één hand.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:48

Ik zie dat er hier wat mensen tussen zitten die er wel wat van weten. Wat vinden jullie nou van dit zadel?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Deze persoon bied meerdere typen boomloos zadels aan, ik vind deze variant wel mooi, maar ik wil graag wat meningen/ervaringen hebben aangezien ik er niet echt verstand van heb, en bang ben om een kat in de zak te kopen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:02

Dat is een goedkope kopie van de barefoot nevada. Net zoals randolls een goedkope kopie maakte van de cheyenne. Van buiten lijkt het er sprekend op, maar de materialen zijn minder, alles is minder netjes, minder recht.. en de nieuwe nevadas hebben vps, dat hebben deze zadels zeker niet.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:04

Oké, ik neem je mening mee in m'n overweging. :)

Ik zoek nl gewoon een leuk zadeltje voor recreatieve ritjes. Maar wel iets wat gewoon goed zit, aangezien ik graag lange ritten maak.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:07

Ik heb zelf een barefoot cheyenne dry tex :)
Zit heerlijk, maar ik zie dat jij een western boomloos zadel wilt :)

Ik zou zelf meer naar (tweedehands) barefoot zadels gaan kijken.
Vind het fijne zadels

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:30

MysticTinker schreef:
Dat is een goedkope kopie van de barefoot nevada. Net zoals randolls een goedkope kopie maakte van de cheyenne. Van buiten lijkt het er sprekend op, maar de materialen zijn minder, alles is minder netjes, minder recht.. en de nieuwe nevadas hebben vps, dat hebben deze zadels zeker niet.

Heb je dit zadel IRL gezien dan ?? Ik wel nl

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:39

er staat niet eens een merk bij, dus ik weet niet of ik dit zelfde zadel in het echt heb gezien. Wel ene die erop lijkt.
De randolls heb ik ook in het echt gezien, en zag er kwalitatief een stuk minder goed uit dan mijn barefootje.
Maargoed, ik hoef em niet perse gezien te hebben om te kunnen bedenken dat je voor dat geld geen hoge kwaliteit leer en een perfect, origineel ontwerp met verbeteringen tov barefoot kan verwachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:52

Maar moet je dat willen dan??
TS zoekt een simpel (maar wel veilig) zadel en gaat ook geen wedstrijdrijden, dus wat is het probleem ??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:01

Ja das waar.. maarja zelf ben ik dan altijd bang dat er toch iets mis mee is.. scheef gestikt, scheve pommel, zo'n dingen, waardoor je je paard scheef rijdt.. Of dingen die loslaten.. de fenders vind ik er bv erg smal uitzien.
Ik zou dan toch liever investeren in een beter zadel (evt 2e hands), een barefoot kun je bv makkelijk weer verkopen, als ie 2e hands is verlies je daar niet eens veel op als je em goed onderhoudt en later doorverkoopt. Ik denk dat zo'n goedkoop zadel flink slijt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:27

MysticTinker schreef:
Ik denk dat zo'n goedkoop zadel flink slijt.
Maar dat is ook weer zo'n aanname zonder achtergrond ;)
Laatst nog gelezen van iemand met een BF die er na een krte tijd 'door' was. Dat zijn incidentele gevallen. NIemand zal beweren dat je dik 10 jaar met dit zadel zult doen (of je moet hem op een bok laten hangen :D )
Maar voor zo af en toe een ritje zal hij best voldoen.

En iedereen kan een zadel goed nakijken en zien dat er dingen scheef zijn :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:32

Tja , de nep-Nevada op de foto ziet er heel netjes uit voor een nepperd +:)+

Maar juist ook als het geen "merk" is , dan weet je niet heel zeker dat er wel mensen achter staan die om hun goede naam geven.
Prijsvechters beknibbelen op de kosten , en willen toch winst maken , dus de kans is groter dat het geen hoge kwaliteit is.
De makers en verkopers stappen net zo makkelijk weer over op een ander verkoop-item :)

Ook zijn ze vaak zo sneaky om foto's te verspreiden van 1 heel mooi showmodel , of zelfs van het "echte" merk waar het op gebaseerd is.
En als je dan je zadel thuis krijgt blijkt het erg tegen te vallen. Het is altijd wel succesvol om zo'n zadeltje naast de "echte" te leggen ,
zodat mensen ze allebei vrijuit kunnen bekijken. Er gaan dan maar weinig mensen naar huis met de merkloze :P

Ik zou een merkloze zelf dan ook nooit via de post kopen maar altijd zelf kritisch gaan bekijken zodat je meer zekerheid hebt over de kwaliteit , want dan kun je heus wel een mooie koop doen hoor , voor een zadeltje dat je voor licht gebruik wilt aanschaffen en niet te veel mag kosten :)

DD : dat verhaal van diegene die er na korte tijd "door" was , heeft erg weinig details of bewijzen helaas , ik had er graag meer van geweten want vind het nogal een opvallende bewering en het zou een hele bijzondere situatie zijn :) Maar helaas verder niks meer van gehoord. Dus tja...
Zo komt er weer een verhaal de wereld in dat helemaal incompleet is. En ik ruil een zadel zo om hoor als het niet normaal functioneerd , dus dat is het risico ook niet :)

Maargoed , er zijn dus heus wel goedkopere zadeltjes te vinden die prima functioneren , maar de ervaring leert dat er enorm veel zichtbare rotzooi tussenzit , en je dus ècht wel goed moet kijken om enige zekerheid te hebben dat je een goede te pakken hebt. Ik heb uit nieuwsgierigheid ook wel eens wat merkloos spul bekeken en het is eigenlijk elke keer weer een teleurstelling... maargoed , een ander kan er laaiend enthousiast over zijn natuurlijk , dus dat zegt ook niet alles :)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:38

De TS kan in ieder geval gaan kijken. Ik neem namelijk aan dat je bij een Barefoot of FRA zadel je ook een deel betaald voor de naam. Dat is namelijk vrijwel bij alle merk producten zo. Ben zelf ook op zoek naar een zadeltje waar ik lekker recreatie mee kan rijden. Tuurlijk moet zo zadel vertrouwd en veilig zijn, maar ik ga voor een zadel erbij geen hoofdprijs betalen. Wanneer je gaat kijken wel iemand mee nemen die er verstand van heeft natuurlijk en je geen dingen aan laten praten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:24

'Tuurlijk , kijken kan altijd , zou ik ook zeker doen want het scheelt goed geld :j

Of je betaald voor de naam...mwoah. In zoverre dat Barefoot wel voor kwaliteit MOET gaan omdat het dus een echt een bedrijf is dat met 1 merk werkt , als hun product niet deugt dan snijden ze zichzelf in de vingers.

Dus ja , je betaald voor een bedrijf dat zijn naam hoog te houden heeft , door niet teveel te gaan beknibbelen op materialen / service en garantie enzo.

Bij merkloze zadeltjes zijn de verkopers toch vaak van die tijdelijke toppers , je ziet verkopers komen die een partij zadels verkopen , en vervolgens verdwijnen de verkopers weer omdat ze bvb. teveel problemen krijgen met hun verkochte spullen , of gewoon weer wat anders gaan doen. Bovendien zijn ze zelf geen producent dus ze weten niet precies hoe de zadels in elkaar zitten , en het is geen merk dus krijgt ook geen slechte naam :D

Het blijft dan gewoon : sommige merkloosjes zijn wel goed...waarna je weer een zadel van dezelfde producent te pakken hebt :P

Wat dat betreft is het wel handig zaken doen :D

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:32

pmarena schreef:
'Tuurlijk , kijken kan altijd , zou ik ook zeker doen want het scheelt goed geld :j

Of je betaald voor de naam...mwoah. In zoverre dat Barefoot wel voor kwaliteit MOET gaan omdat het dus een echt een bedrijf is dat met 1 merk werkt , als hun product niet deugt dan snijden ze zichzelf in de vingers.

Dus ja , je betaald voor een bedrijf dat zijn naam hoog te houden heeft , door niet teveel te gaan beknibbelen op materialen / service en garantie enzo.

Bij merkloze zadeltjes zijn de verkopers toch vaak van die tijdelijke toppers , je ziet verkopers komen die een partij zadels verkopen , en vervolgens verdwijnen de verkopers weer omdat ze bvb. teveel problemen krijgen met hun verkochte spullen , of gewoon weer wat anders gaan doen. Bovendien zijn ze zelf geen producent dus ze weten niet precies hoe de zadels in elkaar zitten , en het is geen merk dus krijgt ook geen slechte naam :D

Het blijft dan gewoon : sommige merkloosjes zijn wel goed...waarna je weer een zadel van dezelfde producent te pakken hebt :P

Wat dat betreft is het wel handig zaken doen :D

Ben ik het zeker mee eens! Denk ook dat ik ook voor een Barefoot ga van het voorjaar. De naam klinkt gewoon vertrouwd en de eerste link die de TS stuurde is van mensen uit Soest. Zij hebben veel meer zadels op marktplaats en daar heb ik altijd m'n twijfels bij. Ik zie de laatste tijd dat zadelmarkt ook probeert zijn spullen via marktplaats te slijten. Koop toch liever bij een ruitersportzaak en hoop dan maar dat er mensen zijn die er verstand van hebben :+

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:49

Ik heb net een barefoot cheyenne drytex besteld. Nu maar hopen dat het meevalt, de drytex dan, weet niet goed wat ik ervan moet verwachten, er was geen testzadel in deze stof...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:27

DryTex is gewoon mooi spul hoor , leer is mooier vind ik , maar er zijn ook zat mensen die het DryTex mooier vinden :j

En het scheelt echt nog behoorlijk wat qua kosten , alleen het afwerk-materiaal is anders...dus tja...waarom dan geen kunstleder. Voor dat geld kun je toch weer andere leuke / nuttige dingen doen :)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:14

Het moet vooral lekker zitten!! Als je erop zit zie je toch amper iets van het zadel :o