[WN] Chaps, hoe wat en waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Chaps, hoe wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:42

Spijkerbroeken zijn hartstikke fijn, maar nou de winter weer van zich laat horen merk ik toch wel dat ze niet heel erg warm zijn. Nou heb je wel thermo-broeken, maar daar voel ik me nogal Michelin-mannetje in en ik vind ze niet fijn rijden. Dus, op naar de chaps! Ook handig voor de toekomstige wedstrijden.

Wil doodnormale chaps, gewoon zwart met weinig poespas en passend bij mijn lengte (schamele 1.80). Hebben jullie nog suggesties voor merken, winkels,..? Ben sowieso bij de kerstsale van Arthur te vinden om hun nieuwe boomloze zadel te bekijken, dus het makkelijkste is als ze toevallig ook daar te koop zijn *LOL*

DubbelFun

Re: Chaps, hoe wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:12

Hij zal ze best hebben en ook wel in diverse kwaliteiten en dus prijzen Haha!
Persoonlijk vind ik het ondingen Haha! óf ze zitten mooi strak en je komt zowat je paard niet op óf ze zijn wat wijder en je krijgt omgeslagen vouwen onder het rijden.
Heb je al eens gekeken naar die neopreen dingen, vooral uit de endurance hoek hoor ik daar goede dingen over.

Persoonlijk hou ik het wel op mijn jodhpur in cord-uitvoering Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:20

Mooi Haha!

Ik kom sowieso Jes haast niet meer op, zeker niet met een spijkerbroek die net uit de was komt en dus strak is ROFL
Van die KITchaps bedoel je? Heb ik wel veel goede dingen over gehoord.
Punt is alleen dat ik de chaps ook wil gebruiken op wedstrijden, en dan kan ik niet aankomen met hippe zwart/roze neopreen chaps *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:22

Waarom niet, doe eens beeldvernieuwend Haha!
Je hebt ook kunststof suede chaps, misschien zijn die wat flexibeler. Maar of die ook echt warm zijn ??

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:25

Berdien Pas wel op met bestellen bij leveranciers via internet, wij hebben nu ondervonden dat de maatvoering niet altijd overeenkomt met de maten die op de site's vermeld staan. Na 3x zijn wij er mee gestopt ondanks de uitstekende service van de tussenhandelaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:26

Lijkt me hip Ja op een harige bonte pony, boomloos zadel en knalroze chaps. Ik voorspel een trend Ja Haha!

Ze hoeven ook niet zozeer heel warm te zijn, maar meer een extra laagje tussen mijn vel en de wind/kou vormen Ja Als het echt Siberisch weer is trek ik de thermobroek wel aan. Het gaat meer voor weer zoals nou, als je na een uur rijden met gevoelloze bovenbenen van je paard af komt. Heb eindelijk geen koude tenen meer door skisokken in ruime laarzen, nou die benen nog warm en dan kan ik fijn de winter door Vork

Bedankt voor de tip Pannenkoek! Sowieso ben ik nogal huiverig met bestellen van kleding over internet, maten vallen inderdaad vaak anders uit, kleuren willen nog wel eens verschillen en ik mag graag stofjes/materiaal IRL voelen voor ik tot aankoop overga.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:34

Ik heb kunststofchaps, tsja hoe noem je zoiets, het is gemaakt van dat spul waar ook waterdichte dekens van gemaakt worden, aan de binnenkant een soort plastic laagje dat lijkt te ademen, zitten kniestukken op ik pas ze en heb ook lange benen, probleem is dat ze aan de bovenkant wat groot zijn want ik heb niet echt dikke benen.
verder zijn ze fenomenaal geweldig, je zet er de slang op en de modder boen je ervan af, zijn snel droog en heb er dagen mee in de sneeuw en regen gereden en ik had het niet koud en was ook als enige van de chappers (rest had suede of leer) nog droog.
de dag erna kwam ik ook redelijk soepel op mijn paard terwijl de suede chapbroek inderdaad rechtop bleef staan hahaha.
maar waar ze verkrijgbaar zijn weet ik helaas niet, heb dit paar in een sale gevonden 2 jaar geleden ongeveer, ze waren verdwaald in een winkel. echt knalfijne dingen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:36

Weet je toevallig het merk ook Annebelle?

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:03

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:53

Yep die had ik ook voor ogen. Bruin met een zwart streepje is toch heel netjes Haha!
Alleen staan er dus buiten de maten geen afmetingen bij (alleen de lengtemaat)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:56

Ja en dat is dan weer jammer Scheve mond
Die bruine is zeker heel chique Ja
Ga eerst eens bij Arthur kijken wat hij heeft denk ik, en mocht dat er nou echt.. niet buigbaar Huilen van het lachen uit zien dan kan ik altijd nog hieraan denken. Prijsgunstig zijn ze in ieder geval wel Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:58

ik lees even mee, ben zelf ook op zoek, maar puur voor recreatief en spijkerbroek-sparend
heb op de site van arthur sowieso gezien dat er suede exemplaren in de sale zijn Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:02

Ik heb neopreen chaps van KITT. Bevalt prima.
Zijn lekker warm met dit weer en ze zijn dacht ik ook in de mini versie verkrijgbaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:05

Berdien schreef:
Ga eerst eens bij Arthur kijken ..
en passen en kniebuigingen doen c.q. je been over een zadel heen zien te krijgen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:06

Juist DD. Ik galoppeer daar straks die winkel door in mijn chaps, dat wil jij niet weten ROFL ROFL

Ga dan sowieso voor de langere versie foetsie, aangezien het juist gaat om koude bovenbenen *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:43

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:45

Ultiem, maar een beetje prijzig.
En misschien een beetje too much, gezien Jessie haar harige pootjes. Beetje een "Tinker-met-cousin-It-idee" Huilen van het lachen

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:50

En hoe vind je deze.............. Chaps Die winkel heeft wel veel keus......

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:54

Bedankt voor de link! Ze zijn een beetje erg showachtig, en wat too much voor een normale buitenrit. Aan de andere kant.. gladlederen chaps zijn wel wat saai. Matchende pad hoeft nog niet, eerst maar een zadel zien te regelen *LOL*

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:43

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:10

Ik heb mijn "buitenchaps" destijds in Den Haag laten maken; het kosste wel wat maar ik rij er nog zeker 7 jaar mee, van laat in de lente tot vroeg in de herfst, en ze zitten nog altijd geweldig.

De chaps zelf zijn van heel stevig zwart leer, de bovenrand is suede, de achterkant van het leer dus.
Ik heb er toen franje's aan laten knippen, vond ik wel stoer Cool

Ik rij heel vaak op het strand, ze zijn heerlijk warm, laten geen wind door en als het écht koud is doe ik onder mn spijkerbroek gewoon een lange thermo-onderbroek aan Bloos

Ik heb ze zelfs eens in een baggersloot laten waaien Gestoord , uitgespoeld in bad met wat groene zeep, laten drogen, ingevet en ze waren weer als vanouds.

Maar ik geloof dat die zaak er niet meer is, jammer, het was absoluut een aanrader! Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:13

Dat klinkt goed! Ja
Franjes vind ik eigenlijk ook wel stoer. Als we dan toch helemaal op z'n kojboj's gaan, dan moeten we het ook goed doen toch? Jes een veer in 'r manen en we zijn helemaal echt ROFL
En als ik ze netjes houd kan ik ze zo aan op wedstrijden, scheelt weer in de portemonnee.

Zag laatst hele gave, bij iemand hier op Bokt. Hele wijde, super gaaf! Ja Maar gekocht in de VS. En dat is nét iets te ver weg Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:15

Je gooit nu 2 bevolkingsgroepen door elkaar Knipoog

Met wijde bedoel je misschien chinks, dat zijn kortere chaps en vallen net onder de knie. Worden veel met koeienonderdelen gebruikt.
Maar voor alleen de bovenbenen voldoen ze tegen de kou ook Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:58

Nope, volledig lange chaps maar heel wijd, wijd uit lopend. Eens zien of ik de foto's nog kan vinden.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:36

er zit nog wel een verschil tussen showchaps en werkchaps, persoonlijk vind ik dat je beter zonder chaps kan showen dan metw erkchaps, dat laatste ziet er zo uhm net niet uit (net als leren hoede, ruitjesblousen en vaal blauwe spijkerbroeken in de showring naar mijn smaak Bloos )