Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sonja schreef:Wat zijn de nadelen dan MysticTinker?
MysticTinker schreef:En hoeveel boommaten zijn er in leren zadel van gelijke prijs??Ze zien er over t algemeen wat minder mooi uit,
Ik denk dat de Wintec er heel netjes uitziet, lang niet zo 'karton'-achtig als die ZM-dingen.
ze gaan wat minder lang mee,
hoelang verwacht je dat een zadel van 300$ meegaat in zijn algemeenheid??
Ik gok dat de Wintec het van een leren zadel van die prijs gaat winnen
zijn moeilijker te repareren dan leer,
Wat wil je er aan repareren?? Hij zit net zo in elkaar als een leren zadel, dus ook net zo uit elkaar te halen.
en je kan er weinig aan aanpassen.
Wat had je hierbij in gedachten?? Aan de boom is sowieso niets of weinig aan te passen. Alleen bij dure handmade customs is dat rendabel áls het al mogelijk is.
Het wordt niet echt zachter na gebruik, vormt niet naar je kont,
In een wintec zit net zoveel vulling die naar je kont gaat staan als in een leren zadel van dezelfde prijsklasse. Dus ook niet bijster zacht of dik.
terwijl die 'old-look' juist vaak erg mooi is..
Beauty is in the eye of the beholder
En een nadeel van wintec is dat ze maar 2 boommaten hebben, dus je moet echt geluk hebben dat ie past.
DubbelDun schreef:Ze zien er over t algemeen wat minder mooi uit,
Ik denk dat de Wintec er heel netjes uitziet, lang niet zo 'karton'-achtig als die ZM-dingen.
Die zadelmarkt zooi is inderdaad meestal oerlelijk, maar als je kunststof met een leren (eventueel tweedehands) merkzadel vergelijkt dan vind ik het kunststof persoonlijk toch wat 'goedkoop' ogen.. Beetje te glad en strak..
ze gaan wat minder lang mee,
hoelang verwacht je dat een zadel van 300$ meegaat in zijn algemeenheid??
Ik gok dat de Wintec het van een leren zadel van die prijs gaat winnen
Ik zat zelf niet echt aan de zadelmarktzadels te denken, maar meer aan de merkzadelsAls je bijvoorbeeld bij de engelse zadels kijkt naar kieffer en wintec, dan zie je toch dat kieffer langer mee gaat.
zijn moeilijker te repareren dan leer,
Wat wil je er aan repareren?? Hij zit net zo in elkaar als een leren zadel, dus ook net zo uit elkaar te halen.
Volgens mij is kunststof wat lastiger aan elkaar de zetten bijvoorbeeld, je blijft de naad beter zien dan bij leer, het is voor zover ik weet moeilijker om krassen en naden weg te werken. Maar ik ben geen zadelmaker, heb dr niet zo gek veel verstand van. Dat is alleen wat ik hier om me heen zie bij mensen die reparaties hebben laten uitvoeren.
en je kan er weinig aan aanpassen.
Wat had je hierbij in gedachten?? Aan de boom is sowieso niets of weinig aan te passen. Alleen bij dure handmade customs is dat rendabel áls het al mogelijk is.
Zat meer te denken aan de zitting enzo, dacht dat dat voor leren zadels makkelijker was.. Maargoed een zadel van 500 euro zul je niet zo snel laten aanpassen denk ik.
Het wordt niet echt zachter na gebruik, vormt niet naar je kont,
In een wintec zit net zoveel vulling die naar je kont gaat staan als in een leren zadel van dezelfde prijsklasse. Dus ook niet bijster zacht of dik.
Ging me niet zo zeer om de vulling, maar het leer zelf is flexibeler dan kunststof. Kunststof kun je moeilijker oprekken, gaat niet zo makkelijk met een vorm mee buigen. Maar een leren zadel (als je bv aan de fenders denkt(maar ik weet dat de fenders altijd van leer zijn)) die zijn binnen een paar weken voor in vorm gebogen
![]()
terwijl die 'old-look' juist vaak erg mooi is..
Beauty is in the eye of the beholder
Das waar![]()
En een nadeel van wintec is dat ze maar 2 boommaten hebben, dus je moet echt geluk hebben dat ie past.
En hoeveel boommaten zijn er in leren zadel van gelijke prijs??
ALS je al weet wat voor boom daarin zit (behalve waaibomenhout of holle kunststof schalen).
Als je een zelfde prijs zoekt dan kun je nog altijd tweedehands zadels zoeken, dan zit er altijd wel iets tussen. Maar wintec (en das dus de enige goede kunststof) heeft dus niet zo gek veel keus.
Jij zou toch ook geen wintec nemen met een boom die net niet past, alleen omdat er geen andere goede bomen zijn in dezelfde prijsklasse, of wel?![]()

Voor je het weet zijn ze eruit gegroeid.