[WN] Welke schoenen/broek heb jij aan met westernrijden.....?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Welke schoenen/broek heb jij aan met westernrijden.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:30

Ik ben benieuwd wat alle western bokkers aan hebben tijden het rijden, dus de schoen/laarzen en broek en waarom?
Wat kun je wel en niet aanraden en welke web/winkels zijn leuke en goede zaken om voor dit soort spullen te kijken en dan ook nog betaalbaar Koe

Als je foto's hebt is het ook nog leuk om ze hier even te plaatsten of via een link.

nelly_555

Re: Welke schoenen/broek heb jij aan met westernrijden.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:36

Aangezien ik nog maar net begonnen ben met westernlessen rij ik nog in een doorsnee spijkerbroek en dan met stevige wandelschoenen eronder. Had eerst andere schoenen aan met stalen neuzen (doe ik altijd aan als ik ga rijden) maar deze pasten haast niet in de beugels *LOL* . Deed dan ook nog gewone mini chaps over mijn spijkerbroek heen, maar probeer volgende week eens zonder chaps, want zo zie ik ook zat mensen rijden.
Heb laatst bij de horsemann outfitter in groessen ook speciale spijkerbroeken aangepast, cowboy cut stond erop. Had ermee te maken dat de dubbele naad hierbij aan de buitenkant zat i.p.v. aan de binnenkant zoals bij normale spijkerbroeken. Helaas paste die broek niet. Maar ben wel benieuwd of er mensen zijn die met zo'n broek rijden en hoe het bevalt en of ze ook echt verschil merken?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:56

Ik ben benieuwd of iemand hier rijd met jodpur denim broeken.
Die lijken mij wel ideaal, dan heb je het confort van een rijbroek en de uitstraling van een gewone spijkerbroek met ietsje wijere pijpen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:03

Ik rijd met gewone spijkerbroek en stalschoenen. Gaat prima. Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:08

ok, dan kan dat dus ook gewoon.
Maar als je nou voor het rijden een leuke laars wilt, kun je dan ijvoorbeeld ook een gewone westernlaars kopen in de schoenenwinkel, wel een met een rechte hak natuurlijk, en die dan behandelen met spul tegen water en vuil?
Of kan dit niet?
Aangezien de meeste westernrijlaarzen best duur zijn.

Welke merken heb je allemaal voor laarzen? Koe

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:20

Ik rij met broeken van Cruel Girl of Wrangler. Qua schoenen rijd ik toch het liefste met westernlaarzen. Ik heb er nu van Sendra, maar deze zijn bijna versleten dus moet ik mij binnenkort eens een nieuw paar aanschaffen. Waarschijnlijk zullen dat er van Ariat worden.

Er zijn heel wat merken in westernlaarzen, afhankelijk van wat je er wil voor geven natuurlijk. Een gewoon paar heb je 'al' voor 150 euro, maar er zijn ook laarzen van 800 euro of meer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:23

Ik denk dat dat wel kan, maar of het lekker zit weet ik niet...
Als je het goedkoop wilt houden kun je ook gewoon luxe stalschoenen of jodphurs kopen. Lachen

Ik ben niet zo thuis in de laarzenmerken.
Het zijn altijd wel dezelfde namen, die kun je wel vinden.
Ik houd niet zo van bling/bepaalde modellen en dan blijft er weinig over, precies mijn smaak, dus daar weet ik geen naam bij. Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:25

Overigens rijdt ik in mijn gewone spijkerbroeken, zit ook een wrangler bij. Vind het weinig verschil maken, volgens mij is het ook gewoon 'de naam'. Misschien als je heel hoog rijd of meerdere paarden per dag rijd, dat je daar meer waarde aan hecht. Voor mijn gemiddeld zes rustige ritjes per week voldoet dit prima. Lachen

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:26

Ik rij in een oude spijkerbroek zonder dubbel stiksel en met Sendra laarzen. Toen ik net begon reed ik met jodphurs (schrijf je dat zo?) maar daar passen mijn westernsporen niet omheen vandaar dat ik maar laarzen heb gekocht. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik mijn oude stalschoentjes toch een stuk lekkerder vond zitten (en rijden) dan die logge westernlaarzen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:27

Maar San, om je stalschoenen passen je sporen toch wel. Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:32

Ik rij met Wranglerbroeken omdat die mij sowieso het lekkerste zitten, ook met rijden. Die haal ik uit de 'gewone' winkel (heb een vast adres in de buurt waar ze mijn modelletje meestal wel op voorraad hebben). Momenteel heb ik daaronder dan een soort wandel/bergschoenen, gewoon van de Scapino. Zitten heerlijk, kunnen tegen een stootje en wat vuil en zelfs lopen gaat fijn. Tong uitsteken Daarvoor een paar Mountain Horse stalschoenen tot op de draad versleten, ook prima muiltjes voor de gevorderde baggerragger.

Al ben ik wel al lang stiekum op zoek naar western laarzen. Alleen zo jammer dat ik van die verdraait ingewikkelde voeten heb en dus bijna niets pas. Voor de bedragen die voor een beetje redelijke laars gelden (idd vanaf dik 100 euro tot wat de gek er voor geeft) verwacht ik wel iets dat gewoon netjes past en dat is toch moeilijk met die 38, 5 en nog net teveel om in een 38,5 te passen voeten met van die schattige smalle hieltjes (leuk voor zomerschoentjes, maar vind maar eens iets wat wat robuuster is Boos! ).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:41

Westernlaarzen, maar ik weet het merk niet meer ROFL
Waren onder de €100 in ieder geval, en gewoon bruin zonder poespas of zo'n -sorry- verschrikkelijke puntneus Clown
Heb wel zo'n jeans look-a-like jodphurbroek, maar die past niet boven mijn laarzen Huilen van het lachen
Verder twee Wrangler broeken, die haal ik gewoon bij de Jeans Centre. Het gaat me om de enkele naad aan de binnenkant, voor mijn eigen velletje en voor mijn Barefoot, die is niet zo blij met die spijkerbroeken Nagelbijten / Gniffelen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:55

@berdien, is je BF alleen n iet blij met een bubbele maat of zowiezo niet met spijkerbroek?

Gwen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:17

ik rij nu bijna een jaartje western (op n manege), heb nu 2 broeken, Wrangler en Barkley, en laarzen van Rods,com, zitten heerlijk!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:07

Ik rij met gewone spijkerbroek en wrangler. Nu zeg ik eerlijk dat ik dat vroeger al deed op een engels zadel en nooit last heb gehad. Nu dus ook nog steeds niet.
Toch hoor je van mensen dat ze zich snel openrijden en waar dat dan in verschilt per persoon???
De gewone wrangler is wel iets anders dan uit de shops volgens mij. De Cowboy fit die ik heb zit wat rek in, is best stevige jeans en smal om de laarzen. Als ik een gewone broek draag zit ie daar meestal wel iets wijder en zit er geen rek in.
Prettig is het wel als je de broek iets langer koopt. Ik draag normaal 32, maar 34 lengte is dan prettiger en als ie wat strakker blijft zitten om je laars zit het precies goed.
Als ik met mijn Timberlands bijv rijd, dan hoeft het van mij niet zo lang.

Dubbeldun hier op bokt rijdt volgens mij met jodhpurs broeken en Rina meen ik ook, als ze het goed vinden dat ik hun namen noem......Op zich maakt het natuurlijk niet uit als je dat prettig vindt.
@pluizebolpum, ik heb old west laarzen gekocht bij Evelien. Mijn zoontje had die al en waren echt niet duur. Ze zijn vrij normaal verder. Maar ik wist al dat ze erg uitlopen. Ik heb 38,5 en smalle voeten, dus ging passen en vond 38 wat krap, maar in 39 ging ik sloffen. Heb dus de 38 genomen en eerst met dun sokje gedragen en zijn echt goed uitgelopen. Het is ook geen zwaar of lomp model dat van je voet zakt. Het is gewoon een nette, niet opvallende laars die zijn werk doet en als je ze hebt ingelopen prima zitten.
Ik moet zelf alleen afleren mijn laarzen niet uit te drukken, maar die afwijking heb ik dus al even en ik doe het zonder dat ik het door heb. Dat gaat wel zeer doen aan je hielen. Maar ik heb het dus niet goed door wanneer ik het doe en van de buitenkant is het ook niet te zien. Probeer erop te letten en af te wisselen met schoenen, waarmee ik het niet kan.......

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 08:00

Evelien van Eurohorse?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:46

Ja Evelien van Eurohorse.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:46

Ik rij met de stretchjeans Linda van Bram's Paris, die is niet duur en zit lekker. Ook houden ze zich qua slijtage best goed.

Verder heb ik Sancho linedance laarzen van ebay voor 16 euro, met de -lelijke- schuine hak en de -verschrikkelijke- Clown puntneus Knipoog. Ze waren niet duur en voor op stal/in de blubber zijn ze prima. Bovendien zitten ze lekker.

Voor "sjiek" heb ik een paar vrij simpele Old West laarzen gekocht op het NK, deze waren 99 euro en die heb ik goed behandeld met Kiwi-water/vuildicht spul, zodat ze ook mooi blijven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:49

Ik rij met een spijkerbroek met enkele naad aan de binnenkant van het been, en met Ariat Cascades. Op het richeltje van mijn hak blijft de spoor mooi zitten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

Ik draag een gewone stretch spijkerbroek en legerkisten. Eerst droeg ik gewoon laarzen van de Bristol, werkte ook prima Haha! (maar ik draag geen sporen)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:58

Ik rij altijd met van die jodphur broeken. Nu heb ik er een van HKM die net een 'echte' spijkerbroek lijkt. Ik vind ze 10x lekkerder zitten dan een gewone spijkerbroek. Zeker bij lange ritten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:42

Ik heb Steeds jeansrijbroeken zonder naad aan de binnenkant en voor de winter jodhpurbroeken van HKM of USG.
Ariat laarzen/enkelboots of elk ander merk wat daarvoor geschikt is.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:58

Altijd met Wrangler (meestal SlimFit) spijkerbroeken, die gaan toch het langste mee. In het verleden ook wel met (even oneerbiedig) goedkope broeken gereden, maar daar scheurde ik dan na een maand finaal uit Bloos
Laarzen heb ik al een aantal paar van Ariat versleten; ze kosten wel even wat, maar ze gaan bij mij altijd minimaal 3 jaar mee bij dagelijks gebruik, ook uitmesten enzo. Voordeel is dat ik nu al 2x in Australie laarzen heb kunnen kopen, daar kosten ze minder Haha!

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:11

Weet iemand of die wrangler broeken ook een beetje in grote maten te verkrijgen zijn? En liefst met stretch... (ik heb maat 50 nodig Bloos )

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:14

Ik zie dat je in tegelen woont. Dan zou je voor een goedkope wrangler naar de outlet in roermond kunnen gaan. Daar ligt een winkel die wranglers verkoopt. Tussen de 25 en 35 euro heb je een fatsoenlijke wrangler.

Ik heb zelf 2x een wranglerbroek daar gehaald, ze zitten en rijden heerlijk. Voor mij wel het nadeel dat ik lange, smalle benen heb. De europese wranglers gaan namelijk maar tot lengtemaat 34 gaan, dus tijdens het rijden gaat het maar nèt. Daarom heb ik nu ook een cruel girl broek, die zijn wel lang en smal.

En verder rijd ik met lace-up schoenen van Ariat (de heritage lacer), omdat mijn voeten en kuiten te smal voor fatsoenlijk zittende laarzen in maatje 41. Dergelijke schoenen zitten ook heerlijk!