Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Rhaia schreef:De boomloze zadels zoals bijvoorbeld een Bob Marshall zijn lichter dan de zadels met bomen. Ik weet dat er veel mensen met arabjes een BM hebben, dus wellicht kun je eens informeren hiervoor?
Succes!

rockwitch schreef:Ik heb een Wintec kunststof westernzadeltje, zit als een huis en is 15 inch. Mijn paard is er inmiddels uitgegroeid, maar misschien zou het wat voor jou paardje zijn. Het is echt voor een smal paardje.
Dit is mijn zadel (te koop dus). Ik weet alleen niet wat een roundskirt is. Maar als je interesse hebt, laat het maar weten. Hopelijk kan dit wel met de rug van ja paardje.

DubbelDun schreef:Een roundskirt BM zal ong 10-11 kilo wegen zeker als je er geen zware metalen beugels aan hangt.
Een kunststof Wintec zit ook ongeveer op dat gewicht, misschien zelfs nog iets lichter.
Als je boomloos wilt heb je meer mogelijkheden. BareFoot, StarTrekk, Hilason hebben allemaal vrij korte zadels, die niet zoveel wegen.

Balder schreef:Wat zijn de ervaringen met de Hilason zadels?
.zowel met het zadel als met met de levering.