De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:15

Ahh edges. Bij keilen denk ik meteen aan keilbouten :D
Nou die edges er onder uit en kijken of het probleem dan opgelost is.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:24

Nou inderdaad al een heel veel beter zweetbeeld!

Aan een kant alles nat aan de andere kant beetje droog maar heb niet zo heel lang gereden en pony is scheef dus zou ook daarmee kunnen samenhangen. Iig al veel beter!

Mijn andere haf vandaag voor de eerste keer met zijn nieuwe freemax gereden en jeeeyyyyy wat een super gevoel hij liep geweldig! En bij hem een helemaal egaal zweetbeeld jippie!

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:27

Ik breek weer even in! Heb een supergave Freemax Cow Choco in bestelling staan voor mijn Criollo <3 *\o/* Van de winter wil ik hier wel graag een schaapje op leggen. Welke keuzes zou ik hier in hebben die passen? En zit er kwaliteits verschil in verschillende bontjes? Zag er laatst ook eentje welke na gebruik al flink dun was geworden, het liefst heb ik natuurlijk dat ie zo dik en poofy mogelijk blijft! :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:54

MissWeenie schreef:
Ik breek weer even in! Heb een supergave Freemax Cow Choco in bestelling staan voor mijn Criollo <3 *\o/* Van de winter wil ik hier wel graag een schaapje op leggen. Welke keuzes zou ik hier in hebben die passen? En zit er kwaliteits verschil in verschillende bontjes? Zag er laatst ook eentje welke na gebruik al flink dun was geworden, het liefst heb ik natuurlijk dat ie zo dik en poofy mogelijk blijft! :)


Ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar ik heb het schaapje uit m'n webshop, de versie met knop. Deze blijft lekker wollig. Af en toe even je bontje eraf halen en opborstelen helpt ook om hem "fluffy" te houden :)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:57

Ik heb de Christ bontjes op mijn freemax zadels, maar denk als ik nog een keer nieuwe zou bestellen ik voor de bontjes van Kitty ga.

Borstel ze regelmatig op en dan blijven ze mooi :-)

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:27

Oké, dus de bontjes een beetje TLC geven en dan komt het goed :) Waarom zou je nu voor Kifrahorse ipv Christ gaan Loes?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:48

Ik de K dat die zeker net Zo goed zijn maar goedkoper ;-)

Die van Christ zijn verder prima hoor, maar had er stiekem net iets meer van verwacht.

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:17

Afbeelding

Ik heb een bontje van mattes, deze is na circa 10 jaar gebruik nog steeds wollig (krijgt iets slijtage bij mijn benen). Kost wat centjes maar absoluut een top ding. Wordt veel gebruikt!

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:01

Ik heb het idee dat mijn zadel niet helemaal meer lekker ligt, dus een berichtje naar Lilianne gestuurd voor een passessie.
N.a.v. Loes ook eens wat minder strak aangesingeld. Mooiere zweetplekken en paardlief liep er beter onder.
Dus dat blijven we sowieso maar doen :D
Maar goed, wil los van dat toch even een check doen. Hopelijk is het met een fork of van die chips op te lossen.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:06

Ohhh Amanda nou dan ben ik erg benieuwd wat er bij jou uitkomt!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:19

Ik heb vandaag een succesvolle PLIP test gedaan met de Freemax van een stalgenootje. Foto's staan in het boomloos topic ;-)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:05

Plip?

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:15

Port Lewis Impression Pad ;)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

Oh sorry :o zoals Dubbeldun al aangaf: Port Lewis Impression Pad.

OlympicOrry

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:07

Ik heb het afgelopen jaar met veel plezier met de freemax gereden, mooie pasvorm en goede kwaliteit en zou hem zo ook iedereen aanraden, helaas was mijn voorliefde voor spaanse zadel groter, en ben ik daar nu bij uitgekomen dus gaat mijne in de verkoop.
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 20-06-17 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie eruit gehaald.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:30

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw paardje en sta nu op het punt een keuze te maken mbt zadel. Waarom hebben jullie gekozen voor de FreeMax en niet voor een ander westernzadel? Ik heb een aantal pagina's teruggelezen, maar maar kon niet echt op het antwoord komen.

Ik ben benieuwd naar jullie motivatie/ervaringen.

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:59

Ik heb voor de Freemax 3 andere westernzadels gehad, met boom. In 4 jaar tijd. Daar was ik wel klaar mee zeg maar :D
Het voordeel van de Freemax vind ik de flexibiliteit van het zadel en de mogelijkheid tot aanpassen. Mijn ruin loopt er heel fijn onder en ik zit er heerlijk op.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:21

Mijn freemax is te koop.
Ondanks dat hij volgens Lilianne wel goed ligt blijf ik zelf het gevoel houden dat hij niet goed ligt.
Paard heeft een hekel aan het zadel gekregen en ik heb er zelf ook geen vertrouwen meer in.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:48

Soms wijst alles er op dat een zadel prima ligt, maar vindt een paard het toch niet fijn...dat kan gebeuren helaas :(:)

Het is niet iets heel onbenulligs als een singel die gewoon niet lekker zit voor het beestje?

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:27

Nee zadel blijft toch beetje schuiven, lijkt wat naar voren te kantelen tijdens het rijden. Paardje is de laatste tijd weer flink gegroeid maar alleen z'n achterhand dus hij is overbouwd.
Heb van alles geprobeerd maar hij krijgt er duidelijk rugpijn van en ben er klaar mee.
Baal er ook van want was dolenthousiast over het zadel.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:29

Oh balen zeg. Dat groeien is sowieso tricky natuurlijk, en overbouwd zijn is sowieso niet handig met zadels... hopelijk gaat de voorhand snel weer bijtrekken :)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:46

Marg schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw paardje en sta nu op het punt een keuze te maken mbt zadel. Waarom hebben jullie gekozen voor de FreeMax en niet voor een ander westernzadel? Ik heb een aantal pagina's teruggelezen, maar maar kon niet echt op het antwoord komen.

Ik ben benieuwd naar jullie motivatie/ervaringen.

Mijn paard heeft een lastige bouw, de zoektocht naar een goed passend dresuurzadel duurde erg lang. Dus toen ik een weternzadel wilde aanschaffen ging ik daardoor maar boomloos kijken. De meeste zadels hiervan zijn niet mijn smaak. De Freemax ziet er gewoon mooi uit, zit heerlijk en mij paard loopt er fijn onder. Mijn instructrice zei ook dat het goede zadel waren en dat ze mij liever op een Freemax dan een barefoot zag rijden.
Alle punten bij elkaar opgeteld en dus voor een Freemax gegaan. Tot nu toe nog steeds geen spijt. Voor mijn andere paard komt ook een Freemax wanneer hij oud genoeg is.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:08

Even spammen met onze nieuwe pad, de burioni wol round. Moet zeggen dat ik dit model en de kleurtjes helemaal super vind.Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:27

Het valt iig goed op :D

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:55

Oh die past er echt bijzonder mooi onder +:)+