[WN] western zadel goed???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maureenppc

western zadel goed???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:02

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:03

Dat kan buiten een goede zadelmaker, niemand jou vertellen. En al zeker niet online ;)
Je zult dus altijd moeten laten passen, en is het erg belangrijk dat iemand er naar kijkt die er voor geleerd heeft :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:06

idd......Hoe moet iemand dat online kunnen zien???
Zelfs als het op de rug van je paard ligt zou het kunnen lijken of het past maar zou het wel eens helemaal fout kunnen liggen.
Ik heb zelfs een zadelpasser gehad die een te grote boom maat als passend zag >;)
En dan rijd je net zoals ik toen je paard naar de knoppen.
Doe jezelf en je paard een plezier en geeft er wat aan uit door er een erkende zadelpasser naar te laten kijken

Maureenppc

Re: western zadel goed???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:09

het kan ook zijn dat sommige het merk kennen en zeggen dat het geen goed zadel is ofzo.
als ik heb ga passen neem ik ook een zadel maker mee

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:10

dus je wilt weten of dat zadel van goede kwaliteit is?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:10

Beide zadels zijn zadelmarkt- of vergelijkbare kwaliteit. Laat je niet misleiden door de naam Montana, je hebt van continental ook een lijn montana-zadels van redelijke kwaliteit maar dat is dit zadel zeker niet.

Bokker Dubbeldun heeft een mooie link in haar onderschrift over de kwaliteit en veiligheid van deze zadels.

Mijn inziens niet geschikt voor op een paardenrug.

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:43

Quartel, ja graag, weet jij dat :P

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:46

Ik zou zeggen beide zadels niet aan beginnen.

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:47

Vraagje, gewoon om te weten, waarom niet?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:49

Zoals Gaucho al schrijft, zijn dit zadels van zadelmarkt.nl kwaliteit.
Dit is heel slecht leer en het zadel zit slecht in elkaar.
Door hiermee te rijden gaat de rug van je paard zeker kapot.

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:54

Okay....dat wist ik nog niet echt.... Maar ik neem ook een zadel maker mee

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:05

Ik zie dat je al antwoord hebt :D
Jouw zadelmaker??
Die zou het je ook zo kunnen vertellen zonder dat die mee gaat kijken.
Ik zou er zelf de moeite niet voor doen

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 06:51

okay, ik vraag het wel, maar ik heb ook nog een vraagje over die eerste advertentie, die vrouw heeft wel met dat zadel lang mee gereden. waarom zou het dan slecht zijn???

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:45

HAR -> WN-TR

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:21

Maureenppc schreef:
okay, ik vraag het wel, maar ik heb ook nog een vraagje over die eerste advertentie, die vrouw heeft wel met dat zadel lang mee gereden. waarom zou het dan slecht zijn???

Verkoper kan er moeilijk bij zetten dan de kwaliteit niet deugd he :) dan geraakt ze er nooit van af. Er zijn genoeg mensen die lang met een slecht zadel rijden en zo de rug van hun viervoeter om zeep helpen, is niet altijd kwaadwillend, maar vaak zijn ze er gewoon niet van op de hoogte dat het zadel eigenlijk niet goed ligt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:25

Maureenppc schreef:

Als iemand iets doet wil dat toch niet zeggen dat dat verstandig was?? Als iemand in de sloot springt doe je dat toch niet blindelings na??

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:26

ik tem even
er is je gisteren al door een MOD verteld dat het niet toegestaan is meerdere topics te openen met dezelfde vraag

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:27

Maureenppc dit is als het zoveelste topic over zadels van je en in ieder topic word je aangeraden om een goede zadelmaker te laten komen. Misschien is het een idee om dit advies ter harte te gaan nemen ipv steeds nieuwe topics openen en op zoek te blijven naar zo goedkoop mogelijke zadels.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 18-04-13 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:35

lizy29 schreef:
Maureenppc dit is als het zoveelste topic over zadels van je en in ieder topic word je aangeraden om een goede zadelmaker te laten komen. Misschien is het een idee om dit advies ter harte te gaan nemen ipv steeds nieuwe topics openen en op zoek te blijven naar zo goed mogelijke zadels.

*\o/*

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:35

Als ik je antwoorden zie, lijkt het alsof je alsnog serieus overweegt om zo'n zadel aan te schaffen. Als je dat doet, leg het bedrag dat je spaart omdat je geen "duur" en degelijk zadel koopt dan gelijk maar aan de kant voor de DA :(:)

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:10

doe ff allemaal niet zo boos!!! ik weet niet hoe je een topic verweider. en een zadel maker meenemen kost ook weer veel geld, ik ben niet rijk! en die vrouw heeft er western wedstrijden mee gedaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:23

Je vraagt hier iets bij western. Dat is hartstikke goed, maar dan krijg je gewoon eerlijke antwoorden. Een aantal mensen rijden al langere tijd western en ook aardig serieus. dat betekent niet altijd grote shows, maar hebben zich wel verdiept in wat western is en wat goed is of juist niet.

Zoals je in dubbeldun haar onderschrift kan zien en lezen zijn de slechte westernzadels echt slecht voor je paard. Als je van je paard houdt, doe je zo een zadel er niet op. Daarnaast, als je wienig geld hebt, wil je echt niet de veearts/osteopaat rekeningen krijgen als je met zo een zadel gaat rijden.

Degene die het verkoopt, wil verkopen en kan wel van alles zeggen. Er worden heeeeeeeeeel veel baggerzadels aangeboden, ook door engelse zadel verkopers en die willen hun spul gewoon kwijt.
Ze weten inmiddels ook een beetje wat echt western is en gaan daar hun verkooppraatje op richten.

Heel veel mensen willen even een westernzadel erbij voor de leuk, een buitenrit of weet ik het. Maar western is net zo een serieuze sport als dressuur of springen. De goede zadels zijn duurder, omdat het ook veel kwaliteit heeft. Maar de pasvorm is erg moeilijk. Er zijn maar enkele mensen die een westernzadel kunnen aanmeten. We hebben slechts 3 echt bekende ( waar overigens ook de meningen over verdeelt zijn )

Western is niet een zadel erop, teugel los en beetje hobbelen helaas. En met alleen een zadel ben je er nog niet. Een goede pad eronder is ook snel 150 euro en meer......Maar je krijgt wel kwaliteit. Meeste van ons hebben niet 20 verschillende kleuren dekjes voor 1 paardje. Met 2 of 3 goede pads kom je een heel eind.

Er zijn echt wel goede 2e hands zadels te vinden die niet altijd gek duur zijn. Passen is dan wel een probleem. Iemand die zijn zadel kwijt wil zal snel zeggen dat het op je paardje past, maar dat kun je niet zien door alleen een zadel erop te leggen en je hand er onderdoor te halen. Je kan wel een heel end in de buurt komen als je veel ervaring hebt, maar anders moet je er gewoon niet aan beginnen.

Je bent denk ik nog heel jong, dus alle tijd om door te sparen voor iets goeds. Beter vooor je paard en uiteindelijk ook voor jou. Als je het echt wil, komt het echt wel :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:56

Maureenppc schreef:
doe ff allemaal niet zo boos!!! ik weet niet hoe je een topic verweider. en een zadel maker meenemen kost ook weer veel geld, ik ben niet rijk! en die vrouw heeft er western wedstrijden mee gedaan.

Tja als je geen antwoord wilt, want uit dit antwoord blijkt dat totaal geen zin hebt om de antwoorden serieus te nemen, dan moet je ook geen vragen stellen.. Simpel zat toch?

En net zo langtopics openen tot iemand zegt 'leuk joh, gewoon doen wat voor een prikkie heb je een topzadel' gaat niet werken! Goedkope zadels zijn prut zelfs de tiende keer dat je het vraagt!

Maureenppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 16:08

nee maar jij zegt de hele tijd het zelfde, daar heb ik tog ook niks aan. en jij denkt dat je alles beter weet, luister ook eens naar andere

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:20

TS, ik snap dat je niet zoveel geld hebt om een goed westernzadel te kopen op jouw leeftijd. Maar dat is wel heel erg belangrijk voor de rug van je paard. Je wil haar toch geen pijn doen?
Heb je nu wel een goed passend zadel voor je paard (dressuur/springzadel oid)? Dan zou je misschien daar eens op kunnen beginnen met western lessen. Dan kan je ondertussen sparen voor een goed zadel en een goede zadelpasser.

Troi (en andere) zegt het niet om je te pesten, maar om je te helpen. En ze zijn ook niet boos op je.
Snap dat het vervelend is dat je er zoveel geld aan uit moet gaan geven maar een goedkoop zadel is gewoon heel slecht voor je paard.

Jij wilt toch ook niet lopen op schoenen die veel te krap zijn? Dat loopt niet lekker en dan krijg je zere voeten.
Geldt ook voor je paardje; die zal met dit zadel uiteindelijk (waarschijnlijk) flinke rugpijn krijgen.