Australisch stockzadel

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Puppetje

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:28

Wie weet in Friesland een goede zadelmaker waar ik een stockzadel kan laten aanmeten? Ik heb helemaal geen ervaring met deze zadels en zou er graag 1 willen hebben voor buitenritten.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:24

evaeva schreef:
sorry waar je ze kan laten aanmeten in friesland weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn vader een australian heeft gehad en ze toen heel fijn vond maar toen hij verder met dressuur ging had hij er veel last van dat zijn benen te ver naar voren staken, want dat was hij gewend door zijn australian.

Ik mag met mijn paard alleen nog maar recreatief rijden vanwege een vorm van slijtage in zijn rug. Hij kan de wedstrijdsport niet meer aan, dus dressurrijden is verder niet aan de orde daar heeft hij al een superzadel voor.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:44

En die van Norton is dat wat?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:23

linky schreef:
Hoi Puppetje,

Ik heb ook een Norton Stock, scheelt echt heel veel in gewicht! Je gooit hem zo op je paard, de beugels zijn zwaarder dan het zadel!
Ik weet niet waar je woont, ik zit op de grens van Friesland/Groningen, als je wilt mag je hier wel komen en hem proberen hoor!
zit heerlijk, lekker warm aan je kont............... ik heb ook een leren, kun je het verschil voelen. Echt gigantisch!

Waar heb jij het zadel gekocht, want ik wil niet zomaar een zadel van internet af kopen. Ik wil het toch eerst laten passen. Tot nu toe heb ik dit zadel alleen bij internetwinkels gevonden.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:29

Ik heb liever niet een zadel wat opgestuurd wordt, ik wil echt gewoon passen en goed advies of het goed ligt, juist voor zijn rug. Wel bedankt voor het aanbod.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:25

Als het goed is kan ik dit weekend bij iemand hier in de buurt proefrijden. Zij woont maar 8 km. bij mij vandaan en dat scheelt toch behoorlijk. Norton heeft ook een leren stockzadel zag ik in een catalogus, is dit zadel dan ook zo zwaar?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:04

Ja die had ik ook al gevonden op internet. Ze zien er inderdaad prachtig uit, maar alleen de naam zadelmarkt gaan al mijn haren overeind staan.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:50

Dit vind ik ook een mooi zadel trouwens.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:31

Ik heb een zadel nodig voor een KWPN-er van 1.69 die best wel breed is. Hij heeft van een normaal zadel boommaat 4. Zelf ben ik 1.77 dus ik heb zeker een 18 inch nodig. Geen idee trouwens hoe de maten met zulke zadels zijn. Gelukkig past mijn dressuurzadel ook nog op mijn andere paard anders was het wel zonde geweest van mijn net nieuwe zadel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie