Westernboots, show die van jou!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:38

ik heb ook fatbaby's. Die zijn leuk voor casual, maar ik vind ze niet geschikt om mee te rijden.

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:35

Niet alle Fatbabay's zijn daar idd voor geschikt. Maar je hebt verschillende soorten. De eerste met die hele dikke zolen; daar moet je niet mee willen rijden. Maar de latere versie heeft ook dunnere zolen en die zijn prima om mee te rijden mits ze lekker zitten uiteraard :)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 18:55

Hier heb ik echt oprecht geen moeite met rijden. Enige is dat soms mijn jodhpur broeken eens over mijn boots ‘floppen’, irriteert me dan, maar dat gebeurt dan mss eens in de 2 maand.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:05

Wat maakt ze dan niet fijn om te rijden. Mijn probabys rijden prima met een westernzadel. Nooit het idee dat ze te kort zijn

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 10:50

Ik vind ze gewoon niet fijn om mee te rijden. Rijden doe ik enkel met mijn DeNiro's.

FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:23

Hoi!

Ik heb onlangs laarzen besteld bij Ariat (klik hier), ik heb alleen maat 41, waardoor het heel raar lijkt met die vierkante neus:( Bijna alles op de website heeft een vierkante neus.

Daarom ben ik opzoek naar wat anders! Hebben jullie tips voor laarzen met een mooie uitstraling, geen wijde vierkante neus en een mooi prijsje?

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:02

FasKaya schreef:
Hoi!

Ik heb onlangs laarzen besteld bij Ariat (klik hier), ik heb alleen maat 41, waardoor het heel raar lijkt met die vierkante neus:( Bijna alles op de website heeft een vierkante neus.

Daarom ben ik opzoek naar wat anders! Hebben jullie tips voor laarzen met een mooie uitstraling, geen wijde vierkante neus en een mooi prijsje?
Ik heb hetzelfde probleem, die lange neusen staan mij echt niet (ongeacht vierkant of in een punt). Sendra heeft wat modelen met korte neuzen, dat is ook het type dat ik een paar posts terug heb geposts als mijn nieuwe schoenen.

Nogsteeds erg blij met de mijne, heb nu 1 keer laten verzolen (dat is regulier onderhoud bij leren zolen, je kan er ook ruber onder laten zetten als je daar niet mee wil zitten). Niet een klein prijsje en ook zelden sale, maar prijs/kwaliteit technisch wel de prijs waard.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:11

Ariat heeft toch heel wat ronde tippen aan?
Draad enkel ronde tippen van ariat. De fatbaby, probaby en héritage hebben allemaal sowieso ronde tippen en dan zullen er nog zijn die ik niet ken.

Je kan op de site filteren op tip-vorm.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 07:59

Ik heb sendra met een ronde neus. Duur, maar absoluut hun geld waard en niet zo lomp als die brede fatbaby's en niet zo lelijk als vierkante neuzen. Echt een mooie, elegante en stoere laars. Je kunt er alleen niet mee rijden, zool is spekglad.

FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:37

tengeltje11 schreef:
Ariat heeft toch heel wat ronde tippen aan?
Draad enkel ronde tippen van ariat. De fatbaby, probaby en héritage hebben allemaal sowieso ronde tippen en dan zullen er nog zijn die ik niet ken.

Je kan op de site filteren op tip-vorm.


Ja, ik heb inderdaad ook de fatbaby's, maar die storen mij tijdens het rijden, omdat ze te kort zijn. De heritage zit er qua lengte net tussen in, maar die gok durf ik niet te nemen


Tink89 schreef:
Ik heb sendra met een ronde neus. Duur, maar absoluut hun geld waard en niet zo lomp als die brede fatbaby's en niet zo lelijk als vierkante neuzen. Echt een mooie, elegante en stoere laars. Je kunt er alleen niet mee rijden, zool is spekglad.


Geldt dit voor alle Sendra's dat je er niet mee kan rijden?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:10

Ik heb de heritage en die vind ik erg fijn zitten en lopen. Heb maat 42 en vind ze niet erg lomp

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:37

FasKaya schreef:
Tink89 schreef:
Ik heb sendra met een ronde neus. Duur, maar absoluut hun geld waard en niet zo lomp als die brede fatbaby's en niet zo lelijk als vierkante neuzen. Echt een mooie, elegante en stoere laars. Je kunt er alleen niet mee rijden, zool is spekglad.
Geldt dit voor alle Sendra's dat je er niet mee kan rijden?
Sendra's komen naar mijn weten allemaal met een leren zool en dat is idd een stuk gladder dan rubber. Er zit geen profiel op en zeker nieuw zijn ze gelakt en dus glad. Die lak loop je eraf en dan zijn ze iets stugger maar niet heel extreem. Zorgt wel dat je netjes gaat lopen, want als je je voeten niet netjes optilt en schuift/sjokked ga je idd glijden (was wel ff wennen). Maar als je netjes loopt heb je daar geen last van. Inmiddels kan ik er zelfs op het ijs gewoon mee lopen en denk ik er ook niet meer bij na, het zijn goede schoenen als je wil werken aan je looptechniek lol.

Maar ik heb ook van genoeg mensen gehoord die er wel mee rijden, dus kan wel denk ik? Hou er alleen wel rekening mee dat er geen profiel op zit, dus wellicht niet handig/fijn als je rijschoenen gewend bent die dat wel hebben.

Overigens heeft Sendra verschillende modellen neuzen, ook langere ronde en vierkanten. Dus ik zou wel ff opletten welke je koopt.

tengeltje11 schreef:
Ariat heeft toch heel wat ronde tippen aan?
Draad enkel ronde tippen van ariat. De fatbaby, probaby en héritage hebben allemaal sowieso ronde tippen en dan zullen er nog zijn die ik niet ken.

Je kan op de site filteren op tip-vorm.
Sommige ronde toppen zijn nog steeds lang, dus dat is wel iets om in de gaten te houden afhankelijk of het probleem in de vorm of de lengte zit. Persoonlijk staan lange schoenen mij niet goed, dus lange ronde neuzen ook niet. Weet niet of de Ariats ook kort zijn zoals het korte model Sendra's?

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:08

Cambionn schreef:
Sendra's komen naar mijn weten allemaal met een leren zool en dat is idd een stuk gladder dan rubber. Er zit geen profiel op en zeker nieuw zijn ze gelakt en dus glad.

Je hebt van Sendra ook roper boots, met rubberen profielzool en ronde neus. Ideaal voor paardrijden.
https://www.boeties.nl/sendra-roper-boots-5357-sprinter-tang-green

FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:01

Mikkee schreef:
Cambionn schreef:
Sendra's komen naar mijn weten allemaal met een leren zool en dat is idd een stuk gladder dan rubber. Er zit geen profiel op en zeker nieuw zijn ze gelakt en dus glad.

Je hebt van Sendra ook roper boots, met rubberen profielzool en ronde neus. Ideaal voor paardrijden.
https://www.boeties.nl/sendra-roper-boots-5357-sprinter-tang-green


Deze zijn heel mooi! Maar boven mijn budget helaas.

Ik rij nu pas een halfjaar western, dus ben nogal een beginner hierin. Ik heb bij Ariat alleen tussen de 'performance' laarzen gekeken, denkende dat alleen die geschikt zijn voor het rijden.

Denken jullie dat deze ook gewoon geschikt zijn?

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:20

Ik vind die meer op line dance laarzen lijken. Je kan er vast wel mee rijden maar persoonlijk vind ik een schuine hak ´niet echt´ lijken :') mijn sporen blijven ook beter zitten met een rechte hak.
Ik heb deze met een korte ronde teen
https://www.ariat.com/nl/en/P23388_W_FO ... h=B_Medium

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:28

Zo een paar heb ik ook idd, maar die zijn ook niet heel hoog. Wel een stukje hogen dan de fatbaby’s.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:52

Heb 2 paar sendra's, eentje zeker met rubber zool en de andere heb ik al bijna 10 jaar en geen idee wat daar onder zit :') Kan me iig niet herinneren dat ze glad zijn geweest, en zolen zijn dus ook niet zo heftig gesleten als leer doet. Ik vind het iig echt heerlijke laarzen, zo'n fijn merk!

FasKaya

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:49

Dank voor jullie reacties! Ik heb deze gevonden, die ga ik proberen. Niet zo gek op het blauwe, maar daar kan een broek overheen :+

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:30

Afbeelding
Dit zijn mijn sendra's <3