Starten met ander mans paard?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 09:39

Ik weet niet of hier al een topic over is, kon er geen 1 vinden in ieder geval.

Ik heb een 4 jarige ruin die nog nooit op wedstrijd is geweest, nu ben ik nog een beginner en heb ook nog nooit een wedstrijd gereden. Een vriendin van mij wil graag mijn paardje voorbrengen in WRAN onderdelen, om mijn paard aan wedstrijden te laten wennen zonder dat ik persé moet starten.

Als ik voor haar en mijn paard als combi een startnummer aanvraag, mag zij dan starten in WRAN onderdelen??

xx Gillian

Anoniem

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:52

Ja.

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:17

Sonja schreef:
Ja.


Thnx voor je reactie, dan ga ik nu maar een start nummer aanvragen Lachen

Anoniem

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:18

Kijk voor verdere info maar even op www.westernsport.nl bij startnummer aanvragen. Let wel even op de juiste categorie om in te starten en de voorwaarden die daar aan verbonden zijn.
Veel plezier!

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:04

oke, ik zal eens even kijken... je bedoeld met juiste categorie dat ik alleen WRAN aan vink??!

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:12

en ze moet open starten.

Anoniem

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:41

Bij beginners volgens mij niet hoor dizzy. Tenzij de vriendin vd de TS geen beginner meer is.

Gillian1987: Als zij in de open punten haalt moet jij al in de amateurs starten.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 05:11

volgens mij als je een paard van een ander start die niet op jouw naam staat moet je open starten.....
of is dat bij de wran anders.????

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:19

nielsd schreef:
Bij beginners volgens mij niet hoor dizzy. Tenzij de vriendin vd de TS geen beginner meer is.

Gillian1987: Als zij in de open punten haalt moet jij al in de amateurs starten.


Ik weet zo niet in welke klasse zij nu start, maar toen ze nog wran wedstrijden reed reed ze in ieder geval wel beginners. (ze rijd nu bij de paints, ik weet niet of die klasse dan ook geld voor de wran??!)

Ik hoop dat zij nog beginners mag starten want anders gaat het niet door, ik kan echt niet in de amateurs beginnen. Ik ben een ECHTE beginner Tong uitsteken

Ik vindt het ook zo verwarrend hoe het op de wran site staan, aan de ene stuk tekst begrijp ik dat t wel kan en uit het andere stuk lijkt het weer alsof het niet kan. Vandaar dat ik het hier vraag....

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:39

Citaat:
g. Eigen paard
De commissie stelt voor om de eigen-paard-regelingen volledig te laten vervallen. Voor de wedstrijdsport op welk level dan ook is het dus niet meer belangrijk wie de eigenaar van een paard is


Citaat:
Punten worden toegekend aan de ruiter. De punten blijven in principe levenslang geldig.


Dit heb ik net gevonden in de nieuwe raamwerk regels van WRAN (http://www.wransite.nl/)

Dus als ik het goed begrijp: Je hoeft niet meer perse met eigen paard te starten, en punten worden niet toegekend aan het paard maar aan de ruiter (dus als zij punten haalt met mijn paard, dan kan ik nog met beginners status of nieuwe L5 of L4 status starten?)

Weet iemand wanneer deze regels gebruikt gaan worden of dat ze nu al van pas zijn?

Anoniem

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:03

Ze worden nog niet gebruikt, maar ook aan het paard volgens mij, maar als zei in beginners rijdt is er voor jou niks aan de hand.

Op dit moment mag je gewoon beginners starten met een paard van iemand anders.

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:15

oke, bedankt voor je hulp. Dan ga ik in ieder geval een startkaart aanvragen. Haha!

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:06

Zolang de eigenaar zelf ook beginners start, mag jij dat ook..
Mijn bijrijdster is afgelopen weekend ook voor het eerst gestart.. Haha! Haha! Haha!

Zij de Pleasure en ik Horsemanship..

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:07

Pfff zo moeilijk is het toch echt niet,de regel is heel duidelijk en heel simpel en volgens mij hoeft zoiets als *ik dacht* of *volgens mij*niet voor te komen.



Citaat:
In de beginnerklasse wordt tevens als “eigen paard” aangemerkt een paard dat noch in het huidige, noch in het voorgaande jaar geplaatst is geweest in enig onderdeel in de Amateur en/of Open klasse erkend door een westerngeoriënteerde organisatie (WRAN, EWU, AQHA, ApHC, NRHA, FEWI, etc).



En werkt bovenstaande niet dan is nog niets verloren

Citaat:
Het WRAN bestuur kan een persoon, ingedeeld in de “B”, “G” of “A” categorie, toestaan om op het paard dat in persoonlijk eigendom is van een andere persoon, ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse. Een verzoek hiertoe dient door de ruiter samen met de eigenaar van het paard te worden ingediend, en door ten minste twee andere ruiters, ingedeeld in dezelfde categorie als de aanvrager, ondertekend te worden. Indien het bestuur besluit toe te stemmen, geldt deze toestemming voor minimaal één wedstrijd en maximaal voor de duur van het lopende wedstrijd seizoen. Tegen het besluit is geen beroep mogelijk.




Veel duidelijker en makkelijker kan het volgens mij niet zijn Cool

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:26

Monsje schreef:
Zolang de eigenaar zelf ook beginners start, mag jij dat ook..
Mijn bijrijdster is afgelopen weekend ook voor het eerst gestart.. Haha! Haha! Haha!

Zij de Pleasure en ik Horsemanship..


even off topic:
Leuk Lachen ging het goed??

En weer on topic:
Ik ben dus eigenaar, een vriendin wil hem graag voorbrengen. Ik ben beginner, ik weet niet zeker wat haar status met eigen paard is?!

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:28

Blaze schreef:
Pfff zo moeilijk is het toch echt niet,de regel is heel duidelijk en heel simpel en volgens mij hoeft zoiets als *ik dacht* of *volgens mij*niet voor te komen.



Citaat:
In de beginnerklasse wordt tevens als “eigen paard” aangemerkt een paard dat noch in het huidige, noch in het voorgaande jaar geplaatst is geweest in enig onderdeel in de Amateur en/of Open klasse erkend door een westerngeoriënteerde organisatie (WRAN, EWU, AQHA, ApHC, NRHA, FEWI, etc).



En werkt bovenstaande niet dan is nog niets verloren

Citaat:
Het WRAN bestuur kan een persoon, ingedeeld in de “B”, “G” of “A” categorie, toestaan om op het paard dat in persoonlijk eigendom is van een andere persoon, ingedeeld in de “B”, “G’, of “A” categorie, te starten in de beginners- resp. amateurklasse. Een verzoek hiertoe dient door de ruiter samen met de eigenaar van het paard te worden ingediend, en door ten minste twee andere ruiters, ingedeeld in dezelfde categorie als de aanvrager, ondertekend te worden. Indien het bestuur besluit toe te stemmen, geldt deze toestemming voor minimaal één wedstrijd en maximaal voor de duur van het lopende wedstrijd seizoen. Tegen het besluit is geen beroep mogelijk.




Veel duidelijker en makkelijker kan het volgens mij niet zijn Cool


Hoi,
bedankt voor de info, ik begrijp het nu denk ik wel Tong uitsteken (ik ben engels, kan prima nederlands maar raak soms een beetje in de war van bepaalde teksten Bloos )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:03

Gillian1987 schreef:

En weer on topic:
Ik ben dus eigenaar, een vriendin wil hem graag voorbrengen. Ik ben beginner, ik weet niet zeker wat haar status met eigen paard is?!


Ok situatie. 1 Haha!
Jij bent eigenaar en beginner.
Status van het paard:geen punten
Status vriendin
Beginner:mag zonder toestemming in de beginners starten op jou paard.
Amateur: door middel van 2 handtekeningen van amateur ruiters (en toestemming van wran)gerechtigd om amateur te starten.
Open: altijd.


Situatie 2 Haha!
Status van paard:wel punten behaald in lopende of voorafgaande jaar.
Jij bent eigenaar en beginner,dus mag je beginners starten.
Je vriendin mag met 2 handtekeningen en toestemming van de wran ingedeelt worden in beginners of amateurs
Open altijd.

Gillian1987

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Starten met ander mans paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:38

Blaze schreef:
Gillian1987 schreef:

En weer on topic:
Ik ben dus eigenaar, een vriendin wil hem graag voorbrengen. Ik ben beginner, ik weet niet zeker wat haar status met eigen paard is?!


Ok situatie. 1 Haha!
Jij bent eigenaar en beginner.
Status van het paard:geen punten
Status vriendin
Beginner:mag zonder toestemming in de beginners starten op jou paard.
Amateur: door middel van 2 handtekeningen van amateur ruiters (en toestemming van wran)gerechtigd om amateur te starten.
Open: altijd.


Situatie 2 Haha!
Status van paard:wel punten behaald in lopende of voorafgaande jaar.
Jij bent eigenaar en beginner,dus mag je beginners starten.
Je vriendin mag met 2 handtekeningen en toestemming van de wran ingedeelt worden in beginners of amateurs
Open altijd.


Oke, nu snap ik het helemaal Haha!
Heel erg bedankt voor je uitleg!!