01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:31

Op Vrijdag 1 september 2006, 20:30 - 23:00 uur geven wij een saddle clinic bij Sonja te Holten (Ov).

Doel:
Deze clinic heeft tot doel:
- Een beter inzicht te geven in de constructie van westernzadels
- Heel veel informatie te verschaffen omtrent de pasvorm van westernzadels.
Al deze informatie kan dan gebruikt worden bij de selectie van een evt. (volgende) westernzadel, ongeacht merk. Het ligt zeker niet in de bedoeling om "verkooppraatjes" voor ons eigen product of "maatwerk zadels" te houden; eerdere bezoekers van onze clinics zullen dat bevestigen.

Locatie - datum - tijd:
We houden deze clinic bij Sonja (van Bokt) in Holten (zuidelijke deel van Overijsel).
Vrijdag 1 sept., aanvang om 20:30 uur. "Einde presentatie" +/- 23:00 uur.

Paarden:
Ter plaatse zijn een aantal paarden beschikbaar als "demo model". Het meebrengen van paarden om bestaande zadels op juiste pasvorm te controleren, is - gezien de beschikbare tijd - niet wenselijk, mede doordat het controleren van bestaande combinaties niet eenvoudig is (zal ook tijdens de clinic aan bod komen).

Kosten:
Er zijn aan deze clinic geen kosten verbonden, anders dan een vrijwillige bijdrage voor mijn KM vergoeding en kosten voor consumpties.

Aanmelden etc.:
Om allerlei problemen met aanmelden via tig verschillende kanalen te voorkomen, is aanmelden alleen mogelijk via info@vaquero.nl met vermelding "Clinic 1 sep". Geef a.u.b. je naam en e-mail adres duidelijk aan, alsmede met hoeveel personen je komt. Blijkt na aanmelding dat je toch niet kan (wat op zich al heel vervelend is) bel dan altijd even af, anders zit men te wachten op "de ruiter die niet komt". Je krijgt van ons een bevestiging en in de week voor de clinic ook een route beschrijving naar de locatie. Heb je vragen, stel die dan ook in je e-mail.

Dit topic:
Meld je niet aan in dit topic, PB'tjes of tel. , noch aan "Sablou" noch aan "Sonja".
Ik zal dit topic een aantal dagen "boven in de lijst" proberen te houden.
Attendeer vrienden, stalgenoten, etc. ook even op dit topic.

MVG Louis




MVG Louis

Anoniem

Re: Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:37

Super Louis! Ik zal een stalgenoot met een niet al te best liggend westernzadel (die jij destijds gezien hebt) ook uitnodigen...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:47

Het is misschien een beetje onlogisch, dat geef ik toe, maar deze hoort toch WD aangezien het een clinic is Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:32

hmmm ik zal eens kijken, moet de volgende dag endurance rijden namelijk en dus vroeg op... u hoort nog van ons. Laat ik dan toevallig net in Holten zijn Haha!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:48

Louis je eindtijd klopt niet hoor Haha!

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:29

Jawel hoor want tegen die tijd sluit de tent en worden we naar buiten gekickt. Bovendien heeft een aantal van ons de volgende dag wedstrijd dus moeten we vroeg op, dus dat komt wel goed Haha!

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:50

Ik ben druk aan het werven, heb misschien zelfs belangstelling van een "engelse" ruiter. Wij komen in ieder geval met zijn 2'en.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:14

Sonja voor je het weet met zo'n clinic is het 24:00 uur hoor Spreekt namelijk uit ervaring

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:26

Om 23 uur gaat hier de deur dicht, dus hij kan buiten het hek gerust verder gaan, maar de stalhoudster veegt 'm er wel uit Haha! Als er uitlooptijd nodig is, is het verstandiger om uit te wijken naar een andere locatie (zitten wel meer Bokkers in de buurt). Maar ik haak tegen die tijd ook af want de volgende ochtend moeten wij al berevroeg op wedstrijd...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:42

Arme Louis wordt de manege uit geveegt Haha!

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:56

Beter als de pan *LOL* *LOL* *LOL*

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:13

MSQuincyTE schreef:
Arme Louis wordt de manege uit geveegt Haha!

'k ben benieuwd wat die voor bezems gebruiken......

Mensen: geef je a.u.b. op conform verzoek (zie de toelichtingen).

MVG Louis

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re: Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:22

Sonja schreef:
Super Louis! Ik zal een stalgenoot met een niet al te best liggend westernzadel (die jij destijds gezien hebt) ook uitnodigen...


Toch niet van dezelfde maker hoop ik als mijn zadelmaker want daar worden paard en ruiter niet vrolijk van (heel mild uitgedrukt)

Voor iemand die een zadel wil laten maken: Er zijn meerdere goede zadelmakers, maar kijk goed uit wie je inschakelt voor het maken van je zadel. Het zadel wat ik hier heb liggen en begin dit jaar geleverd is zou 'custom made' zijn en de betreffende persoon heeft een hoop mooie theoretische verhalen over zadels en werkwijze gehad en pochte over de énorme ervaring en de opleiding die gevolgd is in Canada. Inmiddels heb ik begrepen dat deze zadelmakerscursus in Canada 6 weken duurde en vernam ik dat de betreffende persoon zonder praktische ervaring gestart zou zijn eind 2003 nog niet wetende hoe je een zadelboom passend moet krijgen op een paard.
Blijkbaar is er onvoldoende tijd in de cursus geweest voor praktische ervaringen en is er veel aandacht voor leerbewerking en theoretische kennis geweest.
Over hoe blijkbaar in deze canadese cursus ook geleerd is hoe zadelbomen passend gemaakt kunnen worden zal ik nu maar geen boekje open doen (de persoon in kwestie beschikt over slechts enkele zadelbomen en met veel geknutsel wordt een boom 'op maat' gemaakt). Over hoe niet moet en hoe het ook kan, daar zal Sablou/Louis het nodige over vertellen in zijn cursus. Mooi leerwerk heeft mijn zadel trouwens absoluut. Mooie toolings, mooi kleurtje, mooi schapevachtje eronder. Maar laat je niet verleiden door de buitenkant en theoretische verhalen. Ik vrees dat je 'custom made' bij de maker van mijn zadel vrij vertaald als 'past voor geen meter ' kunt lezen en uiteindelijk is pasvorm een van de belangrijkste voorwaarden van een zadel. De schriftelijke verkregen expertise rapporten van deskundigen en foto's van drukpuntmetingen en daarnaast thermografische foto's gemaakt door paardenkliniek liegen er niet om: er mankeert constructief van alles aan het zadel en het past niet.

Ik heb na de eerste twijfels rond mijn 'past voor geen meter-zadel' één van de zadelclinics bij Louis gevolgd en er veel geleerd. De zadels van Louis zijn van goede kwaliteit en over de praktische ervaring die je nodig hebt om een passend zadel te maken is me inmiddels ook veel duidelijker geworden in deze clinic.

De zadelclinic van Sablou is absoluut een aanrader!!! OK dan!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:46

Papaya ja slaat de spijker op zijn kop, je hebt helemaal gelijk

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:57

Papaya niet schrikken maar volgens mij is die koekendoos waar jij het over hebt zelfs verbonden aan een opleiding nu... Ben er niet 100% zeker van, maar 'k zal even zoeken...

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:51

Sonja schreef:
Papaya niet schrikken maar volgens mij is die koekendoos waar jij het over hebt zelfs verbonden aan een opleiding nu... Ben er niet 100% zeker van, maar 'k zal even zoeken...


Je bedoelt waarschijnlijk deze opleiding: www.msfc.nl
Ik schrok inderdaad toen ik een mij bekend voorkomende naam op de docentenlijst zag verschijnen. Volgens mij had iemand daar een topic over geopend. De betreffende persoon zou volgens mijn informatie niet meer dan 3 uur als gastdocent optreden (hoe groots zijn presentatie op de site van msfc er destijds ook uit mocht zien net als die mooie verhalen die hij pleegt te vertellen)

Ik heb nu net nog even gekeken op de site van de opleiding, maar oef tot mijn geruststelling zie ik zijn naam op dit moment niet meer op de lijst
Misschien dat de opleiding de afgelopen periode toch wat meer informatie heeft verkregen over de werkwijze van persoon koekendoos.

Ik noem de koekendoos maar even niet bij naam en geef geen verdere verwijzingen op dit moment.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:10

ElCid schreef:
Ik ben druk aan het werven, heb misschien zelfs belangstelling van een "engelse" ruiter. Wij komen in ieder geval met zijn 2'en.


Omdat Louis ook bij de SWRA in Halle, Achterhoek, een clinic geeft ga ik daar heen. Het scheelt ons ca. 2 uur en bijna 100 km reistijd, heen en terug. Ook gezien het meenemen van mijn paard vind ik dat belangrijk.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:39

Omdat er toch heel veel "Bokkers" met westernzadel problemen zijn, trotseer ik hier het mogelijke commentaar (voor het "opfrissen"van dit topic), door jullie nogmaals te herinneren aan de saddle clinic op 1 sep a.s. te Holten. Zie ook begin van dit topic.

MVG Louis

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:47

Louis is wat eerder bij ons om een zadel af te leveren en nog een paard in te meten. Mochten er mensen rond etenstijd al bij ons zijn, doe dan even van te voren een PBtje naar mij dan kun je mee eten. Ik haal op de terugweg van kantoor richting Holten even wat pizza's op, dus wie mee wil happen, meld je even aan.
Groetjes, Sonja

Anoniem

Re: 01-09-06, Holten, Saddle Clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:33

Tussenstand pizza's:
Louis
Vriend Louis
Henla
Michiel
Dick
en ik

Verder nog liefhebbers?