[WN] [SHOW] 24-08-2013 Wildervank First Dutch Stock Horse Show

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissFreubel

[SHOW] 24-08-2013 Wildervank First Dutch Stock Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 09:46

Op 24 augustus organiseert de Horsin' Around Ranch een ranchcompetition. Deze dag wordt er gejureerd volgens de regels van de AQHA. Voor vragen kun je bellen of mailen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 19-07-13 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast conform de regels.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:01

Dit lijkt me erg leuk, maar voor mij enorm end uit de route dus eens overleggen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:10

Hier hetzelfde probleem, in combinatie met een volle agenda. Eens even goed over nadenken, vind het namelijk wel super leuk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:13

Gaaf... Misschien toch even over nadenken, lekker in de buurt voor mij dan weer wel.

Spatter en Guacho als je een slaapplek zoekt voor jezelf en paard ben je welkom hoor :D

crazycactus

Re: The first Dutch Stock Horse Show 7th annual edtion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:16

Wat is trouwens het verschil van Ranch Pleasure en Ranch Riding...???

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:17

Ah, CC maakt het meteen een stuk aantrekkelijker.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:26

Wildervank is hier ong 20 minuten vandaan dus dat is lekker dichtbij :D

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 19:04

Ranch Riding is een parcourtje wat je moet lopen en Ranch Pleasure is het laten zien van alle gangen. In het rulebook van de aqha staat de uitleg wel mooi duidelijk

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:11

Ok dus dan is er wat veranderd sinds ik voor het laatst V.R.C. gereden heb. Dus Ranch Riding is een soort horsemanship? Eerder heette de pleasure Ranch Riding.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 23:03

Klopt Marion het is een soort horsemanship. Helaas kunnen we niet de volledige vrc doen omdat we geen koeien hebben.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:20

Nee dat is idd jammer, maar ja dan had ik ook niet mee kunnen doen aangezien ik geen getrainde cowhorses heb momenteel ;) Op dit soort momenten mis ik mijn Tina echt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:59

Ja, ik ben toch echt van plan om mee te gaan doen, lijkt me erg leuk. Moet alleen wel even voor elkaar krijgen om onder iets anders, belangrijks uit te komen.
Het is voor ons wel een stevig eindje rijden, maar dat mag de pret niet drukken. De volgende dag de cow clinic en ons weekend is compleet, maar dan moeten we de paarden wel ergens onder kunnen brengen, ons "huis" hebben we bij ons ;)

milrosa

Re: [SHOW] 24-08-2013 Wildervank First Dutch Stock Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:27

mag je alleen met quaters meedoen of ook met een koudbloed? Het lijkt me erg leuk nl

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:25

Mijn man wil meedoen met zijn Lusitano, volgens welingelichte kringen mag dat.
Ik doe mee met mijn Paint.

mellowwillem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:13

Uiteraard is de deelname op deze Stock Horse Show open voor alle rassen.
Beginners showen op twee handen met een snaffle of bosal - ongeacht de leeftijd van hun paard.
Gevorderden showen hun junior paarden tot en met de leeftijd van vijf jaar op snaffle of bosal - tweehandig.
De senior paarden vanaf zes jaar oud worden door de gevorderden op een hand gereden met split rein of romal-reins op een curb-bit (de shank ofwel een scharend bit, dus). Toegestane bitten zie AQHA Rule book.

Dresscode. Geen glitter en glamour, maar down-to-earth working outfit: Netjes verzorgde ranchkleding met een werkachtige look (chaps, batwing en chinks, wollen cowboy vest (waistcoat) of een schoon jeans jacket, een scarf of sjawl of banadana, een lasso aan het zadel, borsttuig en achtersingel kunnen het plaatje compleet maken). Sporen zijn optioneel. De hoed maakt het plaatje uiteraard af, maar beginners wordt geadviseerd om een goedgekeurde veiligheidshelm te dragen. Baseballcapjes zijn tijdens het rijden niet toegestaan.

Verder worden de regels van de AQHA aangehouden.
Het verschil tussen Ranch Pleasure en Ranch riding is dat de Pleasure om vrije ruime gangen vraagt in de walk, jog, trot en lope en dat de gangen ook extended kunnen worden gevraagd. Er wordt gekeken naar een paard dat zijn hoofd op natuurlijke wijze draagt en ruim en regelmatig beweegt. In Ranch Riding is een vooropgesteld pattern wat gelijkenis vertoont met Western Horsemanship - qua gangen kan hetzelfde worden verlangd als bij de Ranch Pleasure.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:19

Hoe moet ik het niveau inschatten Willem?? Ik zou bijv. heel graag met mijn merrie Bo mee willen doen, alleen heeft zij al 6 jaar geen wedstrijden gelopen en ook is ze in die jaren niet of nauwelijks gereden. Kan ik haar in de beginnersklasse starten of moet ik vanwege mijn eigen ervaring in de gevorderde klasse starten?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:04

Ook nog een vraagje; wat is "ranch conformation"? Een soort halter maar dan voor "werkpaarden"?
Lijkt een drukke dag te worden voor ons, misschien gaan we wel aan alle onderdelen meedoen........
Moeten we nog wel even flink trainen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:26

ElCid schreef:
Ook nog een vraagje; wat is "ranch conformation"? Een soort halter maar dan voor "werkpaarden"?

Ja dat is het idd

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:36

Thanks!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:27

Wie jureert er?

mellowwillem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:47

Corneel, Ik jureer die dag de prestaties in de onderdelen volgens AQHA rules. In het verleden heb ik meerdere Stock Horses Shows georganiseerd en helpen mee-jureren vanaf 1998 op Faras - Oosterwolde en later op de AOK Livestock Ranch met de Koezin Klub.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:57

crazycactus schreef:
Hoe moet ik het niveau inschatten Willem?? Ik zou bijv. heel graag met mijn merrie Bo mee willen doen, alleen heeft zij al 6 jaar geen wedstrijden gelopen en ook is ze in die jaren niet of nauwelijks gereden. Kan ik haar in de beginnersklasse starten of moet ik vanwege mijn eigen ervaring in de gevorderde klasse starten?

Ik heb anders nog wel 1 voor je :+ Zelf meedoen zit er even niet in. Nog te vroeg voor m'n paintje en het andere kwartje is uit de running voor langere tijd ;( Daarbij heb ik echt geen sobere showkleding :+

mellowwillem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:46

Afbeelding

Aansluitend op de Stock Horse Show van zaterdag 24 augustus bij The Horsin' Around Ranch (van Deborah Fremerij en Harald Poortenga) te Wildervank, organiseer ik tevens op zondag 25 augustus na afloop van de i-cow cow work clinic - in de ochtend - 's middags vanaf 13.00 uur een Working Stock horse Show-exercise met dry work en fence work voor beginners en gevorderden.
De beginners krijgen een novice amateur pattern te rijden in het dry work en in het fence work krijgen zij een koe in de arena die zij moeten boxen op de korte kant na binnenkomst en eenmaal op de lange zijde moeten afwenden middels een fence turn, waarna zij de koe weer dienen te boxen op de korte kant om daarna op de tegenovergelegen lange zijde de koe nog een maal af te wenden middels een fence turn. Daarna is hun fence run beëindigd. Werktijd fence work 2 1/2 minuut.
De deelnemers in de gevorderden klasse krijgen een Open/Amateur pattern te rijden in hun dry work en dienen de koe te boksen op de korte zijde na binnenkomst en de koe daarna voort te drijven op de lange zijde en een maal in elke richting af te wenden middels een fence turn om daarna de koe te cirkelen aan beide flanken op een cirkel in elke richting, waarna hun proef beëidigd wordt met het fluitsignaal van de jury. Werktijd fence work 2 1/2 minuut.

Deelnemers aan de i-cow clinic die ook willen deelnemen aan de show-exercise betalen €35,00 [inclusief €20,00 cattle charge] voor de clinic en €15,00 voor start in Working Ranch Horse.
Deelnemers die alleen willen starten in Working Ranch Horse betalen €35,00 Entry Fee [inclusief €20,00 cattle charge].

inschrijvingen naar mellowmounts@live.nl
info 0629114486

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:22

was het niet slimmer om eerst de clinic te doen en dan de wedstrijd?

ik overweeg om mee te doen maar heb echt geen flauw idee wat ik me bij alles moet voorstellen maar dat zien we dan wel, maar de clinic naderhand vind ik dan nog het grappigst, al weet ik dan wel al wat ik allemaal fout heb gedaan :D

mellowwillem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:43

Spatter, de i-cow cow work clinic is een clinic met rundvee. Deze is min of meer ter voorbereiding van de working ranch horse show-exercise.
Het beste kun je even de regels van de AQHA nalezen met betrekking op de Ranch Versatility Classes als je geen idee hebt wat je je ervan moet voorstellen.
Maar, leuk dat je het plan hebt om te komen deelnemen!