[WN] Emsländische Trophy-Turniere 2011 Duitsland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pannenkoek

Emsländische Trophy-Turniere 2011 Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:30

Net zoals voorgaande jaren worden er ook in 2011 in Duitsland, vlak over de grens in het Noorden en Oosten, diverse Westernwedstrijden gehouden waarin o.a. gestreden wordt om de Hero-Glas Trophy. Het zijn géén EWU wedstrijden maar worden wel gereden volgens de EWU regels. Men noemt het daar 'onderlinge' wedstrijden ondanks dat het aantal starts vaak boven de 300 ligt en het alle vijf 2-daagse wedstrijden zijn........ :? Ik heb verleden jaar al heel wat Nederlandse deelnemers tijdens deze perfect georganiseerde wedstrijden gezien en het zou leuk zijn om jullie ook dit jaar weer te zien!

Voor de 'buitenlandse' deelnemers is het verplicht om een aanvullende verzekering af te sluiten tegen een zeer klein bedrag en uiteraard is het dragen van een cap zoals het hoort in deze tijden een vrije keuze.

Dit is de site waar je alle info kunt vinden, inclusief linkjes naar de 5 organiserende verenigingen: Hero-Glas Trophy Wedstrijden

Nadere informatie en trophy-reglement staat op de bovengenoemde website maar even in het kort:

- Punten worden toegekend volgens de bekende all-around telling (laagst geplaatste krijgt 1 punt, die daarboven 2, enz).
- Punten behaald in Herzlake tellen 1,5x; de andere wedstrijden tellen 1x.
- De punten tellen per ruiter (dus halverwege het jaar een ander paard, of een paard in Trail en een ander in Reining, tellen je punten gewoon door). Van een ruiter die met 2 paarden in hetzelfde onderdeel 2x geplaatst is (in bv Reining), tellen alleen de punten van de hoogte plaatsing.
- Een Trophy wordt toegekend aan ieder van de vier deelnemerscategoriën: Einsteiger-Jugend, Einsteiger-Erwachsenen, Jugend-Amateure, Amateure aan de ruiter die volgens bovenstaande telling de meeste punten heeft verdiend.
- Onderdelen die meetellen zijn Trail, Pleasure, Horsemanship en Reining.

Afbeelding

De eerste vier wedstrijden tellen als kwalificatie voor deelname aan de Bezirksmeisterschaften: leden van een ruitervereniging in Emsland dienen op tenminste twee van de eerste vier wedstrijden geplaatst te worden in hetzelfde onderdeel als wat zij op de Bezirksmeisterschaften willen starten, om in aanmerking te kunnen komen voor de titel Bezirksmeister 2011. Iedereen mag dus starten in Herzlake, maar de titel kun je dus slechts winnen als je aan het voorgaande voldoet. Bezirksmeister-titels worden uitgegeven in Pleasure, Trail, Reining en Horsemanship, waarbij alle deelnemerscategoriën samengevoegd worden. Er is dus geen “uitverkoop” van Kampioenstitels, maar slechts 1 BZMeister Pleasure, 1 BZMeister Trail, 1 BZMeister Reining, en 1 BZMeister Horsemanship.

Naast het bovenstaande zijn dit de belangrijkste wijzigingen in 2011:

- Paarden 8 jaar en ouder dienen in de amateur-categoriën op één hand gereden te worden (hoeft dus niet per-sé op stang, maar wel één hand).
- Of beginners en/of jeugdigen hengsten mogen starten bepaalt iedere organisator voor zich.
- Ruiters die bij andere verenigingen bij “amateurs” en/of “open” (AQHA, APHA, enz), non-rooky (NRHA, enz) of in levels LK3, LK2, LK1 (EWU, enz) starten, dienen hier in “amateure” te starten.

Apart van deze competitie, maar wel volgens soortgelijke regels zijn er de volgende wedstrijden in de regio:

25+26 juni Jengum/Bingum (bij Leer; datum onder voorbehoud omdat de organisator nog niet wist dat er dan ook een wedstrijd in Neu-Versen is)
1+2 oktober Klein-Stavern (Über40 Turnier, Trail Play Day en Fool’m School’m in verschillende onderdelen of mini-clinic van Jochen Held).

Daarnaast zijn er diverse voorbereidingsclinics (uiteraard wordt er op de clinic's ook Nederlands gesproken..... ;) ):

26+27 maart Neu-Versen:

za vm: Individuele training
za nm: Jungpferde-clinic
zo vm: Basisclinic voor Einsteiger en Freizeitreiter
zo nm: basisclinic Amateure

10 april Klein-Stavern Voorbereidingsclinic; ochtend Pleasure/Horsemanship in groepsverband; middag individuele training Trail.

We zien jullie daar wel!

PK

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:05

Citaat:
- Paarden 8 jaar en ouder dienen in de amateur-categoriën op één hand gereden te worden (hoeft dus niet per-sé op stang, maar wel één hand).

PK ik heb het mailtje van Detlef ook gehad en ik moet je corrigeren. Paarden 8 en ouder in de amateurklasses moeten op 1 hand op bit gereden worden. Shanks dus en niet op trens op 1 hand. Of jij moet een ander mailtje gehad hebben als ik ;)

Citaat:
In der Amateur Klasse müssen Pferde ab 8 Jahren einhändig im Bit vorgestellt werden

We gaan kijken welke wedstrijden we gaan starten. De Jungpferde-clinic staat in ieder geval hoog op het lijstje.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:42

rina schreef:
Of jij moet een ander mailtje gehad hebben als ik ;)
Ja dat heb ik :7 ........het is teruggekoppeld en ik kom er op terug.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:40

Ok wachten we af. Als je mijn mailtje nodig bent, hoor ik het wel.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:31

Even uitzoeken hoever dat rijden is van hier uit, mogelijk wel interessant om mee te doen.
Moet je dan je paard ook "officieel" uitvoeren? Dus iemand laten komen om kijken of de papieren kloppen en die vervolgens een hele hoop geld overhandigen? Kijken ze daar naar op deze shows?
Dan wordt het wel een dure grap!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:35

Citaat:
25+26 juni Jengum/Bingum (bij Leer; datum onder voorbehoud omdat de organisator nog niet wist dat er dan ook een wedstrijd in Neu-Versen is)

Dat is bij ons om de hoek, mooi om met Haron heen te gaan !!!!!
Gezelli!!!! Maar ik mis een aantal locaties???????

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 17:47

Elcid De praktijk is; je kan gewoon de grens over en gewoon weer terug, niks moeilijks (wel het paardenpaspoort mee natuurlijk).
Stalberguil Klopt, in ieder geval is er dit jaar geen Papenburg, wel weer in 2012 trouwens!

ElCid

Re: Emsländische Trophy-Turniere 2011 Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:20

Het is niet echt naast de deur; gemiddeld zo'm 165 km! Heen en terug toch een flink eind. Maar we hebben gelukkig een ( gooseneck) trailer met living en een stal voor mijn paard zal er ook wel zijn.
Kijken of we een en ander in kunnen plannen; gewoon leuk om daar eens mee te doen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:40

ElCid schreef:
en een stal voor mijn paard zal er ook wel zijn.

Ehhh Nope. Je kan wel een prikwei voor je paard maken maar er zijn bij geen van de wedstrijden stallen ter beschikking. Misschien dat Klein Stavern wel boxen heeft, maar das dan ook de enigste. Maare je bent welkom voor een overnachting hoor ;)

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:45

@Pannenkoek en Nordhorn dan of lees ik daar over heen???

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:16

Nordhorn heeft zeker al 2 jaar geen wedstrijd meer georganiseerd. Waarom daar geen wedstrijd meer is?????

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:39

De western-vrijwilligers van Nordhorn kregen te weinig medewerking van het bestuur van hun club, dus die zijn helaas afgehaakt. De vrijwilligers in Papenburg hadden er na 15 jaar ook genoeg van, maar wij hebben dit jaar geen tijd om het stokje over te nemen. Volgend jaar zien we verder. De wedstrijd in Jengum/Bingum wordt verzet, waarschijnlijk naar juli. Zodra dit bekend is, laat ik het weten. Alle wedstrijden worden gejureerd door EWU of AQHA jury's.

Boxen kun je krijgen in Stavern, Alfhausen en dit jaar beperkt in Herzlake (omdat de wedstrijd daar nu een maand eerder is, staan een aantal pensionpaarden buiten). Bij de andere wedstrijden kun je de betreffende organisator altijd vragen of ze adressen in de buurt hebben waar je een box kunt huren, maar zoals Rina al schrijft, is het gebruikelijk om je paard op een prikweitje (zelf paaltjes, draad en klok meenemen tot max ca. 10x10m) te laten overnachten. Zowel in Dersum als in Neu-Versen zijn prima weides beschikbaar (en vanaf beide locaties ben je in 15-20 minuten bij Rina, die ook boxen aanbiedt).

Houdt er verder rekening mee dat er een sluitingsdatum voor inschrijving geldt (4 tot 6 weken van te voren) en dat je op deze datum ook betaald moet hebben (tenzij je een betalingsregeling met de organisator treft).

Groeten,

Chris.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:02

Pannenkoek schreef:
Even een tussentijdse update over deze regel; men is nog steeds bezig het één en ander aan het uit te zoeken, het onderstreepte gedeelte vervalt vooralsnog.

Excuses voor het ongemak! ;)

PK

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:54

@Chris thanks voor de uitleg. Ik had nooit meegekregen waarom Nordhorn niet meer georganiseerd werd. Maar echt jammer het was altijd een gezellige wedstrijd en lokatie.

En mocht je voor volgend jaar vrijwilligers nodig zijn voor Papenburg, ik meld me dan alvast aan.

@PK ook thanks, we wachten het af hoe de regel nu uiteindelijk gaat worden.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:57

Nou Gezellig idd :)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:31

Ik heb even een vraagje over de Western Basic. Er staat in de uitleg dat als een ruiter 1 keer geplaatst is geweest hij/zij een klasse hoger moet starten.

Nu heeft mijn zoon vorig jaar in Neu Versen voor de eerste keer meegedaan, en heeft een lintje gekregen, maar ik vind hem zeker nog niet goed genoeg om tussen de beginnende jeugd te gaan starten.
Hoe zit dit???

charley1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:52

Vraag aan Chris en alle anderen die in Duitsland wonen. Als ik graag mee wil doen aan een wedstrijd in Nederland, kan ik mijn paard zo mee de grens overnemen. Of moet ik weer aan bepaalde papieren, inentingen, quarantaine enz. voldoen?
groeten van lidia

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:02

@lidia quarantaine is niet nodig, alleen de entingen moeten op orde zijn. Officieel moet je een gezondheidsverklaring hebben, maar voor 1 daagse toernooien wordt daar niet moeilijk over gedaan.
Ik had gehoopt dat Chris het hier zou lezen, maar ik stuur hem wel een pbtje ;)

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:03

Wedstrijd Bingum (10 min. over de grens bij Bad Nieuweschans):

Termin: 23. und 24. Juli 2011
Meldeschluss: 20.06.11 (iom organisator kun je deze week nog inschrijven).
Richter: Chris Knol und Heinrich Hinterthan
Turnierleitung: Alice Smidt
Nennungen an: Cathrin Stickan, Ritterstraße 2, 26789 Leer, cathrinstickan@web.de

Vorläufige Zeiteinteilung:

Freitag, 22.07.2011: Paid Warm up

Samstag, den 23.07.11

1.: Showmanship at Halter
2.: Walk-Trott-Trail
3.: J/E - Trail
4.: J/A - Trail
5.: Walk-Trott-Pleasure
6.: J/E - Pleasure
7.: Walk-Trott-Horsemanship
8.: SO - Führzügel
9.: J/A - Horsemanship
10.: J/A - Pleasure
11.: J/E - Horsemanship
12.: J/E - Reining
13.: J/A - Reining

Sonntag, den 24.07.11

14.: E - Trail
15.: A - Trail
16.: O - Jungpferde Basis
17.: A/U - Trail
18.: A/U - Pleasure
19.: A/U - Horsemanship
20.: E - Pleasure
21.: E - Horsemanship
22.: A - Horsemanship
23.: A - Pleasure
24.: E - Reining
25.: A - Reining
26.: SO - Horse and Dog Trail

Erklärung:
SO = Sonderprüfung (toegankelijk voor iedereen)
J/E = Jugendliche Einsteiger E = Einsteiger (WRAN L4/L3)
J/A = Jugendliche Amateure A = Amateure (WRAN L2/L1)
A/U = Anfänger + Umsteiger (WRAN L4)
O = Offene Klasse (toegankelijk voor iedereen)
"Walk/Trott" (WRAN L5)

Der Veranstalter hält sich das Recht vor, Änderungen und/oder Verschiebungen vorzunehmen! Die genaue Zeiteinteilung wird ca. eine Woche vor dem Turnier bekannt gegeben, indem diese unter http://www.www.ruf-leer-bingum.de veröffentlicht wird und den Teilnehmern ebenfalls per Email mit der Nennbestätigung zugestellt wird. ACHTUNG: Es erfolgt kein Postversandt !!!

Startgelder:
Jugendliche: € 7,00 pro Prüfung
Erwachsene: € 9,00 pro Prüfung
Paid Warm Up: 15 minuten € 5,00
Paddock: € 5,00 pro Tag pro Pferd
Versicherungsbeitrag (fall kein Mitglied Lsb Nds e.V.): € 2,00 pro Tag pro Reiter
Officecharge: € 3,00

Bankverbindung:
Kontonummer: 01 50 01 10 62 (IBAN DE32285500000150011062)
Bankleitzahl: 285 500 00 (BIC BRLADE21LER)
Bei der Sparkasse Leer Wittmund
Kto-Inhaber: Reit- und Fahrverein Leer-Bingum e. V.
Verwendungszweck: 1. Euro-Westernturnier + Pferdename

Infos zur Ausschreibung: Therese Behrends-Gölitz
Tel: +49-163/3912361
ride-with-a-smile@email.de

Meer info en inschrijfformulier: http://www.ruf-leer-bingum.de/1-euro-westernturn.html

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:04

@Chris, de link naar inschrijfformulier en info geeft een lege pagina.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:44

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:00

Patterns, programma en tijdsindeling wedstrijd Neu-Versen (bij Emmen) 25 en 26 juni staat hier.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:47

Geen IHT?????

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:03

Nee, IHT is hier niet zo populair als in NL. Maar wel een Natur-trail Derby, een Jungpferdeprüfung, en een Western Riding Jackpot.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:06

En wel H&D trail zie ik maar helaas kan ik niet mee doen, vind het zó jammer!! :\ Misschien gaan we wel even langs om kijken! :)