[WN] 10 oktober bleiswijk wranC wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:40

pwaaijer schreef:
Hoop niet dat je mij hebt moeten vervloeken....

Ik hoop hetzelfde... :=
Probeer nooit iemand in de weg te rijden, en als ik dat wel doe: mijn gemeende excuses. Ik kijk altijd links, rechts, nog een keer links, achter, voor, onder, boven...
Maar ik reed niet in de L5, dus wij kunnen het niet geweest zijn tijdens de pleasure. ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:48

Zack schreef:
Was in de pleasure, 1 haffie sprong opzij bij het aanspringen in de galop.
dat is dan niet zo erg, want dat kan gebeuren.. (ik liep op de binnen hoefslag)
Daarna word ik op 1cm na in volle galop ingehaald.. nou probeer je paard dan nog maar eens netjes te houden! :s

En dan ook nog ingesloten worden, die doos blijft op hetzelfde tempo als mij (zij liep op de binnen hoefslag) ik wou dus opzij want de voorganger ging langzamer, dat kon dus niet zij liep daar!
Dus moest ik mn paard inhouden, weer een DQ dus.

Kon dr wel wurgen..

Oei, ik weet wel wie dat was denk ik. Tsja dat is het lastige in de pleasure. Ik had precies hetzelfde aan de hand (met dat ingesloten worden). Toevallig was dat ook een haf. En die voor mij reed ging zooooo langzaam in de jog. Blue viel toen ook heel even terug, maar ze hadden me zo goed ingesloten dat het denk ik niet opviel. Wat was ik toen BLIJ! Maar ik kan me voorstellen dat jij héél erg baalde. Want je kan dan niets doen.

Ik heb zelf ook iemand afgesneden, echt onbedoeld. Maar er reed er eentje voor me die dacht ik met inrijden met zijn kont liep de dreigen, dus ik had zoiets van; snel opzij! Ja, dat kreeg ik wel even te horen. Sorry gezegd en vergeven, gelukkig :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:10

Duke schreef:
pwaaijer schreef:
Hoop niet dat je mij hebt moeten vervloeken....

Probeer nooit iemand in de weg te rijden, en als ik dat wel doe: mijn gemeende excuses. Ik kijk altijd links, rechts, nog een keer links, achter, voor, onder, boven...
Maar ik reed niet in de L5, dus wij kunnen het niet geweest zijn tijdens de pleasure. ;)

Ik heb het ook over de L4 ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:24

Zack schreef:
Nou ik had geen ideeee waar die van mij last van had..
Denk van mijn stress miss..
Smorgens stond de auto vast in de blubber voor de trailer. (gewoon opt erf waar mn paard staat)
Staleigenaar vond het niet nodig om te helpen en zei: Het is zondag, uitslaap dag het is jou probleem zoek het zelf maar uit.
Daar begon mijn stress dag dus eigenlijk al.

Zack had sowieso zijn dag niet.. achja oliebol happens ;)
Maar wat er toen gebeurde vond ik toch wel echt not done!

(Pwaaier patricia als ik me niet vergis? ben zoooooo slecht in namen)
Nee jij niet hoor!!
Kan me alleen het paard nog herinneren eigenlijk.

Was in de pleasure, 1 haffie sprong opzij bij het aanspringen in de galop.
dat is dan niet zo erg, want dat kan gebeuren.. (ik liep op de binnen hoefslag)

---------------------------------------------------------------------------------------------
Daarna word ik op 1cm na in volle galop ingehaald.. nou probeer je paard dan nog maar eens netjes te houden! :s

En dan ook nog ingesloten worden, die doos blijft op hetzelfde tempo als mij (zij liep op de binnen hoefslag) ik wou dus opzij want de voorganger ging langzamer, dat kon dus niet zij liep daar!
Dus moest ik mn paard inhouden, weer een DQ dus.

Kon dr wel wurgen..

Whoeps, geloof dat er een misverstand is geweest.
Het dikgedrukte is het enige wat er was met de haf :)
Ik liep op dat moment op de binnen hoefslag en niet andersom ;)
Daar moet dus eigenlijk een streep onder en door naar het volgende gedeelte ;)

RoosvanBlue

Re: 10 oktober bleiswijk wranC wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:26

Aaah kijk, dat scheelt alweer, haha.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:28

Ben beetje snotterig vandaag :+

Dus typ niet zo duidelijk geloof ik O:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:18

@ Zack, jaren geleden heb ik eens een clinic gevolgt waar precies jouw voorbeeld in werd behandeld. C.Knol adviseerde om in dit soort gevallen, de ruiter die naast je op de binnenhoefslag rijdt duidelijk en luid te verzoeken ruimte te geven. Een ruiter mag niet hinderen en moet dan dus ruimte verschaffen (om geen minpunten te krijgen) en zal de volgende keer waarschijnlijk beter vooruit kijken om deze situatie te voorkomen.

Wij zijn trouwens smiddags geweest om te kijken. Was weer gezellig en wat een mooooooi weer!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:35

CT, krijg je daar geen DQ voor?

Ja het was wel super gezellig!
Mooi weer ook :D

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:36

Ik heb zelf niet meegereden maar wel veel foto's gemaakt van de L4 (vooral van het losrijden buiten ;) ) als ik ze heb geupload zal ik wel even een linkje doorgeven, er zitten leuke bij :D

Was nog nooit bij een westernwedstrijd geweest, opgegroeid in de dressuurwereld maar ik moet zeggen dat ik het superleuk vind, gewoon de hele sfeer eromheen, niet teveel prutsmuts, fijn muziekje op de achtergrond en vooral ook dat ruiters gewoon gezellig met elkaar kunnen praten enzo... agja verschil moet er zijn he ;)

Super van het mooie weer ook, ik heb echt genoten! Was vooral mee als fotomuts aka groom van Cody en Samba... startnummers weet ik niet meer, Cody had 1023 geloof ik :+

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:18

Zack: Balen zeg! Ik heb dat ook in het verleden gehad, het is zo irritant.... Ik probeer ook altijd zo goed mogelijk op te letten en in te schatten, maar ik heb ook weleens gehad dat een paard op de hoefslag zat, ik er voorbij ging en op het moment dat ik weer de hoefslag opwilde dat paard ineens een stuk harder ging en ineens weer naast me reed.... pff wat moet je dan weer....

Ik heb ook weleens gehad dat een paard letterlijk op mijn paard liep, het schuim van die ander zat letterlijk op May d'r kont. May werd door behoorlijk pissed van en werd nog heter dan dat ze al was en ik moest er zoveel aan werken en ze ging zo racen dat ik niet geplaatst werd. Het paard wat op May z'n kont had gezeten werd uiteindelijk behoorlijk hoog geplaatst. Tja, als de jury het niet door heeft kan dat dan een gelukje zijn vooe diegene maar voor jou is je proef dan verknald....

Ik ben benieuwd naar de foto's van sanne_shelly aangezien ik in de L4 zit :p

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:32

Ik heb het ook erg leuk gehad. Geen plaatsing maar wel mijn doel gehaald; een braaf en relaxed paard en ikzelf geen zenuwen ;) ik zat aan mijn paard in de hms en ging op 1 hand de ring uit, schijnt allemaal niet te mogen, hihi.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:35

zonde is dat he pwaaier?
Neemt niet weg dat ik toch weer heel veel heb geleerd! :j

@corine
Geen zenuwen?
Knap! :D hahaha

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:58

@ Duke: bedankt voor de complimenten :o Met m'n verjaardagsgeld op pad op de Equitana en gekeken waar het meest betaalbare showhoofdstel hing. Toen deze me tegemoet blonk, kon ik het geld niet meer in m'n zak houden..... ik was direkt verkocht. De oranje tick heb ik sinds ik m'n paard heb. Zelfs m'n lasso voor het grondwerken is neonoranje hahaha

Vervelend dat meerdere mensen het idee hadden hun wedstrijd niet goed te kunnen rijden omdat ze ingesloten waren, afgesneden werden etc. Persoonlijk vind ik dat de jury er veel beter op moet letten dat iedereen een paardlengte afstand houd van z'n voorganger, maar ook niet eerder "invoegt" dan dat er weer een paardlengte tussen zit. Ook ik heb meerdere paardenkonten dicht voor de neus van m'n paard zien passeren.
Waar ik dan wel weer aan herinnerd wordt, is dat ik stevig moet oefenen (vooral thuis in de rijbak) dat ik m'n paard makkelijk terug kan nemen/vertragen zodat zelfs afsnijdende ruiters m'n proef niet meer kunnen verstieren ;)
Laatst bijgewerkt door HaffiePower op 11-10-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:00

Nee, geen zenuwen, vorige week bij onderlinge dressuurwedstrijd van de buren was ik een en al stress, maar daar had ik gister geen last van, moest Hey ook echt wel loslaten tbv het paard, die spiegelt namelijk onwijs, en terecht.

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:02

gisteren heeft mijn paard zijn eerste wedstrijdervaring meegekregen. :)) Het had op geen betere manier gekund. De sfeer was goed en alles was super georganiseerd. We hebben een superleuke dag gehad. +:)+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:15

Zack schreef:
Duke schreef:

Ik heb het ook over de L4 ;)

Oh, ik dacht dat je in de L5 reed. Pardon. :o Y;(
Dan vraag ik me af welk paardje het was. Mag in pb. Want dan is het nog de kans dat het mijn bijrijdster met Blue was (hoewel ik me niet kan herinneren dat zij veel op de tweede hoefslag reed, dus het staat me niet bij dat deze situatie zich heeft voorgedaan, was zij het wel, dan weet ik zeker dat het niet zo bedoeld is, want zo heb ik haar niet opgevoed :P ).

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:19

Zack schreef:
HaffiePower schreef:
@Zack: ja, klopt ik reed met startnr 477.

oohw wacht dan valt nu het kwartje!

Jou verzorgster is buitenzinnig hier op bokt toch?

Nou ik vond jullie echt TOP rijden hoor!
Helemaal verdient!! ;)

@Zack: dankjewel :o

Eigenlijk denk ik niet dat m'n groom op bokt zit. Ik had wel even een hele korte "bokt meeting" met Buitenzorg. Die heb ik voor het eerst ontmoet gisteren.
M'n groom rijdt zelf dressuur, maar wil na het zien van al dat westernrijden nu ook western gaan rijden met een oudere verzorghaffie die ze rijdt :D

voor de duidelijkheid heb ik m'n avatar ook maar direkt aangepast. Met al dat oranje is het dan direkt duidelijk.

Vond het leuk dat er gisteren een leuke mix van rassen meedeed aan de wedstrijden 8-)

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:32

Het is verbazingwekkend hoeveel er wel niet op de binnen hoefslag konden. Soms wel met zn 4ren naast elkaar.

Werd ook een beetje rommelig met de reverse.

Gelukkig heb ik ook een hele slimme gezien, die lekker ver weg van de andere bleef.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:43

@Haffie
Hmzzzz miss toch nog iets verward dan O:)

@Duke
Ehm, ik weet zelf niet wie het was..
Kan alleen het paard beschrijven ;)
Verder is het niet bedoeld als zwartmakerij oid.
Maar gewoon meer als tip dat het wel zo netjes is om op anderen te letten!

Je verpest gewoon iemand anders zijn proef.. en laten we eerlijk zijn het is niet gratis..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:12

Zack schreef:
@Haffie
Hmzzzz miss toch nog iets verward dan O:)

@Duke
Ehm, ik weet zelf niet wie het was..
Kan alleen het paard beschrijven ;)
Verder is het niet bedoeld als zwartmakerij oid.
Maar gewoon meer als tip dat het wel zo netjes is om op anderen te letten!

Je verpest gewoon iemand anders zijn proef.. en laten we eerlijk zijn het is niet gratis..

Wij hadden een witte stippel. :P Kan niet missen. ;)

Dat is waar, je moet alleen wel proberen om gewoon voor jezelf te rijden. Ik heb hetzelfde als PW ook vaker gehad. Ga je net iemand voorbij, word je door dezelfde weer ingehaald. En zo blijf je bij elkaar in de buurt rijden. Zeker in de lagere klasses als je dus nog niet echt op 1 tempo kan blijven. Het is dan maar zo. Ik heb ook weleens dat ik iemand inhaal en op dat moment valt mijn paardje iets terug, of gaat die ander net wat sneller. Vooral in het laatste geval is het dan moeilijk te handelen. Want als jij in een constant tempo loopt en die ander versneld dus iets waardoor je ernaast blijft lopen, moet jij dan maar nog sneller gaan en dus uit tempo vallen om er voor bij te gaan of juist inhouden om er weer achter te komen? Blijft moeilijk hoor. Ik heb dan wel eens heel geleidelijk ingehouden om er dan maar weer achter te kruipen, maar wel zo geleidelijk dat het voor de jury niet echt te zien was.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:26

Ik probeer zelf heel goed gebruik te maken van de hoeken. Bijna niemand rijdt diep de hoek in, dan creeer je wel wat ruimte voor jezelf. :D
Ik weet wel dat ik een keer in de binnen hoefslag reed, toen iemand vlak achter me ook ging inhalen. Toen zaten we dus met zijn drieen klem. :o
Hoop niet dat ik het geweest ben, kan me namelijk niet herinneren dat ik iemand klem heb gereden in de L5. Trouwens ik heb de finale niet gehaald :+
Weet niet of je het over de finale hebt of over de eerste of tweede groep.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:29

hahah nee duke, dan was jij het niet :+
Das idd niet te missen :P

Ja tis moeilijk..
Heb de 24ste soort van clinic, dan ga ik even eens vragen hoe en wat!

@Miss Fancy
Ik heb geeeeeen ideee hoe ze de L5 ingedeeld hadden?
Ik moest zelf de rest inrijden, het enige wat ik van jullie heb gezien is de trail, en die vond ik echt topper!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:45

Miss_Fancy schreef:
Ik probeer zelf heel goed gebruik te maken van de hoeken. Bijna niemand rijdt diep de hoek in, dan creeer je wel wat ruimte voor jezelf. :D
Ik weet wel dat ik een keer in de binnen hoefslag reed, toen iemand vlak achter me ook ging inhalen. Toen zaten we dus met zijn drieen klem. :o
Hoop niet dat ik het geweest ben, kan me namelijk niet herinneren dat ik iemand klem heb gereden in de L5. Trouwens ik heb de finale niet gehaald :+
Weet niet of je het over de finale hebt of over de eerste of tweede groep.

Wij doen dat ook: flink de hoek inrijden. Raar, want die tip krijgt volgens mij iedereen, maar bijna niemand doet het. En idd, zo creeer je ruimte voor jezelf.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:17

De speaker van het middag gedeelte heeft het ook naar haar zin gehad hoor! Ik heb weer lekker vanuit het speakerhok kunnen kijken en kunnen genieten van de goede prestaties. Ik wil natuurlijk ook iedereen feliciteren met de goede resultaten.

Ik hoop dat ik voor iedereen goed verstaanbaar was? 1 keer viel de microfoon tijdelijk uit tijdens de pleasure (L2 geloof ik). Toen had ik wel ff stress :o En de jury maar herhalen dat ik moest zeggen dat de stijgbeugels uit moesten. Gelukkig ging hij het daarna weer zonder problemen doen.

Ik hoop weer tot een volgende keer!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:34

@BirdyBirdy: je was prima te verstaan (ik kan voor de L4 spreken :D ) Soms twijfel ik wel een of ik nu walk of jog hoor door de speakers, maar bij jou had ik daar geen last van: super duidelijk! Bedankt ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor wie nog wat meer fotootjes van de wedstrijd wil kijken:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4348DKM