Lord_Ik schreef:Hierbij heb ik ook een vraagje,, mijn fjord heeft sterke hoeven maar loopt nog niet zo vaak op straat omdat ik de hoeven de tijd wil geven te groeien zodat ze niet té kort komen staan. Nu loopt ze nogal gevoelig op steentjes maar totaal niet op vlakke ondergrond/zachte ondergrond. Zou dit gaan verbeteren of is er veel kans dat ze altijd gevoelig loopt op harde oneffen ondergrond?
(Ze loopt wel minder gevoelig als haar hoeven wat langer staan,, maar nog steeds niet zoals ze op vlakke of zachte ondergrond loopt)
Het kan, het hoeft niet. Mijn paard loopt ook gevoelig op steentjes. Hij heeft wat dunne zolen (dat wordt misschien wel beter) maar hij is ook een mietje, elk pijntje voelt hij en loopt daar in zekere mate kreupel op (van net niet rad tot stokkreupel) Met enig beleid gaat het nu prima, het zal blijken of hij het houdt zodra er meer gewerkt gaat worden.
Probeer het, neem wat tijd, maar sluit geen enkele optie uit.
Voor TS: Met een goede smid erbij zou ik het wil durven proberen zonder ijzers, maar je hebt geen enkele garantie. Schroom niet om er gewoon weer ijzertjes onder te tikken als het echt niet blijkt te werken. Die "goede smid" is niet zelden een probleem om te vinden.